randome Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 (endret) Hei, har akkuratt fått denne skjermen og er kjempefornøyd! Kom over dette innlegge: http://forums.whirlpool.net.au/archive/1511987 er dette nødvendig? står også der at det bare er AdobeRGB og sRGB som er kalibrert fra fabrikken, når jeg testet de profilene syntes jeg fargene ble mye blassere ? (kan ha noe med at jeg ikke har gjort noe med colour management i windows?) (er på jobb nå så kan ikke teste enda) Hvilke profil kjører andre med denne skjermen på? Vil dette med Colour management i Windows ha noe og så i spill etc? Skjermen kommer Factory Calibrated, denne kalibreringen forsvinner vel ikke om jeg tar reset to factory defaults? Endret 10. januar 2012 av randome Lenke til kommentar
wampster Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Hvis du skal bruke skjermen til bilderedigering vil jeg anbefale å gå til innkjøp av et kalibreringsverktøy. Spyder3/Spyder4 er gode og fåes fra 600-1500 alt etter hva du trenger. Det er også smart å re-kalibrere gjevnlig (hver 1-2 måned) har jeg lest. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå