Tåkefyrste Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 (endret) Vil tippe mye av nedgangen er på grunn av VG og Dagbladets sinnsyke heksejakt på FrP. Også er det jo ikke politisk korrekt å stemme FrP, de vil jo ha kontroll på innvandring, og det er jo rasisme i manges øyne, skjønn det det som kan.... Nei jeg stemmer ikke FrP selv, men har ikke noe imot partiet slik som så mange av saueflokken der ute har. Endret 15. januar 2012 av Apox 5 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 I gamle dager var det alment vedtatt visdom at FrP vokste på heksejakten. Det gjorde de "jagede" enda sterkere i troen. Og mange fikk sympati for partiet, slik du gir uttrykk for. Hagen spilte på det i alle år, under TV-debatter så han inn i kamera og fortalte hvor slemme pressen var med dem som bare ville "ha kontroll på innvandring". Eller på alenemødre, eller på samer, eller hva nå fiendebildet til enhver tid var. Nei, det er kanskje ikke så politisk korrekt å stemme FrP, men så har da også frepperne langt på vei klart å definere "politisk korrekt" som et skjellsord, og bærer sin ukorrekthet med stolthet i sterk tro på at også det lokker minst like mange til partiet som det skremmer vekk. Geir 1 Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Har du kilder på de påståtte faktaene? NrK sin objektive test for 11 år siden Undskyld meg, men siden når har Arbeiderparteiets rikskringkasting vert objektiv? *ironi* Lenke til kommentar
GSM Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 I gamle dager var det alment vedtatt visdom at FrP vokste på heksejakten. Det gjorde de "jagede" enda sterkere i troen. Og mange fikk sympati for partiet, slik du gir uttrykk for. Hagen spilte på det i alle år, under TV-debatter så han inn i kamera og fortalte hvor slemme pressen var med dem som bare ville "ha kontroll på innvandring". Eller på alenemødre, eller på samer, eller hva nå fiendebildet til enhver tid var. Nei, det er kanskje ikke så politisk korrekt å stemme FrP, men så har da også frepperne langt på vei klart å definere "politisk korrekt" som et skjellsord, og bærer sin ukorrekthet med stolthet i sterk tro på at også det lokker minst like mange til partiet som det skremmer vekk. Geir "Politisk korrekt" burde være et skjellsord da det kun er et verktøy for å kneble debatt og ytringer... (Og være ego booster for selvutnevnte moralvoktere) 1 Lenke til kommentar
hvafaen Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Nei, det er kanskje ikke så politisk korrekt å stemme FrP, men så har da også frepperne langt på vei klart å definere "politisk korrekt" som et skjellsord, og bærer sin ukorrekthet med stolthet i sterk tro på at også det lokker minst like mange til partiet som det skremmer vekk. Geir Politisk korrekt er mellomnavnet til jante-trollet. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Nå er vel ukontrollert innvandring ganske mye mer skremmende enn samer og alenemødre noen gang har vært eller kommer til å bli. Vi trenger innvandrere, men vi trenger rett type, ikke typen golddiggers som kun er ute etter vårt fantastiske velferdssystem, derfor må systemet kontrolleres bedre enn nå tildags. Vår solidaritet kommer til å ta knekken på oss hvis de vi hjelper ikke er interessert i å jobbe. 2 Lenke til kommentar
Scorpion88 Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 FRP: Alkohol overalt Trimme mopedene, Og hjem med svette utlendinger Kan det bli bedre?! Ja, de kan dusje før de reiser. 1 Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Vil tippe mye av nedgangen er på grunn av VG og Dagbladets sinnsyke heksejakt på FrP. Det står temmelig ille til med journalistikken i Norge. Det verste er at nordmenn ser ut til å tro at media er svært balansert. Noen eksempler jeg fant bare ved å google på Frank Aarebrot (medieforsker). *Ingen journalister stemmer FRP *Nesten halve stortinget ville bestått av AP *AP, SV og Rødt ville fått 120/169 mandater *90% av stortingsfolk sier mediene styrer riksdebatten *En stor majoritet av journalister mener mediene har "stor påvirkningskraft" http://www.nrk.no/nyheter/1.6598477 *Norske journalister har større tiltro til politiet enn seg selv *Politi, politijurister, og vanlige folk, vil ha høyere straffer, journalister vil ha lavere http://idaaalen.wordpress.com/2010/05/06/journalister-tror-mer-pa-politi-enn-seg-selv/ *Norge er delt på tre i synet på krigen i Afghanistan og Irak. Blandt journalister er 3% for. *Mens 58% av journalister forstod ordbruken norske soldater brukte i Afghanistan i krig, oppgav 29% at de var sjokkerte. Det ble alikevel ikke publisert en eneste sympatisk artikkel, og kun de sjokk-journalistikken kom til orde. http://www.forskning.no/artikler/2011/mai/288294 I Norge sitter vi altså igjen med et knippe sosialdemokratiske partier, noen særinteressepartier som KRF & SP, og et "Teaparty" for turbokapitalister i form av FRP. Jeg mener Norge har tre store problemer. Fraværet av et moderat parti, fraværet av et konservativt parti som ikke er religiøst basert, og en journaliststand som mener det er deres ansvar å drive politikken. Media er den fjerde statsmakt. Og den er knallrød. 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Nå er vel ukontrollert innvandring ganske mye mer skremmende enn samer og alenemødre noen gang har vært eller kommer til å bli. Åpenbart. Og de som liker sånt kan jo da spekulere i hvor suksessfulle FrP hadde blitt uten innvandringen. Har de noen misjon utenom å være protestparti? Nå vil jeg hevde at at FrP er rimelig sosialdemokratiske de også. Alle norske partier (de som er representert på tinget) er enige om at staten skal bestemme - og betale regningen, Uenigheten er i hovedsak hvem som skal gjøre jobben. FrP er for et langt mer sentralstyrt Norge enn f. eks. Senterpartiet, og vil at rikspolitikerne skal øremerke midler. Så vil FrP i større grad bruke oljepenger, men det gjør dem ikke idelogisk anderledes, så lenge de mener at oljepengene skal være statens penger. Dagens partier diskuterer hvor staten skal hente pengene sine fra, ikke om det er staten som skal betale velferden... Geir Lenke til kommentar
StrangeWorld Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Skal prøve å la vær og slenge for mykje med leppa, sidan FRP elsker å setje seg sjølv i offerrolla. Slagordet "For folk flest" passar eigentleg egopartiet bra. Kanskje "for ditt ego" vil vore enda meir ærlig, men så er jo heller ikkje det FRPs mål. Å vere ærlig altso. Å neida, det handlar meir om å tjene seg sjølv best mogleg og dra velgare ved å vere så overflatiske og folkelige som mogleg. Ta klimapolitikken deira. For no har me komme så langt at å nekte for menneskeskapte klimaendringar blir stempla som steinalderpolitikk, og det har FRP omsider fått med seg. Så, då treng dei ei ny orsaking. Hm... Ja nettopp. Kanskje er miljøskadane eit resultat av menneske, men me er ikkje nødvendigvis heilt sikre på det. Dermed må det forskast meir på. Poenget mitt er: eigentleg gjer FRP ein god faen i miljøet. Dei er ikkje så dumme som dei latar som, berre veldig late. Forsk meir på det, slik at me får skyvd problemet vekk frå oss og over på den kommende generasjon. Ikkje-mitt-problem politikk, med andre ord. For FRP er jo slik som folk flest vil ha det. Billig sprit, høge fartsgrenser, lavare skatt osv... Høyres i prinsipp behagelig ut, men i all hovudsak står det fram som usolidarisk. Det vil kanskje tjene deg, men vil ramme mange andre. Og ikkje missforstå meg, for eg er temmelig liberal og open sånn eigentleg. Selg vin og sprit i butikk, legaliser hasj osv... Dei strenge tiltaka me har i dag er berre for å pynte på problem som avhengighet. Hjelper eigentleg lite, og er i grunn ikkje stort meir enn symbolpolitikk. Men sjølv om me står meir fritt, betyr ikkje det at ein skal la egoismen ta over. Venstres slagord "fridom og ansvar" oppsumerer eigentleg liberalismen godt. FRP stryker ansvar. Dessutan varierer dei jo veldig. Det finnes like mykje kristenkonservative tankar, som liberale. For FRP kan tilpasse seg det meste, så lenge det er "for folk flest". 1 Lenke til kommentar
Flatlus Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 (endret) FRP: Alkohol overalt Trimme mopedene, Og hjem med svette utlendinger Kan det bli bedre?! Jeg støtter tanken om billig alkohol. Ikke fordi jeg kommer til å drikke meg sørpefull hver helg, men fordi det viser at myndighetene har tillit til meg. Jeg vil ikke si at jeg kan påvirke andre sitt forhold til alkohol, men jeg kan stå for mine egne valg. Slik tankegang skjønner ikke venstresiden. Endret 11. august 2013 av Flatlus 1 Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Ja som tittelen sier, Hva mener du om FRP? Er dem en skam eller en nødvendighet? Trådstarter: En idiot eller bare ignorant? 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Jeg står ihvertfall stolt bak FRP. Alle som prøver å slenge dritt om FRP failer bare etter min mening, alt jeg hører er bare dritt som renner ut av kjeften deres på lik linje som om det skulle vært en religiøs fanatiker som prøver å overtale meg. FrP er et religiøst fanatiker parti. Har i alle fall tradisjonelt vært det... Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Tjener det ikke alle at det deles opp etter hvilket nivå eleven er på, og at det gis hjelp ut fra dette? Om klassene ble delt i tre nivåer etter mål og kunnskaper, så ville hver enkelt elev få et oppleg tilpasset sitt eget nivå og motivasjon. La de som sliter få lov til å jobbe med de helt grunnleggende problemene, den delen av pensum som de glupe antakelig skjønte bare ved å se på regnestykket. Da må det først gjøres noe med lærerutdanninga og læreryrket her i landet. For det hjelper lite å ha en smartingklasse for f.eks matte når læreren selv er den som kan minst matte der... Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 FrP er et religiøst fanatiker parti. Har i alle fall tradisjonelt vært det... Er det det? Utdyp. Og helst pek til partiprogram eller offentlige uttalelser. Lenke til kommentar
StrangeWorld Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 FRP: Og hjem med svette utlendinger Per Sandberg er nok langt meir svett enn dei fleste utlendinger... Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 12. august 2013 Del Skrevet 12. august 2013 (endret) Problemet jeg har med FrP er at de ikke tenker konsekvent, dermed så blir de stemplet som et "idiotparti" med en populistisk undertone. Jeg er veldig blå selv, men jeg synes FrP er alt for radikalt. De stiller seg godt til som blå stemmesanker og "den gretne kona" som sutrer på alt det ektemannen Stoltenberg gjør, men de kommer aldri til å passe som ledere. FrP har ofte vist i kommunestyrer at de ikke fungerer, og jeg har ingen tvil på at de hadde grøftekjørt Norge så snart de kom til makten. Endret 12. august 2013 av Gavekort Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 FRP, En skam eller nødvendighet? Etter mitt syn ingen av delene? Det er de som stemmer på partiet som gir det oppslutning. Dette Kan Frp styre Norge? er kanskje en mer balansert tråd. FRP kan styre Norge. Det får være opp til den enkelte å avgjøre om de bør styre Norge. Kilde: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1361904&view=findpost&p=18075050 synes jeg er et godt utsagn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå