Heggen Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 hei. jeg har lagt merke til at i noen bilder og videoer kommer det til syne en slags dott. dette er på bilder med en lys bakgrunn, og ødelegger bildet. det skjer ikke i alle bilder/videoer. Jeg legger ut ett bilde som viser problemet. vet ikke hva det er, eller hva det skyldes. er det støv? kan jeg gjøre noe med det på noen måte? bilde: http://i.imgur.com/w8h6z.jpg kameraet er ett casio ex-zr100. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Det ligner fælt på støv som er festet på sensoren, er flekken på eksakt samme plass i alle bildene ? Støv vises tydelig på bilder med liten blender "stort tall" og med lyse flater som motivet. Ville reklamert på det hvis kameraet er nyere en 5år og kjøpt i Norge. Lenke til kommentar
Heggen Skrevet 9. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2012 kameraet er helt nytt, men jeg er usikker på om støvet var der da jeg fikk kameraet. zoomer jeg beveger dotten litt på seg, men holder seg ca i den posisjonen som er på bildet. tror du jeg kan reklamere for kameraet uansett? Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Kan være støvfnugg eller annet på bilde-sensor. Bør reklameres når det er helt nytt. Disse kameraene er jo forseglet (uten løse linser osv) så fnugget har sannsynligvis vært der fra fabrikk og romstert rundt innvendig før det har slått seg til ro. Prøv for all del ikke å åpne kameraet med tanke på å gjøre noe selv - da blir garantien ugyldig. Lenke til kommentar
Heggen Skrevet 10. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2012 takker for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå