Occi Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 (endret) Du kan teste Live utgaven av mint og ubuntu. da booter den fra cdn å du får utforsket litt. Trådstrarter har sagt at h*n ikke har en minnepenn eller CD tilgjengelig. Og jeg har ingen minnepenner eller CD-er som jeg kan bruke til å brenne Linux Mint/ Fedora på. Hva kan jeg da gjøre? Jeg finner jo ingen SETUP.EXE-fil i ISO-en, så er det noen måte å få installert Linux på uten å bruke USB eller CD? Endret 27. januar 2012 av Occi Lenke til kommentar
quantum Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Du trenger ikke noe programvare til nettverkskortet ditt, det er innebygget. Det er riktig i 99% av tilfellene, så det er overhodet ingen grunn til å begynne å knote med windowsdrivere hvis det ikke er heeeeelt nødvendig. Men hvis man må gjøre det pga. sært wifikort som ikke er støttet i linux f.eks., kan ndiswrapper være tingen. http://sourceforge.net/apps/mediawiki/ndiswrapper/index.php?title=Main_Page Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Såvidt jeg kunne forstå var det programvare til å koble til et nettverk o.l trådstarter mente, og ikke driver. Er relativt vanlig i Windows-verden, der f.eks Intel (ihvertfall før i tiden) inkluderte sine egne "PROSet"-greier, Lenovo har sin egen greie på laptopene sine, etc. Dette trenger man i 100% av tilfellene ikke i en linuxdistribusjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå