Gå til innhold

Beste program for å remote controle spill på nettverk?

Stigma

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg lurer på om noen som har itt mer erfaring med det kan gi meg noen tenker og annbefalinger rundt software som kan streame spill via nettverk på en akseptabel måte. Det jeg snakker om er altså en eller annen for "remote desktop" som er spesiellt tilpasset for å kunne overføre spill (og evt. video?) direkte over remote tilgang på LAN.

Dette kan være nyttig for min del i noen situasjoner der jeg har lyst å bruke min halvgamle laptop på sengen f.eks. og likevel kunne takle litt mer 3D enn mitt minimale innebygde kort vil tillate meg.

Jeg ønsker meg:

- Forslag generellt på programvare som gjør dette (aller helst gratis, men jeg er interessert i å høre om/researche betalvare også).

- Annbefalinger på hvilke som er best i deres øyne, og røfft hvorfor.

Min platformer er alle windows(win7) og vi snakker om raskt LAN som medium (dog det hadde jo vært ekstra kult om det taklet lav resolution/compressionkvalitet over nettet som en gimmick ;) )

-Stigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du bør sjekke remoteFX, den kan overføre 3D-video mm.

Men er det ikke slik at dette BARE er mulig på virtuelle systemer, og sådann BARE på virtuelle sytemer gjennom Hyper-V? Er det dessuten mulig å kjøre hyper-V uten dedikert server? (usikker). Jeg tror også at host-OSet MÅ være windows server.

Ellers så har jeg hørt om det og det skal være en veldig bra teknisk løsning - men den virker så fantastisk lite fleksibel i forhold til at du må ha et veldig spesifikt oppsett for å kunne gjøre dette. Hvis man kunne bruke remoteFX inn til en normal PC som ikke kjørte i virtuell - og spesiellt om det kunne gjøres i windows ultimate utgave f.eks. så hadde det jo vært noe helt annet. Håper forsovidt dette er noe som kan komme til å bli integrert inn i standard remote desktop. Det hadde blitt en liten revolusjon ;)

Kjenner du til noen workarounds og/eller er det noe del av dette jeg har misforstått i forhold til begresningene? Det er spennende, men det er liksom ikke aktuellt å sette opp en dedikert server med heftig 3D hardware bare for å spille litt på sengen eller i stuen i ny og ne ;) Jeg har tilgnag på det meste av OS og slikt, men jeg har ikke råd til å dedikere hardware til noe såpass triviellt og lite brukt. Det må være noe jeg kan bruke på den vanlige gaming-rig'en min som jeg bruker til vanlig.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Jeg har ikke prøvd dette selv, men fikk inntrykk av at man kunne kjøre det med Win7 sp1.

http://en.wikipedia.org/wiki/RemoteFX

EDIT: Ser ut som det må kjøres på Windows server 2008 som du sier.

Så du noe som indikerte at du kunne kjøre det rett på windows server - altså uten bruk av virtualisering? I så fall så er det kanskje ikke totalt uaktuellt, men dette tror jeg strider mot det jeg har lest før om det nemmelig (med alltids mulig jeg har tolket noe feil).

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...