Macklemore Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Hei jeg har noen spørsmål om twintip. Jeg har i alle år kjørt carving ski men siden alle vennene mine kjører twintip/snowboard tenkte jeg at jeg også ville begynne. Så her er spørsmålene: Hvor lange? jeg er 170 høy Prisen, hvor mye koster det for et greit par? Kjøpe brukt? Er ikke veldig ofte i bakken kan jeg spare noe på å kjøpe brukt. Også ryggplate, trenger jeg det? Har en skrekkhistorie fra en venn som falt og knakk en del ribbein besvimte osv. Takk hvis noen gidder å ta seg tid Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 (endret) Selv så kjører jeg alltid med ski som er kortere en meg selv. Får bedre stabilitet og kontroll på bakken og i lufta (føler jeg). Kjører off-pist en gang i blant, får jeg bedre kontroll i skogen. Er også rundt 170 cm, og kjører med 164 cm ski tror jeg. Ang. pris så er det litt vanskelig å svare. Stikk innom en sportsbutikk. Kan anbefale Rossignol og K2. Ryggplate er ingen nødvendighet, men et "tilbehør". Det er dog et veldig nyttig tilbehør, som kan redde deg fra skader, og kanskje verre. Bruker det selv ikke, så det er sagt, men vurderer det. Er jo absolutt ingen ulemper. Endret 10. januar 2012 av Vertical^ 1 Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 10. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2012 Selv så kjører jeg alltid med ski som er kortere en meg selv. Får bedre stabilitet og kontroll på bakken og i lufta (føler jeg). Kjører off-pist en gang i blant, får jeg bedre kontroll i skogen. Er også rundt 170 cm, og kjører med 164 cm ski tror jeg. Ang. pris så er det litt vanskelig å svare. Stikk innom en sportsbutikk. Kan anbefale Rossignol og K2. Ryggplate er ingen nødvendighet, men et "tilbehør". Det er dog et veldig nyttig tilbehør, som kan redde deg fra skader, og kanskje verre. Bruker det selv ikke, så det er sagt, men vurderer det. Er jo absolutt ingen ulemper. Takk for raskt svar, tror ikke ryggplate er nødvendig enda fordi jeg gjør ikke noen syke triks Jeg regner med at støvlene jeg har kan fortsette og brukes Jeg trodde 1.64 er litt langt? Trodde det holdt med 150 eller noe sånt jeg, men har ikke peiling som sagt. Budsjettet er kanskje 2k ikke mye mer ihvertfall fordi jeg bruker dem jo sjeldent. Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 11. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2012 bump skal ned på sandvika imorgen og se litt men håpet å få noe brukt forslag? minst 150 cm lange Lenke til kommentar
OleHartz Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Jeg kjører med ski som rekker meg omtrent til pannen. Du mister fortere kontroll i lufta om du har veldig korte ski. Også vil jeg anbefale deg å sette bindingene midtstilte som også gjør at du for bedre stabilitet om du skal spinne. Lurt å kanskje lære ting med litt korte ski i starten Lenke til kommentar
Berniy Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Korte ski er ingen fordel i mine øyne, er dog en stor ulempe. de som sier at mann kan spinne mye raskere med korte ski tar helt feil, jeg med ski som er lengre enn meg selv klarer fint akkurat det samme som de med kortere ski. Korte ski gir mindre stabilitet ved "poping'en" på hoppet samt landingene. Du vil også ha enormt med vansker på store hopp siden du vil mangle den stabiliteten som du ville ha hatt med en lengre ski. Skal du først ha twintip råder jeg deg til å smelle opp på en ski som tåler skikkelig juling. Hold deg unna merker som Rossingnol, Dynastar, Atomic og Salomon for all del! Disse skiene har en helt forferdelig oppbygning og delaminering og ødelagte stålkanter forekommer på omtrent alle modeller hos dem. Jeg har selv veldig god erfaring med Line og K2, disse lager kjempe ski av super kvalitet, måten Line Afterbangs er bygd opp på er unik og de tåler alt mulig dritt du kan gjøre! Kjører selv mye urbans og de skiene tåler alt! Fra stener til downrails-tryn og asfalt Som binding burde du gå for Marker Jester PRO, eller Look PX-12 Pro, disse bindingene tåler det meste av faenskap du kan møte på i park og løs snø. De tålte ihvertfall mitt tryn på triple-flat så håper dette hjelper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå