tibbs Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Firefox vil ikke starte igjen etter å ha blitt stengt. Får denne feilmeldingen: "Firefox is already running, but is not responding. To open a new window, you must first close the existing Firefox process, or restart your system." Det er en prosess, firefox-bin som fortsatt er aktiv. Men hvordan får jeg deaktivert den uten å restarte maskina? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Du kan åpne en terminal, og kjøre "killall firefox-bin". Hvis den fortsatt ikke lukkes skikkelig, kan du kjøre "killall -9 firefox-bin". Da blir den "tvunget" ned. Lenke til kommentar
tibbs Skrevet 10. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2012 (endret) Takk, det fungerte. Men hadde jeg ikke tilfeldigvis visst at prosessen het firefox-bin, hva skulle jeg da ha gjort? Endret 10. januar 2012 av tibbs Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 (endret) Åpne System Monitor (ligger under System -> Administrasjon, i Gnome 2.x, er muligens anderledes i andre skrivebord som KDE, Gnome 3, Xfce osv) på lik linje som i Windows, finn prosessen og avslutt den, må muligens høyre klikke på den for å få opp alternativene (kill og terminate). Om man ikke vet hva man skal lete etter så er en grei tommelfinger regel å se etter noe som inneholder program navnet (eller noe i nærheten) i kjørende prosesser. Edit: Omformulerte litt Endret 10. januar 2012 av Crowly Lenke til kommentar
tibbs Skrevet 11. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2012 Takk. Bra å vite. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå