Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Mulig å droppe S2 på Vg3? Hvilke konsekvenser har dette?

Anbefalte innlegg

Hei.

Er lei av matematikk. Jeg går i Vg2 og har valgt S1 og lurte på om det var mulig å velge vekk S2 til neste år. Det var noen på skolen som sa det ikke gikk, og at hvis man hadde valgt S1 så måtte man ta S2 til neste år.

Jeg skal ta utdanningen min i Forsvaret og trenger derfor ikke noe spesiell matematikk. Dersom jeg skal studere noe så blir det ikke noe med matematikk, men er bare nysgjerrig på hvilke utdanningen som krever S1+S2 og lurte på om noen kunne fortelle eller har en liste på lur :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja du kan velge bort S2 men det forutsetter at du går vidre med de andre valgfagene du har valgt i år... dette fører selvsagt til at du ikke får den samme matematikk kompetansen, men om du ikke har bruk for den ser jeg ikke på det som et problem.

men det kan alltid være lurt å ha litt ekstra mattekompetanse på lur.. om du tenker å gå noe etter du har vært i forsvaret.. men fortvil ikke! Slaget er ikke tapt om du skulle trenge det senere. du kan jo alltids ta opp fag.. vet forsvaret tilbyr mye bra. de dekker blant annet 80% av utgiftene og tilbyr gratis undervisning.

Lenke til kommentar

ja du kan velge bort S2 men det forutsetter at du går vidre med de andre valgfagene du har valgt i år... dette fører selvsagt til at du ikke får den samme matematikk kompetansen, men om du ikke har bruk for den ser jeg ikke på det som et problem.

men det kan alltid være lurt å ha litt ekstra mattekompetanse på lur.. om du tenker å gå noe etter du har vært i forsvaret.. men fortvil ikke! Slaget er ikke tapt om du skulle trenge det senere. du kan jo alltids ta opp fag.. vet forsvaret tilbyr mye bra. de dekker blant annet 80% av utgiftene og tilbyr gratis undervisning.

Tusen takk :D Eg har 3 valgfag+matte. Vet eg må ha 2 valgfag fra Vg2 til Vg3 men tentke hele tiden det var 2+matte. Så betyr dette at eg må gå videre med alle tre valgfagene min dersom eg ikke tar matte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...