Poffloff Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 (endret) Hei! Jeg holder på med et skoleprosjekt der jeg skal ha ordentlig film og animasjonsfigurer side om side; men når det kommer til dybden, vet dere om et program der man bruke et "viskelær" for å slette bort f.eks høyre bildehalvdel, mens andre halvdelen står urørt? (At man kan viske bort enten frame-by-frame eller at viskinga går over alle frame'san) (Det skulle da bli umulig å gjøre det samme med green-screen, da måtte de plasseres opp overalt, og jeg som ikke har noen...) Vet dere om et slikt program, helst freeware? Jeg trenger hjelp snarest, hvis mulig Hilsen Poffloff! Endret 9. januar 2012 av Poffloff Lenke til kommentar
Poffloff Skrevet 10. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2012 Er det absolutt ingen som vet noe som helst?! Lenke til kommentar
Espen Ørud Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Spørs hvilke bilderedigeringsprogram du benytter, men det jeg bruker kan du legge flere lag med video. Da kan også selv styre hvor mye av av ruten et lag bruker og legge det til kun halve f.eks... Men er usikker på om det finnes tilsvarende funksjon i freewareprogrammer. Alternativt kan du jo i såfall legge på en grønn tegning i et lag på halve skjermen og så eksportere som film og importere igjen og så bruke greenscreenfunksjon på neste runde... Tipper du har mulighet til å legge et overlay etter ønsket størrelse og farge i de mer avanserte freewareprogammen også. Noen ganger må man bare finne en workaround for problemer som oppstår.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå