Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Tidsbestemt leiekontrakt - oppsigelse

Andzel

Anbefalte innlegg

Hei! Første gang vi leier!

Jeg og min samboer så på en leilighet på finn.no. Var på visning og spurte om hvordan lyd isoleringen var og da sa de: Kanskje du hører ungene løpe over noen ganger.

Men det som er at vi hører alt slags skritt, hva de dytter på og kan eventuelt høre prating.

Er det mulig å flytte før det har gått tre mnd da? Ettersom det er oppsigelse tiden. Ettersom min samboer må ha det stille for å øve til eksamen osv, jeg som person sover dårlig ettersom det dunker og dyrene våres liker ikke lydene heller.

Pluss at leiligheten er ikke lovlig leid ut, ettersom dette er en leilighet under en annen leilighet, sokkel leilighet(?) så skulle det vært egent bolig nr eller hva det enn heter, det har ikke denne og kommunen har sagt det ikke er lov å bo her når jeg ringte og spurte om å få et bolig nr. Vi trodde denne var lovlig :(. Vi viste ikke hva bolig nr var.

Moren hans jobber til og med i kommunen og hun viste heller ikke noe om bolig nr.

Pluss fyren vi leier hos sier bare dette om bolignr at det var noe nytt som hadde kommet og at kommunen hadde jo ingenting med å vite om han leide ut en leilighet.

Var liksom: Bor det folk der? Det er ikke registret noe hybel, leilighet eller noe der.

Vi har ikke fått strøm regningen den første mnd heller uansett om vi har purret en gang skriftlig og to ganger muntlig.

Han skulle fikse ting i leiligheten og det har enda ikke skjedd, skulle fikse noe lister osv.

Når vi flyttet inn så måtte vi vaske på nytt over, fikk 500 kroner mindre den første husleien. Men dette sier bare hvordan slak fyren er.

Er det noen muligheter å komme seg ut ifra dette? Ettersom dette påvirker helsen, utdanningen og humøret. Pluss at dyrene har det plagsomt, og at det er ulovlig å bo her og at det er alt for dårlig lydisolert.

Hvis vi ringer politiet eller ambulansen så veit de ikke hvor de skal enn gang, ettersom da går de inn hoved inngangen og ikke til oss hvis det hadde vært noe det poengterte også kommunen men ser også at dette står på nette på skatteetaten at bolig nr er VIKTIG.

Noen som har noen tips elller noe?

Edit:

Er egen inngang og toalett og ikke noe student bolig med flere. Et hus med et ekstra leilighet som leies ut.

Fyren prøver vel å komme seg unna ved å ikke betale skatt vel :s

Endret av Andzel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...