Gå til innhold

Pcutstyr.no hvem har rett ?

Anbefalte innlegg

hei alle sammen

jeg har siden januar slitt med p4 maskina mi har ennå ikke fått den til og virke har i dag skrevet mail til pcustyr.no

Kjære pcutstyr.no/

Jeg har kjøpt med et hovedkort den 27.01.03 og der bestilte jeg et asus p4b533 el1394 som sikkert er et fint hovedkort .. og en minne brikke dette hovedkortet har jeg ALDRIG hatt oppe i noen system i det heletatt aldrig brukt dette fordi jeg har aldrig fått det til og virke.. desverre har ref med deres service mann marius tror jeg han heter det som er feilen er at når jeg setter sammen maskina så for jeg feilen inncorect agp card på begge skjermkortene et radeon 9700 pro og et ti4200 kort (gainward) denne feilen er i følge manualen og web ... skal bestå av inncorect agp spenning dvs de gamle agp korene kjørte 3,3 volt mens de nye kjører 1,5 noe værken mitt radeon eller ti4200 kort heller ikke gjør jeg begynner og bli lei dette og ønsker at vi ordner opp i dette snarets hvis ikke så har jeg kastet 1300 kr ut av vinduet .. det er dumt jeg som beskrevet over har aldrig fått denne maskine til og virke.. desverre.. den ble vel kjøpt i januar er en liten stund siden jeg valgte asus fordi jeg ville prøve noen nytt (har bruk abit i mange år) men har kjøt et eget hovedkort fra komplett bare for og teste dette men det viste seg og også være defekt typisk min lykke. har lyst til og bytte dette hovedkortet i et abit type Abit NF7-S V2.0 ! da jeg har en amd cpu med fin stepping liggenes. håper på posetiv respons ang dette med vennelig  

hilsen Håkon  

Så fikk jeg svar men jeg har problemer og tolke returavd.

kortet har hvært på to servicer og det virker hos de har beviser på dette men har også beviser her hvor det ikke virker med begge kort (Bilder men har ikke hjemmeside slik at jeg får lagt de ut) får denne inncorect agp card som beskrevet ovenfor..

Hei.

Som du beskriver i din feilmelding, så er det spenningen på AGP busen som er problemet.

Det er derfor ikke noe feil med produktet. ikke feil ?? hva er feil da?

Kortet er utgått, så det er ikke så interessant å ta dette tilbake.

Alternativt kan vi ta det tilbake som demokort, det vil si 50% av dagens verdi.

er dette lov da ??

er forvirret de sier at det ikke er feil på hovedkortet eller ?

ti4200 brukes i an annenmaskin og funger topp radeon 9700 pro`en også

for evt et lite sammendrag av de siste topics se her

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=9...5187&highlight=

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=8...7688&highlight=

håper på noen gode positive svar på dette

:yes: håkon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedkortet du har kjøpt støtter AGP 4x, kun 1,5 volt. Dersom de nye kortene kjører på 3,3 volt, kan de ikke brukes på ditt hovedkort. Eneste løsningen da er å kjøpe et nytt kort, og da synes jeg PC Utstyr gir deg et akseptabelt tilbud. Det er i alle fall min konklusjon etter å ha lest innlegget ditt.

PS: det ville ikke skade om du forsøker å skrive bedre norsk når du sender mail til leverandører. Jeg hadde problemer med å skjønne hva du ville fram til selv. No offence!

Lenke til kommentar
Hovedkortet du har kjøpt støtter AGP 4x, kun 1,5 volt. Dersom de nye kortene kjører på 3,3 volt, derfor kan de ikke brukes på ditt hovedkort. Eneste løsningen da er å kjøpe et nytt kort, og da synes jeg PC Utstyr gir deg et akseptabelt tilbud. Det er i alle fall min konklusjon etter å ha lest innlegget ditt.

PS: det ville ikke skade om du forsøker å skrive bedre norsk når du sender mail til leverandører. Jeg hadde problemer med å skjønne hva du ville fram til selv. No offence!

1: nettopp det støtter agp 4x og det burde et ti 4200 kort og et radeon 9700 pro+ de gjør de !! ikke sandt .. de kjører 1,5 volt !!

2: jeg har lese skrive vansker derfor den dårlige skrivinga !

beklager dette men håper du skjønner dette det er lite og gjort noe med.. :evil:

Lenke til kommentar
Hovedkortet du har kjøpt støtter AGP 4x, kun 1,5 volt. Dersom de nye kortene kjører på 3,3 volt, derfor kan de ikke brukes på ditt hovedkort. Eneste løsningen da er å kjøpe et nytt kort, og da synes jeg PC Utstyr gir deg et akseptabelt tilbud. Det er i alle fall min konklusjon etter å ha lest innlegget ditt.

1: nettopp det støtter agp 4x og det burde et ti 4200 kort og et radeon 9700 pro+ de gjør de !! ikke sandt .. de kjører 1,5 volt !!

2: jeg har lese skrive vansker derfor den dårlige skrivinga !

beklager dette men håper du skjønner dette det er lite og gjort noe med.. :evil:

Hvist jeg forstår deg rett så støtter hovedkortet og grafikkortet samme volt,da må det vere noe annet som er feil med hovedkortet, har du prøvd å oppdatere biosen på det.

iallefall så er det garanti på kortet og du har krav på å få det fikset eller pengene tilbake.

Lenke til kommentar
Siden vi streifet temaet "god norsk".
Dersom de nye kortene kjører på 3,3 volt, derfor kan de ikke brukes på ditt hovedkort

"No offence Yummy!"

Sånt skjer når man skriver noe, for så å skrive om igjen.

Og jeg beklager så meget, HEE - jeg tenkte ikke på lese/skrivevansker. Du har min uforbeholdne unnskyldning!

Lenke til kommentar

takker for svar ...

yummy: ok

de som svarte . begge korta kjører jo agp 1,5 volt(dette støtter hovedkortet). så vidt jeg husker så gjorde vel bare de eldre geforce kortene som kjørte 3,3 volt ! har jo sjekka dette siden jag har hatt mainboardet på service 2 ganger for samme feil har aldrig fått det til og virke får denne feilen inncorect agp card = ikke rett volt på agp kortet dvs 3,3 og mine kort kjører 1,5 noe som er rett så det skal virke !! har bilder hvis noe vil se men jeg har ikke plass for og legge de ut.

bios oppdatering selfølgelig skaj jeg det når jeg får slått på maskin så.. :yes:

takker for svar noen flere ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...