Diskutant Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Er vel kanskje ikke så snedig, men jeg lurer på dette: Hvordan er tilvenningsfasen for lesebriller? Har akkurat fått lesebriller, og når jeg nå ser ting på lang avstand er det uklart. Når jeg ser på ting på kort avstand, er ikke venstre øyet like raskt som det venstre å fokusere. Når jeg ser f.eks fra en bok i fanget og opp på pcen, bruker jeg relativt lang tid på å fokusere på pcen. Ekstra lang tid på venstre øyet. Går dette fortere om f.eks to uker? Når jeg lukker høyre øyet, så merker jeg at venstreøyet ikke har fokusert skikkelig likevel, for det må fokusere enda litt til når jeg lukker høyre. Når jeg åpner venstre igjen, virker synet klart. Om jeg lukker høyre IGJEN, skjer det samme. Venstre på fokusere en stund før det henger med. Hjelp? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Fått nye briller? Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 10. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2012 (endret) Fått nye briller? Ja. Aldri hatt briller før, har over tid funnet ut at jeg trenger lesebriller, men har ikke gjort noe med det før nå. Så ja, nye briller. Endret 10. januar 2012 av Diskutant Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Test det ut i 2-3 uker. Øynene trenger litt tilvenning til nye briller. Blir det for plagsomt eller det ikke har blitt noe bedre i løpet av denne tiden, stikker du tilbake til optikeren. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Da burde du gi det 2 + uker, øynene dine må vende seg til å se ''ordentlig'' igjen. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 10. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2012 Ja, greit nok det, men skal øynene virkelig bruke SÅ lang tid på å fokusere? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 (endret) Det er en tilvenningsprossess som kan ta en liten stund ja, men hvis du ikke ser forbedringer innen ett par uker så ta en ny tur til optikeren. Edit: Øynene dine må venne seg til å se ''riktig'' etter å ha sett ''feil'' i en (lengre?) periode. Endret 10. januar 2012 av BuffyAnneSummers 1 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 10. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2012 Ok. Takker for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå