Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

15 år gutt forelsket


Anbefalte innlegg

eg er en 15 år gammel gutt. Jeg er stupforelsket i en jente i paralellklassen på skolen min. Jeg har ikke snakket med henne før IRL, men hun er kjempesøt og pen og har noe av de samme interessene som jeg.

Jeg tenker på henne hele tiden og det kribler i magen når jeg ser henne.

Tidligere har jeg prøvd å få kontakten hennes via Facebook, men har gjort veldig dumme ting hver gang. Først poket jeg henne og skrev at jeg poket feil. Dette var en kjempefeil.

Men jeg fikk ihvert fall skrevet "Kjempefine bilder på bloggen din " til henne. Alt jeg fikk tilbake var en lite "takk". Selv om hun kanskje ikke virker interresert i meg, vil jeg ikke gi opp. For meg er hun perfekt, og jeg tviler på at jeg vil finne en som er så perfekt som henne igjen. Jeg er for feig til å snakke med henne på skolen, men prøver å skape øyekontakt i friminuttene. Men det er ikke alltid så lett.

 

Fordi, egentelig er jeg den typen som tuller og forteller vitser og sånn, men når jenta kommer i nærheten blir jeg kjempeflau over vennene mine når de tuller som jeg pleier, og er redd for at hun kan like meg enda mindre på grunn av det.

Jeg har også likt de siste blogginnleggene hennes, og jeg virker kanskje litt innpåsliten...

 

Hvis det hjelper noe:

Hun er ikke en typisk "populær" jente som får masse likes på bilder og har 100 venner på skolen. Jenta jeg liker her mer som meg, har et par venner og er fornøyd sånn. Heller er hun ikke overfladisk.

 

 

Hva skal jeg gjøre?

 

Postet av anonym: e9391a625c7754a628560ee4298024bd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er noen av dine venner, venner med hennes venner? (ble mye venner der ja)

Vis du forteller noen av vennene dine om forelskelsen, så kansje dem kan prøve å få begge vennegjengene sammen på en kino, bowling eller noe lignende, også kan du prøve å bli kjent med hun.  Dere kommer ikke til å være alene, men kansje dere får pratet, også vis dere er 5-10 kansje hun legger merke til deg. 

Lenke til kommentar

Er enig med duden over. Han virker smart.

 

Her skal du få et dask i trynet fra noe som heter virkeligheten!

 

Det jeg fikk inntrykk av er at hun er en jente med kjedelige klær og kommunefarget hår. Høres litt kjipt ut, men kan være superbra også.

 

Har hun samme interesser som deg så er det kanskje like greit å spille på det. Du skriver "IRL", så jeg tipper du spiller PC-spill eller lignende. Gjør hun det, eller er det bare du som ønsker at det skal være sannheten? Jeg prøver ikke å være ekkel eller noe, men kanskje det er litt sant? Kanskje du burde finne på noe skikkelig lurt for å lure henne innpå deg? Altså på en måte for å bli bedre kjent med henne. Hvis du leser andre tråder om dette, så finner du mange forslag, men personlig ville jeg valgt å finne på noe genuint. Det er best!

Lenke til kommentar

Det jeg fikk inntrykk av er at hun er en jente med kjedelige klær og kommunefarget hår. Høres litt kjipt ut, men kan være superbra også.

 

Har hun samme interesser som deg så er det kanskje like greit å spille på det. Du skriver "IRL", så jeg tipper du spiller PC-spill eller lignende. Gjør hun det, eller er det bare du som ønsker at det skal være sannheten?

 

Hun spiller ikke nei, og ja, jeg pleide å spille MYE før. Jeg har sluttet å spille (gått lei) for 1-2 mnd siden.

Jeg vet ikke om hun er "kjedelig" for andre, men hun er en gudinne i mine øyne :)

 

Postet av anonym: e9391a625c7754a628560ee4298024bd

Lenke til kommentar

For å være kjip:

Dude, sorry for å si det men tror alle har på forumet har been there done that. Hun er med 99% sikkerhet ikke noe mer spesiell en noen annen jente du kommer til å møte senere. Hadde cirka samme situasjon når jeg var 17. Siden du er 15 og jentene mangler hormonbalanse som en full måke burde du ikke forvente deg for mye.

 

For å prøve å hjelpe deg:

Min erfaring (for hva den er verd ettersom jeg er singel atm...) er at jenter ikke er noe magisk som knekker om man sier noe galt eller driter seg ut. Den største feilen jeg gjorde når jeg var på din alder var å tro akkurat det. Hun er akkurat som deg og meg, en morsom og smilende person er en hun vil være sammens med.

 

Det jeg ville gjort om jeg var deg:

Ta en helt casual "Hei har du noen planer i kveld, lyst å være med å grabbe en pizza og ta en tur på kinoen?". Trikset er å ikke tenke på henne som noe du har lyst på , men som en vanlig person helt på linje meg en av dine venner. Tar du det helt chill burde det gå greit. Hvis ikke er hun helt klart en idiot ettersom hun synes hun er så mye bedre en deg at hun ikke vil bli kjent med deg en gang. For min del finnes det ikke noe mer irriterende en ei jente på byen som ikke vil si navnet sitt selv om det er vanlig folkeskikk bare fordi hun tror hun er så mye bedre en deg. Om en kar hadde oppført seg slikt hadde det blitt et slag over flabben.

 

Så kort oppsummert:

Hun knuser ikke om du sier noe galt. Tenke på henne som likeverdig med deg, for hun er ikke mer! (Selv om hormonene dine forteller deg at hun er The End Of The Road) Snakk til henne på samme måte som med en hvilken som helt av kompisene.

 

 

 

 

PS: Om det skulle fungere så bare husk at dere er 15, så det blir mest sannsynlig ikke å vare for alltid...!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

For å være kjip:

Dude, sorry for å si det men tror alle har på forumet har been there done that. Hun er med 99% sikkerhet ikke noe mer spesiell en noen annen jente du kommer til å møte senere. Hadde cirka samme situasjon når jeg var 17. Siden du er 15 og jentene mangler hormonbalanse som en full måke burde du ikke forvente deg for mye.

 

For å prøve å hjelpe deg:

Min erfaring (for hva den er verd ettersom jeg er singel atm...) er at jenter ikke er noe magisk som knekker om man sier noe galt eller driter seg ut. Den største feilen jeg gjorde når jeg var på din alder var å tro akkurat det. Hun er akkurat som deg og meg, en morsom og smilende person er en hun vil være sammens med.

 

Det jeg ville gjort om jeg var deg:

Ta en helt casual "Hei har du noen planer i kveld, lyst å være med å grabbe en pizza og ta en tur på kinoen?". Trikset er å ikke tenke på henne som noe du har lyst på , men som en vanlig person helt på linje meg en av dine venner. Tar du det helt chill burde det gå greit. Hvis ikke er hun helt klart en idiot ettersom hun synes hun er så mye bedre en deg at hun ikke vil bli kjent med deg en gang. For min del finnes det ikke noe mer irriterende en ei jente på byen som ikke vil si navnet sitt selv om det er vanlig folkeskikk bare fordi hun tror hun er så mye bedre en deg. Om en kar hadde oppført seg slikt hadde det blitt et slag over flabben.

 

Så kort oppsummert:

Hun knuser ikke om du sier noe galt. Tenke på henne som likeverdig med deg, for hun er ikke mer! (Selv om hormonene dine forteller deg at hun er The End Of The Road) Snakk til henne på samme måte som med en hvilken som helt av kompisene.

 

 

 

 

PS: Om det skulle fungere så bare husk at dere er 15, så det blir mest sannsynlig ikke å vare for alltid...!

 

Skal vurderes, tusen takk for svaret :)

 

Postet av anonym: e9391a625c7754a628560ee4298024bd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...