Geirern Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Hei. Jeg har lagd en større salgsrapport i Excel, som baserer seg på at selger skriver inn sine salg, dette sendes over til en pivottabeller, og disse tallene rapporteres videre til selger i form av budsjettoppnåelse, grafer osv. For å oppdatere pivottabellene har jeg opprettet en refresh-all-macro. Siden alle selgere ikke er like tekniske, må jeg låse stort sett alle celler i dokumentet, og her kommer problemet inn. Når en pivottabell står på et beskyttet ark får jeg en irriterende feilmelding hver gang dokumentet åpnes: "Kommandoen kan ikke utføres så lenge et beskyttet ark inneholder en pivottabellrapport basert på samme kildedata." Hvis jeg opphever beskyttelsen kommer ikke feilmeldingen, så dette er direkte relatert. Det er dog irriterende å få feilmeldingen 3 ganger (3 beskyttede ark med pivottabell), for hele salgsrapporten fungerer glimrende og feilmeldingen er ubruklig, alt funker jo! Hvordan kan jeg låse et ark og samtidig slippe feilmelding? Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Få makroen din til å låse opp arkene, refreshe tabellene og låse igjen arkene. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 10. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2012 Takk for raskt svar. Jeg har alt gjort det, men problemet oppstår ikke når bruker makroen, den oppstår når jeg åpner dokumentet. Selv hvis jeg sletter all VBA-kode og alle makroer, og lagrer dokumentet som en vanlig arbeidsbok kommer feilmeldingen. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 (endret) Hmm. Hvilken Excelversjon og språkversjon er det snakk om? Og hvilket format regner du som vanlig arbeidsbok? Endret 10. januar 2012 av Harald Staff Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 11. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2012 Ah, Beklager! Excel 2007, norsk versjon. Med en vanlig arbeidsbok mente jeg et vanlig xls-dokumenter. Jeg prøvde å reprodusere feilen ved å opprette et dokument, lage en pivot og alle celler, men da kom ingen feilmelding. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Jeg klarer ikke fremprovosere en slik feil. I utgangspunktet oppdaterer ikke pivottabeller seg av seg selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå