Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

CS problemer på en laptop

Anbefalte innlegg

Heisann. Har 2 dataspill, snakk om CS 1.6 og CZ.

Har problemer med at jeg ikke får spilt i OpenG moduset.

Software modus fungerer, men blir litt lagg og veldig lav FPS.

Prøver jeg i OpenGl får jeg ikke starta spillet, men kommer opp en error.

Når jeg går inn på AMD Control senter kom dette opp:

ADVARSEL

AMD VISION Engine Control Center støttes ikke av driverversjonen for det aktiverte skjermkortet. Oppdater AMD-grafikkdriveren, eller aktiver AMD-kortet ved hjelp av Skjermstyrer. Hvordan gjør jeg dette?

Noen som kan gi meg litt råd for å spille i OpenGl og få høyere FPS? Altså mot 100.

Håper på litt gode råd, tusen takk dere som orker å sette av litt tid til meg.... :)

System Information

------------------

Time of this report: 1/9/2012, 14:26:58

Operating System: Windows 7 Home Premium 64-bit (6.1, Build 7601) Service Pack 1 (7601.win7sp1_rtm.101119-1850)

Language: Norwegian (Bokmål) (Regional Setting: Norwegian (Bokmål))

System Manufacturer: ASUSTeK Computer Inc.

System Model: K53BY

BIOS: BIOS Date: 07/22/11 17:10:59 Ver: 04.06.04

Processor: AMD E-350 Processor (2 CPUs), ~1.6GHz

Memory: 4096MB RAM

Available OS Memory: 3692MB RAM

Page File: 1988MB used, 5393MB available

Windows Dir: C:\Windows

DirectX Version: DirectX 11

DX Setup Parameters: Not found

User DPI Setting: Using System DPI

System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)

DWM DPI Scaling: Disabled

DxDiag Version: 6.01.7601.17514 32bit Unicode

Endret av LetsGetHigh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det er riktige drivere. I andre enden av linken i min forrige post er nyeste driveroppdatering for AMD HD64xx for 64 bits Windows 7. Et kjapt søk på modellnummeret til maskinen din (Asus K53BY) avslørte dette.

Om du absolutt ha 100 FPS kan du forsøke å skru av vsync. I Catalyst Control Center (du finner ikonet nede ved klokken på oppgavelinjen) setter du "Wait for Vertical Refresh" til "Always Off".

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at for lav FPS i CS dreper spillet, forsåvidt i større grad enn mange andre spill, også skytespill. 60 FPS er dog helt spillbart imo, ikke minst når skjermen sjelden støtter mer uansett.

Det vsync i korte trekk gjør er å synkronisere bildene skjermkortet genererer med oppdateringsfrekvensen skjermen kjører på. Har du da en 60 Hz skjerm vil hver skjermoppdatering, gitt at grafikkortet er kraftig nok, vise et annet bilde enn den forrige skjermoppdateringen. Dermed eliminerer du tearing. Altså: hvis du har en 60 Hz skjerm har det ikke noe for seg med mer enn 60 FPS (gitt at disse er synkronisert med skjermens oppdateringsrate) siden skjermen uansett ikke klarer å bytte bilde raskt nok. På de eldre CRT-skjermene var 100 Hz mer vanlig, og da har det fort noe for seg med 100 FPS - dersom du vil ha flest mulig bilder i sekundet vel å merke - hvis du har vsync på. Nå var vel imidlertid skjermkortene stort sett ikke kraftige nok til å vise 100 FPS i CS med vsync på den gang?

Øyet ditt klarer på sin side ikke å oppfatte mer enn ca 30 bilder i sekundet, men det er nok en smule vanskeligere å synkronisere øyet med skjermen enn å synkronisere skjermen med skjermkortet. Var det mulig, ville du likevel ikke hatt utbytte av mer enn ca 30 FPS i noe som helst :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...