Gå til innhold

FRP, En skam eller nødvendighet?

Anbefalte innlegg

Ser for meg at svært mange av elevene som har fullført 13 år med skole uten lekser kommer til å slite noe helt vanvittig når de da starter på studier der det ikke er et alternativ å øke undervisningstiden med én time for å slippe unna hjemmearbeid.

Men det er kanskje bare meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser for meg at svært mange av elevene som har fullført 13 år med skole uten lekser kommer til å slite noe helt vanvittig når de da starter på studier der det ikke er et alternativ å øke undervisningstiden med én time for å slippe unna hjemmearbeid.

Men det er kanskje bare meg.

Det kan jeg skrive under på :) Leksehjelp på skolen er en STOR bjøretjeneste for alle som tenker å studere vidre etter VGS.

Lenke til kommentar
Resultatet er at vi får en skole uten noen former for selvstendighet blandt elevene.
Når ble man selvstendig av skole i utgangspunktet? Nøyaktig hva er det med en institusjon som skal lære deg konkrete måter å tenke på, og konkrete deler av vitenskapelig forskning, som kan assosieres med selvstendighet? Skolegang er i utgangspunktet kun et verktøy for å lære unge mennesker opp til å tenke som de som styrer landet. Skal du bli selvstendig, så kan du klare deg på egenhånd, ikke bytte regjering. Det har ingen verdens ting å si.

On topic: Frp er et medieoffer. Arbeiderpartiet er ikke mindre teite enn Frp. Det er akkurat samme ulla, med politisk korrekte, marginale forskjeller.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Resultatet er at vi får en skole uten noen former for selvstendighet blandt elevene.
Når ble man selvstendig av skole i utgangspunktet? Nøyaktig hva er det med en institusjon som skal lære deg konkrete måter å tenke på, og konkrete deler av vitenskapelig forskning, som kan assosieres med selvstendighet?

Klarer du å gjøre leksene selv, så er du selvstendig, alternativet er jo, at du ikke klarer en dritt selv :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det vil nok alltid være et sånt parti, i hvert fall med dagens system. Hadde ikke FRP eksistert ville vi hatt noe tilsvarende.

Hadde ikke FrP eksistert hadde ikke folket blitt engasjert i politik. Man kan kanskje si at FrP bare tar opp populistiske saker, men de tar ihvertfall opp noe! Resten av politiker staben framstår som handlingslammede byrokrater.

Alt annet ser ut til å foregå bak lukkede dører, der et flertall med ap'er beskytter og gjennomfører det de vill.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg synes det er unødvendig å stigmatisere frp-politikere og velgerne deres, slik som media gjør og som kanskje er hensikten med denne tråden. Jeg er ikke frp-velger selv, men jeg kan ikke tenke meg at det er noe moro å være det, for med en gang man sier høyt hvilket parti man holder med, så blir man hengt ut og latterliggjort.

Det er dessverre slik at det er helt sosialt akseptert å rakke ned på frp og velgerne deres, og dra dem alle over en kam og for eksempel kalle dem rasister. Ellers ville vi ikke hatt tråder som denne. Det er dumt, for det fører til at høyreradikale må gjemme seg bort og gå under jorda, og kanskje få se dagens lys en gang i blant på anonyme forumer som dette. De ender opp med å bare diskutere politikken med hverandre og egge hverandre til mer ekstremistiske syn som får ulme og utvikle seg uten at noen kan komme med et fornuftig motargument i en seriøs debatt.

Frp er faktisk et ganske stort parti i Norge. Jeg synes det er veldig unødvendig å stemple 10-20% av befolkningen som dumme fordi de stemmer frp. Man trenger absolutt ikke å være enig med noen av synspunktene, men jeg skulle ønske at folk og media kunne respektere andres meninger og heller diskutere seriøst, så slipper vi at høyreradikale mennesker blir skremt fra å stå fram.

• Liker 1
Lenke til kommentar

FRP er en frimurerstyrt front som skal gi inntrykket av opposisjon på vegne av adelen.

Bare tåper håper at FRP skal føre til noe forandring i dette landet, eller at noe parti for den saks skyld skal gi dem friheter. Det eneste de gjør er å begrense, skattelegge, degenerere, ødelegge.

Ethvert parti som hadde tilbudt reelle økonomiske reformer og lignende ville blitt ansett som "nazistisk" og dermed ulovlig, med andre ord er vi fucked om ikke folket selv reiser seg.

Lenke til kommentar

En positiv ting ved SV, er jo at de vil ha én time lenger skole og ingen lekser, men dette er jo bare for å lokke til seg stemmer, da resten av løftene ikke er noe spess.

POSITIVT????

SV er ute etter år rasere det norske skolessytemet, de ser for seg en skole der alle får 3, er du flink, så får du sitte å råttne for deg selv mens læreren bruker tid på lære idiotene gangetabellen.

Resultatet er at vi får en skole uten noen former for selvstendighet blandt elevene. De har bestandig en lærer som skal passe på, og når de kommer på universitetet eller i arbeidslivet er de ubrukelige. Elever har GODT av å måtte sette seg ned selv hjemme og slite med oppgaver, hvordan ellers skal de læreå lære på egenhånd? De ender opp som noen bortskjemte drittunger som ikke er interesert i å bruke ett minutt på noe som de ikke får til med en gang.

Vil du heller at de som plages på skolen og kanskje ikke har utdannete foreldre ikke skal få den hjelpen de trenger, og bli sittende med lekser dagen lang som de ikke skjønner noenting av?

Ja til leksefri skole - Stem RØDT!

At folk ikke har samme utgangspunkt er forståelig, men problemet med de RØDES logikk er at alle skal trekkes ned til nivået til de som ikke kan komme seg høyere. Slik har sosialismen fungert i alle land den har vært styreform i, og slik er logikken med å prøve å likestille skolen. JA det er urettferdig at noen har en far som er sivilingeniør og en mor som er tysktolk, men at alle skal forbli idioter for å beholde rettferdigheten er absurd, og burde ikke vært lovlig å tenke engang. Da sitter neste generasjon uten muligheten til å få hjelp av foreldrene sine med matteleksene, fordi foreldrene kan ikke matten selv.

Endret av Valkyria
Lenke til kommentar

En positiv ting ved SV, er jo at de vil ha én time lenger skole og ingen lekser, men dette er jo bare for å lokke til seg stemmer, da resten av løftene ikke er noe spess.

POSITIVT????

SV er ute etter år rasere det norske skolessytemet, de ser for seg en skole der alle får 3, er du flink, så får du sitte å råttne for deg selv mens læreren bruker tid på lære idiotene gangetabellen.

Resultatet er at vi får en skole uten noen former for selvstendighet blandt elevene. De har bestandig en lærer som skal passe på, og når de kommer på universitetet eller i arbeidslivet er de ubrukelige. Elever har GODT av å måtte sette seg ned selv hjemme og slite med oppgaver, hvordan ellers skal de læreå lære på egenhånd? De ender opp som noen bortskjemte drittunger som ikke er interesert i å bruke ett minutt på noe som de ikke får til med en gang.

Vil du heller at de som plages på skolen og kanskje ikke har utdannete foreldre ikke skal få den hjelpen de trenger, og bli sittende med lekser dagen lang som de ikke skjønner noenting av?

Ja til leksefri skole - Stem RØDT!

At folk ikke har samme utgangspunkt er forståelig, men problemet med de RØDES logikk er at alle skal trekkes ned til nivået til de som ikke kan komme seg høyere. Slik har sosialismen fungert i alle land den har vært styreform i, og slik er logikken med å prøve å likestille skolen. JA det er urettferdig at noen har en far som er sivilingeniør og en mor som er tysktolk, men at alle skal forbli idioter for å beholde rettferdigheten er absurd, og burde ikke vært lovlig å tenke engang. Da sitter neste generasjon uten muligheten til å få hjelp av foreldrene sine med matteleksene, fordi foreldrene kan ikke matten selv.

Enig i det du sier at det blir feil om de med kunnskaper blir dratt ned, men hva med å tilrettelegge litt for hver og en?

Lenke til kommentar

Absolutt, men problemet her går at for at et slikt system skal effektivt fungere krever det mer penger enn noen politikere føler behovet for å gi, samt at politikere ikke liker å skape klasseskille i noen sammenhenger.

Det er med et nødskrik at vi nå har fått disse "turboklassene", der studenter som lærer bra, tilrettelegges vanskeligere utdanning. Media skaper jo et helvete pga dette her.

Lenke til kommentar

Ja som tittelen sier, Hva mener du om FRP? Er dem en skam eller en nødvendighet?

Skulle ønske det fantes et alternativ som ikke bare var et populistisk protestparti som jobbet for å høste stemmer for turbokapitalister.

Vi mangler i Norge et moderat sentrumsparti som ikke er dominert av interessegrupper som bønder eller religiøse gærninger.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja som tittelen sier, Hva mener du om FRP? Er dem en skam eller en nødvendighet?

FrP er en demokratisk nødvendighet. Om man liker dem eller ikke, de representerer synspunkter som fortjener representasjon. Hvor godt de har gjort opp gjennom årene kan diskuteres, men om de skal gjøre det overlater jeg til velgerne å bestemme.

Nå er vel kanskje ikke velgerne så sikre lenger heller. Partiet som siktet mot 30% er nå nede under 10 på Respons siste måling.

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...