Gå til innhold

Holdbarhet på gul løk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde håpet på å ikke trenge å teste ut dette selv. Fant ikke noe på nettet selv om det sikkert ligger der en plass. Kunne lagt 3 løker på 3 forskjellige klimaer i huset og sett de ulike stadiene løkene er i hver gang jeg sjekker dem og så for å se hvor lenge de er holdbare :p, men det gidder jeg ikke.

Jeg ser jo selvfølgelig selv på løken at den er uspiselig når den er det. Hadde bare vært greit med helt konkret fakta.

Endret av diskus123
Lenke til kommentar

Hvis du ikke lagrer en løk optimalt så kan det danne seg mugg og soppsporer på løken som kan utvikle giftstoffer på en løk. Dette vil med bære at du kan få magesyke og bli syk. Best før datoen på en løk er det beste å følge hvis man skal vite hvor lenge man kan lagre en løk men det er ikke alltid at denne datoen stemmer så dermed så kan man se når en løk er uspiselig eller ikke.

Kort sagt så er det farlig for det kan danne seg giftstoffer som du kan få i deg.

Lenke til kommentar

Ja det er sånn man sjekker holdbarheten på løk.

Når det vokser ut en grønn løkplante ut av løken så kan den ikke spises mer.

Jo, det kan den.

"Yes, Sprouting Onions are Safe!

Firstly sprouting onions are fine to eat. Basically the green shoot is just the beginning of a scallion so you can eat the whole bulb and shoot. But, as the bulbs sprout new growth they lose their own mass and gradually get a bit loose and dry. Once your onion’s have sprouted to this degree they won’t be very tasty. So then the best option is to:"

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...