theguy159 Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 * En blir logget ut av bruktmarkedet når en lukker nettleseren. Det er vel bare en liten cookie som skal til(eller at det er knyttet sammen med diskusjon.no på samme måte som f.eks facebook er integrert med andre nettsider). Jeg hadde foretrukket at en måtte være logget inn for å kunne ta kontakt også. Jeg vet jeg kan stille inn så kjøper må være logget inn for å kunne ta kontakt med meg, men jeg ønsker at det er slik på hele bruktmarkedet. Det vil gjøre det mer eksklusivt, samt at det gir et mer kontrollert "samfunn". Skulle en selger ønske at hvem som helst kan ta kontakt, så er det ikke verre enn at vedkommende oppgir epost-adressen sin i annonsen. Jeg har nå lagt til muligheten for å forbli pålogget etter man har lukket nettleseren, det er bare å huke av "Husk meg" boksen når man logger inn. Lenke til kommentar
theguy159 Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Nå fungerer det med å aktivere bruktmarked kontoen via sms igjen. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 En "bug" jeg oppdaget forleden (hvertfall en bug slik jeg ser det). om du har en annonse som har gått ut på dato og du ønsker å reaktivere den, dukker den opp med den opprinnelige datoen (ergo nederst i bunken) istedet for med dagens dato. Jeg mener dette bør telle som en ny opplastning av annonse, da den uansett har vært "borte" i en viss tidsperiode. Lenke til kommentar
amund Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 En "bug" jeg oppdaget forleden (hvertfall en bug slik jeg ser det). om du har en annonse som har gått ut på dato og du ønsker å reaktivere den, dukker den opp med den opprinnelige datoen (ergo nederst i bunken) istedet for med dagens dato. Jeg vil gjette det er laget slik med vilje en gang i tiden, men jeg er enig i at det kan være fornuftig at man får fornyet publiseringstidspunkt og kommer øverst på lista igjen. Forutsetningen er nok at annonsen er minimum X dager gammel, slik at vi unngår at alle fornyer sine annonser hele tiden for å ligge på topp :-) Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Jeg er enig, En minstetid må være 14 dager, kanskje 30 er et bra tall også. Lenke til kommentar
theguy159 Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 * Captcha som en må skrive når en kontakter selger når en ikke er logget inn fungerer ikke skikkelig. Hvis jeg åpner to annonser i to faner, så må jeg skrive captcha(og få feilmelding), trykke tilbake, og så skrive den nye captcha-en på nytt Har fikset slik at captcha virker selv om man har flere annonser åpnet samtidig. Lenke til kommentar
theguy159 Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 * Når en lager/redigerer en annonse som allerede har en tittel, og en ønsker å endre den, så blir den forrige tittelen borte. Hvis dere bytter ut tittelboksen med en vanlig tekstboks, så vil det problemet forsvinne. Da slipper vi også ørten annonser med overskriften "Bruktmarked - Hardware.no". En må da altså se en tom tekstboks med en beskrivende tekst som sier f.eks "Overskrift. Skriv noen ord som beskriver annonsen godt", og en må få en feilmelding hvis den er f.eks under 7 tegn(slik at folk ikke kan skrive "iphone"). Jeg har gjort slik at overskriften "Bruktmarked - Hardware.no" ikke dukker opp lenger og den forrige tittelen blir ikke lenger borte når man skal endre på den. Jeg har også fikset slik at feilmeldinger som dukker opp ikke er rød tekst på rød bakgrunn. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 (endret) Hæ, har vi et bruktmarked? o.O Endret 29. februar 2012 av TMB Lenke til kommentar
theguy159 Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Ja, det er absolutt verdt å sjekke ut http://www.hardware.no/bruktmarked Lenke til kommentar
theguy159 Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Nå har vi endret en god del på kategoristrukturen. Har dere noen forslag til flere endringer vi bør gjøre med kategoristrukturen? Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Ikke min sterke side, dessverre. Det ser - ved første øyekast - bedre ut nå. Kategoriene er delt opp i bortimot samme kategorier som nettsidene i TEK-nettverket. Det gjør det mye mer logisk for oss som bruker en del tid på disse sidene. Så kjapt over underkategoriene, og har ingen innvendinger. Ser ut til at dere traff spikeren på hodet nå! Ikke min sterke side, dessverre. Det ser - ved første øyekast - bedre ut nå. Kategoriene er delt opp i bortimot samme kategorier som nettsidene i TEK-nettverket. Det gjør det mye mer logisk for oss som bruker en del tid på disse sidene. Så kjapt over underkategoriene, og har ingen innvendinger. Ser ut til at dere traff spikeren på hodet nå! Lenke til kommentar
theguy159 Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Jeg har tenkt til å legge til "Mine annonser" i listen på høyredelen av siden. Er dette ønskelig og burde bare aktive annonser vises eller er det bedre å også vise upubliserte annonser? Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Kan du ikke implementere begge og la brukeren velge? :-) Lenke til kommentar
theguy159 Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Vi starter med å implementere aktive annonser og deretter ser vi hva vi gjør videre. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Jeg liker at annonsene dukker opp på siden. Kan forøvrig bekrefte at "husk meg" fungerer som det skal nå. En stilig ting dere kan implementere er muligheten for å få statistikk over annonsen på e-post. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Forslag til mod av "mine aktive annonser": Når en lager en annonse og velger "Lagre og forhåndsvis", og så gjør noe annet. For å publisere annonsen må en da velge "Min side" for så å velge annonsen og så trykke publiser. I gamle dager kunne man velge den i menyen på høyre side. Det hadde vært fint om nylige, ikke-publiserte annonser dukket opp over "Mine aktive annonser", med mulighetene "publiser", "slett" og "skjul". Det sprarer en for mange tastetrykk. Mulighet for å fjerne gamle annonser eller arkivere dem, samt mulighet for å publisere, slette og redigere rett fra oversikten over annonser hadde også gjort GUI bedre. En siste ting er når en annonse har ligget ute en viss periode, og er laaangt bak de andre annonsene. Da hadde det vært fint med en enklere metode enn copy-paste for å publisere den på nytt. Hvis jeg redigerer en gammel annonse for å publisere på nytt, så havner den samme sted i køen som der den var da den først be publisert. Det ødelegger egentlig hele poenget med å redigere og publisere på nytt. For å løse det problemet, må en lage en ny annonse, og copy-paste, og da får en dobbelt opp med annonser i listen, noe som er veldig rotete. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Jeg kommer meg heller ikke inn å bruktmarkedet. Får hele tiden opp: Feil passord. har prøvd å resette passordet men uten hell =/ Er et par ting jeg kunne tenkt meg å legge inn der... Lenke til kommentar
theguy159 Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Jeg kommer meg heller ikke inn å bruktmarkedet. Får hele tiden opp: Feil passord. har prøvd å resette passordet men uten hell =/ Er et par ting jeg kunne tenkt meg å legge inn der... Hvilken nettleser bruker du? Kan du se om det virker hvis du lukker og åpner nettleseren igjen? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 (endret) Bruker Google Chrome har også prøvd med Internett Explorer uten hell Har også prøvd med andre maskiner for å være sikker på at det ikke er pcen min som tuller det til. Dette har jeg prøvd: Prøvd å logge meg inn på bruktmarkedet uten hell. Prøvd med Chrome og IE. Har logget av på diskusjon.no og så prøvd å logge meg inn på bruktmarked uten hell. Har prøvd å resette passord opp til flere ganger uten hell. Har da fått et nytt passord, har prøvd dette på bruktmarked uten hell, men fungerer fint på diskusjon.no Har prøvd å lage ny bruker, men eposten og brukernavn er opptatt, da jeg bruker dette på diskusjon.no Feil melding: Passordet er feil. Endret 13. mars 2012 av sveibuen Lenke til kommentar
theguy159 Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Bruker Google Chrome har også prøvd med Internett Explorer uten hell Har også prøvd med andre maskiner for å være sikker på at det ikke er pcen min som tuller det til. Dette har jeg prøvd: Prøvd å logge meg inn på bruktmarkedet uten hell. Prøvd med Chrome og IE. Har logget av på diskusjon.no og så prøvd å logge meg inn på bruktmarked uten hell. Har prøvd å resette passord opp til flere ganger uten hell. Har da fått et nytt passord, har prøvd dette på bruktmarked uten hell, men fungerer fint på diskusjon.no Har prøvd å lage ny bruker, men eposten og brukernavn er opptatt, da jeg bruker dette på diskusjon.no Feil melding: Passordet er feil. Siden jeg ikke fant noe feil med systemet vårt så resatte jeg passordet ditt og prøvde å logge meg inn på bruktmarkedet med kontoen din. Jeg fikk samme feil som du nevnte og jeg undersøker nå hva som har gått galt. Du kan bruke glemt passord funksjonen her for å kunne logge inn på diskusjon igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg