Gå til innhold

Fallout-MMO er tilbake hos Bethesda (PC, X360)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Verda hadde sjølvsagt vore ein betre stad om Bethesda permanent outsourca all Fallout-utvikling til Obsidian, men det er ikkje særleg realistisk.

Ellers er det jo ikkje sånn at du må sitte i ro og aktivt vente på neste TES-spel. Det kjem, og mellombels får du lov til å gjere heilt andre ting.

Lenke til kommentar

Er plenty med MMO-ar som ikkje er Blizzard-produserte og framleis er både profitable og stabile. Har dei då "feila" fordi dei ikkje har 10 millionar brukarar? Eg ville seie nei, men investorane - som i 2006 hadde auga fulle av stjerner så snart nokon kasta rundt eit MMO-konsept i samband med ein kjend IP - hadde tydeleg det som minstemål.

Cue F2P-craze for å auke botnlina - er ikkje nok at inntekten er der, han må stige kvart år òg!

Jepp sant det der. Ja det finnes MMO'er som appeler til en nisje som gjør det brukbart, og som går litt i pluss. Kreditt til EvE etc for dette.

Dog er liten tvil om at endel MMO'er som appelerer til en noe bredere marked (og gjerne allerede eksisterende fanbase), f.eks Warhammer, AoC, med mange fler, har skuffet veldig mange og gått fra f.eks drøye millionen brukere til under hundre tusen på kort tid.

Liker ikke egentlig ordet feile (eller den engelske versjonen av det) selv. Men det har liksom blitt et begrep som beskriver så utrolig mange titler nå.

Å gå f2p for f.eks LotrO og AoC var ikke noe man ønsket, men bare til slutt måtte for å holde det gående og gi litt pluss inntekter.

Jeg mener absolutt ikke 10 mill. er et krav til å være suksess. faktisk har mange MMO'er med 250.000 brukere trivdes. Lineage hadde vel ca en mill. brukere i sin storhetstid, og det vil jeg kalle en suksess for en ikke-blizzard tittel.

Nå gjenstår det å se SW vil lande på begge beina og bli den første MMO'en den senere tid som blir enn suksess.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Verda hadde sjølvsagt vore ein betre stad om Bethesda permanent outsourca all Fallout-utvikling til Obsidian, men det er ikkje særleg realistisk.

Ellers er det jo ikkje sånn at du må sitte i ro og aktivt vente på neste TES-spel. Det kjem, og mellombels får du lov til å gjere heilt andre ting.

Ja, helt enig i at verden hadde vært bedre sånn. Da kunne Bethesda konsentrert seg om TES. :-)

Dog skjønner jeg veldig godt at staben til Bethesda trenger litt forandring etter hver 5års periode med utvikling av en TES tittel.

Lenke til kommentar

Å gå f2p for f.eks LotrO og AoC var ikke noe man ønsket, men bare til slutt måtte for å holde det gående og gi litt pluss inntekter.

Nei, det er nettopp dette eg ville fram til - dei måtte ikkje gå F2P for å overleve (dei var allereie stabile og profitable), men F2P og mikrotransaksjonar medfører auka total inntekt - iallefall på kort sikt. Sjølvsagd vil dei alltid servere ein sob-story om korleis dette er det einaste dei kan gjere om spelet skal overleve, og at dei veldig gjerne vil at alle veteranane skal halde fram med å spele - men PR-organa til MMO-utviklarar er omtrent like pålitelege som handverkarar som seier dei skal kome "mellom 12 og 4".

Lenke til kommentar

Med tanke på alle buggsa som var i Skyrim (og generelt TES/Fallout seriene) Så er jeg ganske sikker på at Bethesda ikke hadde klart å lage et fungerende MMO om de hadde lyst engang..

Jeg skal ivertfall holde meg laaangt unna det på release day og mest sansynlig et par månder etter..

Lenke til kommentar

Med tanke på alle buggsa som var i Skyrim (og generelt TES/Fallout seriene) Så er jeg ganske sikker på at Bethesda ikke hadde klart å lage et fungerende MMO om de hadde lyst engang..

Jeg skal ivertfall holde meg laaangt unna det på release day og mest sansynlig et par månder etter..

Hva er det med disse bugs snakket, det er da lagt mere tid i et Elder Of Scrolls spill en det er lagt i et vanlig MMO, så hvorfor skulle de ikke klare og lage et MMo, Skjerp deg med denne Skyrim Bugs trenden, alle vet at folk bare sier det for at alle andre syns det er populært og snakke om det , Fuck you get a life , and Skyrim rocks, never seen one bug, from pc

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...