Gå til innhold

Test: Ice Cream Sandwich p?amsung Galaxy S II

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg testet også ut CM9 i desember, har fungert veldig bra egentlig til å være alpha.

Jeg skrev litt mer om det her, erfaringer og hvordan fikse diverse bugs og småting.

Det neste du må gjøre er å skru av mobiltelefonen. Så trykker og holder du på volum ned-tasten. Fortsett med å trykke på volum opp, hjem og hovedbryter til telefonen går inn i ClockworkMod Recovery.

Det forutsetter selvsagt at man har CWM installert

Lenke til kommentar

Testet dette på min Desire i helgen. Riktignok ikke CM9 varianten, men mer ren Android. Fungerer overraskende godt i og med at Desire har hardware som ikke lengre støttes av produsentene. Dvs at man må fikse på drivere selv. En av utfordringene er HW-akselerasjon og å få denne til å fungere bra. Kamera begynner å komme opp og gå, og det er imponerende hva de får til! Er avhengig av en 100% fungerende telefon til daglig, så har tatt det ut igjen. Uansett ser dette veldig lovende ut på en såpass gammel telefon som Desire.

Mer info for Desire finnes her: sandvold.as

Lenke til kommentar

ah hadde det der på min galaxy s men tok det vekk, for buggy å ustabilt plus amoled skjermen e fuckd, kan ikke overdrive der.... fargene ikke rett å når du tar av skjermen blinker skjermen grønt før den går av.... amoled, gimick teknologi i mine øyne

Amoled er jo en fantastisk teknologi!

det er jo fordi CM9 er i tidlig alpha fase at blinker farger her og der. selv om det ble fikset for min sgs2.

Uansett, blant ting som ikke virker er:

•  
  • harware akselerert video avspilling (bruk moboplayer og sett software dekoding)
  • kamera settings kan i liten grad stilles på.
  • Media Transfer Protocol virker ikke, bruk programmer ala droid explorer.
  • Google Maps trenger permissions 3 ganger, gå inn og ut av maps gjentatte ganger for å få dette til å virke.

Lenke til kommentar

Når har jeg installert alle de tre zip filene, men når jeg skal reboote telefon så kommer ikke bilde lengere enn til den svarte siden før oppstart. står bare Samsung Galazy s2 GT-I9100 med en gul trekant med et utropstegn på. Hvor lenge må jeg vente?

Lenke til kommentar

Forsøkte denne guiden trinn for trinn, og den fungerte håpløst dårlig på min telefon. Det mest nyttige med guiden tror jeg må være biten med backup for å kunne fikse telefonen igjen når den kræsjer. At ikke en eneste link til orginaltråden på xda finnes i artikkelen synes jeg også er svært dårlig, siden den tross alt alltid er anbefalt å lese før flashing finner sted. Synes dere har vært litt for gniten med linker til eksterne nettsteder her, Amobil.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...