m0ffe Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Hei! Jeg lurer nettopp på hva akkurat du gjorde eller for den sags skyld hadde/har lyst å gjøre mellom VGS og før du startet på den høyere utdanningen din, eller begynte du å jobbe? Fullførte du verneplikten i forsvaret? Reiste du jorden rundt? Eller startet du kanskje rett på utdanningen? .. kanskje du aldri kom igang. Var du lei skolen eller kunne du ikke vente å komme igang igjen? håper vi kan dele litt erfaringer og opplevelser her. hente litt inspirasjon eller tips om va man bør gjøre / ikke bør gjøre. Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Jeg gjorde meg ferdig med førstegangstjenesten, noe som jeg er sjeleglad for. Kjedelig å utsette dette til etter du er ferdig med høyere utdanning. Lenke til kommentar
stifa Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 (endret) Folkehøgskole! Anbefaler det om du vil lære om noe annet enn det du har tenkt å studere, eller er usikker på om du vil studere. Jeg gjorde det på grunn av førstnevnte egentlig. I tillegg gjorde jeg det for å få orden på papirene etter at jeg bestemte meg for å studere i Storbritannia. EDIT: Selvsagt er det også det sosiale aspektet da. Du modner ganske mye og lærer mye om deg selv, og det bidrar til å øke motivasjonen til videre utdanning. Endret 11. januar 2012 av stifa Lenke til kommentar
Yumekui Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 (endret) Satt og så på YouTube filmer og anime og postet i fora. =w= Endret 10. januar 2012 av Yumekui Lenke til kommentar
weebl Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 hadde sommerferie hele denne friår greia som oftest bare piss, en god sommerferie med kompisene før du reiser til å studere er nok, det første året i de fleste studier er uansett ganske laid back og har bra fokus på sosialisering og å møte venner osv Lenke til kommentar
Brian Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Tok fagbrev og jobbet et år ekstra før jeg fortsatte videre på høyere utdanning. Lei skole har jeg stort sett alltid vært, og nå er intet unntak. Men jeg motiverer meg med at det blir så mye bedre når jeg får unna utdannelsen og endelig kan gjøre noe produktivt igjen. Det aller største savnet er selvfølgelig pengene når jeg jobbet, men jeg har ikke ville vært foruten den erfaringa. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Etter å ha fullført VG3 Allmenn påbygg, så nå tar jeg svennebrevet i et yrke og jobber med treårsplanen min for opptak til Nanoteknologi ved NTNU, der jeg forbedrer og tar nye fag som privatist. Lenke til kommentar
m0ffe Skrevet 10. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2012 hadde sommerferie hele denne friår greia som oftest bare piss, en god sommerferie med kompisene før du reiser til å studere er nok, det første året i de fleste studier er uansett ganske laid back og har bra fokus på sosialisering og å møte venner osv om man er sykt skolelei vil man neppe yte maks om man starter rett på? selv valgte jeg et år i hæren, tror man modner veldig det året! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 VGS 2 år Læretid 2,5 år Jobba 4 år Forkurs (i dag) Ingeniør (til hausten) Hadde akkurat byrja i fast jobb når forsvaret ville ha meg inn, men eg slapp med skrekken. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Det er farlig å gå ut i jobb om man er skolelei. Det er vanskelig å holde motivasjonen til videre utdanning. Jeg hopper bare uti det og blir ferdig med alt så fort som mulig. Jeg er ikke noe begeistret for skole i bunn og grunn, men jeg holder motivasjonen min med å utdanne meg innenfor et felt som interesserer meg. Lenke til kommentar
m0ffe Skrevet 10. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2012 Det er farlig å gå ut i jobb om man er skolelei. Det er vanskelig å holde motivasjonen til videre utdanning. Jeg hopper bare uti det og blir ferdig med alt så fort som mulig. Jeg er ikke noe begeistret for skole i bunn og grunn, men jeg holder motivasjonen min med å utdanne meg innenfor et felt som interesserer meg. kult! men dessverre er ikke alle som deg.. men ja tror ikke jobb er det lureste:( mye viser at folk tar til takke med dårlig betalte jobber og gidder ikke fortsette med studiene. da er jeg heller for 1 år i forsvaret eller noe folkehøyskole. gir liksom en litt myk overgang for noen om du skjønner va jeg mener Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Folkehøgskole. Som han over her, anbefaler også jeg det veldig sterkt. Du får mulighet til å lære noe annet, men også mulighet til å lære veldig mye om deg selv. Du treffer også veldig mange nye mennesker og har mye moro. For min del er det et år jeg kommer til å leve lenge på. Alle er forskjellige når det gjelder hva man vil gjøre. Noen er ute etter å tjene penger, noen vil reise, andre vil inn i militæret, begynne å studere videre med en gang eller gjøre noe helt annet. 1 Lenke til kommentar
Arne Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Ingenting. Eller det vil si, jeg jobbet på en spar-butikk hele sommeren før jeg begynte på skole igjen. JIIIIHAAAAAAAAAA Var utrolig motivert, kan kanskje ha noe med det å gjøre. Det er vel forskjellig fra person til person hva som føles rett, siden vi er forskjellige. Det er sikkert sosialt med FHS, men føler jeg får mye sosialt igjen av å gå på skolen jeg går på nå. Det er hvert fall ikke rett å si at FHS passer for alle.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå