Andzel Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 (endret) Hei! Vil bare nevne at posten er postet på et annet forum og er bare klipp og lim. PS: Jeg var vel litt irritert så glem orddeling feil osv. Posten er postet:7/11/2011, 10:55 Jeg kjøpte meg en 04 modell av Ford Mondeo MK 3. Jeg har hatt en del feil med den men de fleste er jo byttet og fikset. Bilen har jo gått 318 tusen KM. Var innom Kverneland Drammen for å ta en sjekk av bilen og at bilen DRO til venstre. De fant jo ikke alle feilene av bilen min heller noe som sier litt hvordan de jobber. De fant ikke ut at bremselys bak øverst i "taket" ikke virker og vindusspylerne til lykterne ikke funker.. Dette viste jeg om og pluss at vindusspylerne ikke funket. Da sa de gikk over hele bilen!! Dette var i august. Da ble det påbevist at sverdet bak var bøyd på høyre side, trengte 4-hjuls kontroll, bakrekaliper på venstre side bak var defekt. Noe xeno greier også at drivakslene var defekte. Jeg spurte hvem drivakslen og det kunne de ikke finne ut av pga var så mye jobb. Dro til Bilia som fant ut at det var høyre side som var verst og TRENGTES å bytte. Dette kunne de jo ha gjort på Kverneland enn å si det var for mye jobb osv. På mitt ark så står det at kaliperen bak som gjør at bilen går til venstre! Spesifikt kaliperen står det. Byttet jo denne for en fin pris, deretter sa jeg at bilen dro til venstre enda. Da fikk jeg bare svar på telefonen litt irritert at det var mer med bilen som er feil og kan gjøre dette. Men da sier jeg på mitt papir så står det ikke det. Deretter avtaler jeg å bytte en del hos Ford, 4-hjulskontroll og sverd og andre deler. Til 14000,- Dette var med å diagnosiere motoren min. De kom ut en halvtime før jeg skulle betale om de skulle fylle på gass på AC kompressoren og da ble summen 14000,- med gass og alt fikset. Skal betale så kommer det plutselig opp i over 18000 tusen. Idiotisk ja?! Dro ned forrige uke å sa at bilen enda drar til venstre også videre. Når ratte er rett så går bilen til venstre.. De har hatt bilen min inn og ut ifra tirsdagen til fredagen. Fredagen hadde de enda ikke funnet ut feilen også begynte moroa. På fredagen begynner de å si at jeg har krevd å få en ny 4-hjulskontroll. Dette har jeg aldri krevd men hadde kanskje vært lurt vist de skal ta rattet i rett stilling igjen. Igjen beviser det at de har gjort en dårlig jobb. Hjuelene var feil stillinger. Fikk også vite at de begynte å bli irritert ettersom jeg hadde "lurt" de for penger når jeg hadde betalt bare 14000 for deler som kostet mer osv. Er ikke min feil at jeg får en pris via telefon og ifra Kverneland. Fyren sitter og sier at de skulle ha ringt meg å sagt ifra at å sjekke motoren osv kostet mer. Men da fikk jeg vite de har ikke sjekket hele motoren ettersom de hadde dårlig tid. Er ikke min feil at de må jobbe overtid osv?!. JEg og min far satt på Ford i over to timer også klager de på at kunne ha ringt og sagt at prisen var høyere osv. Men en halvtime før så får jeg vite at 14000,- er det på og blir ikke høyere.. Useriøst bedrift og jeg kommer evnetuelt til å kontakte VG. Fyren sa også at ettersom bilen var så gammel og gått så langt kunne jeg ikke kreve å ha noe bra kvalitet osv. Så han sier rett og slett at Mondeo som har gått over 300+ er dårlig kvalitet? Ringte også Ford selve Ford også sa jeg problemer de kunne ikke hjelpe meg også sa jeg: Når en som er og jobber for Ford sier at kvaliteten er elendig så hva sier dere da? Ingenting fikk jeg som var og da sa jeg kunne gå til avisen også si det og det var ikke noe problem også la de på. Så er det noen som kan hjelpe meg å finne ut hvorfor BILEN drar til venstre? Det er mer saker på Kverneland Drammen, satt og ventet på min bil så kom det en fyr inn som jobbet der også sa at de hadde fått knust en rute på en bil osv. De fikk fram en FEILkode når de feilsøkte bilen men den koden har jeg aldri fått vite hva er. Var innom Kverneland å skulle få denne koden og da skulle jeg få den i løpet av to uker. Ringer etter fire uker også etterlyser koden, da skal jeg få den om to uker til. Men nei da, fant ut at de har rot i arkivet dem også har de hyret inn folk som rydde for dem. Dette sier bare det er rot og mye mer. Mekanikerne sier imot hva de kundefolkene sier og de sier at man ikke skal høre på mekanikeren men på de. Hva slags surr er dette?? Jeg vurdere å selge bilen min nå og er lei av Ford generelt nå.. Noen som kan hjelpe?! Skulle bytte bremseklosser bak og spurte Ford om det var sånn som sa ifra vist det var slitt. Nei' date=' var ikke det på min bil. Greit det, dro til Thorsov å bestilte varene. Tok av hjulet og fant ut at jeg hadde fått feil klosser ettersom jeg hadde bremseklosser som sa ifra... Er det mulig, brukte en del tid på dette surret, virker jo bare at de ikke har peiling i det hele tatt...[/quote'] En venn av meg kjøpte seg mondeo ettersom han likte min, han hadde har jo registerkjede men ringer til et ford verskted så prøver de lure han ettersom de sier det er intervaller på kjeden osv. ringer senere og da blir de wtf, hvem har sagt det her osv. Bare surr via Ford. Blir vel aldri mer Ford hos meg, servicen de gir er helt i bunn, ifra alle verkstedene.. Hjelpe meg. Lure folk for penger er de gode til! Edit 2: Enda ikek fått min feil kode ifra verkstedet enda.. Dette var jo når de "fikset" bilen! Oppdaterin i saken: *** Bilen min er en 04' modell noe som sier at jeg ikke skal ha runde grøftelys men mer firkantet grøftelys. Jeg har sånne: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=32625353 Ikke sånne: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=32614904 Ford har ikke peiling på hva som er greia med min bil og sier igjen at fronten min er byttet ut osv, jeg trodde de kunne mondeo ettersom det er Ford? *** Saken har blitt sendt til TV 2 hjelper deg så får jeg se om jeg hører noe ifra dem. *** Snakket med Religion sjefen men han ville bare avbryte samtalen så fort som mulig og ville egentlig ikke høre hva jeg hadde å si ferdig.. Pluss han snakket med Drammen som igjen endte med at sjefen for Drammen sa at jeg måtte bytte mer deler osv og at sjefen for firma kunne ikke sette seg inn så mye i saken ettersom han er i STAVANGER! Ser det ut som jeg bryr meg om hvor sjefen er? Fiks MITT PROBLEM! *** Har glemt å nevne at spylermotoren foran ikke funker det har de heller ikke funnet ut av. *** Saken blir sendt til forbrukerrådet snart. ***ENDA ikke fått min feilkode som jeg skulle hatt for to til tre mnd siden. *** Kommer eventuelt ta kontakt med VG angående saken. Hva sier dere hva jeg skal gjøre? Skal jeg gi meg eller skal jeg gå videre? Ettersom dette ikke har hjulpet noe på bilen det jeg har byttet så kunne jeg brukt de pengene på noe annet! Endret 25. januar 2012 av Andzel Lenke til kommentar
hakonjj Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Blir nesten lei meg av å høre at slike bedrifter tar så dårlig vare på kundene sine. Som jeg også har opplevd; De VEIT at vi trenger de og da driter de i om du nesten blir slått konkurs av rep. kostnadene og at de ikke gjør jobben ferdig. Som du sier lenger der oppe, kontakt ALT av media, krangle deg på og ikke gi opp på det! Det kan jo være noe bagatellmessig for at bilen din svinger mot siden hele tiden. De tror som regel at det kan være noe "alvorlig" når det bare kan være en filleting. Hvem veit. Bil er ingen billig ting. Det er KUN tap. Og atter tap. Og nevnte jeg tap? Slik er det dessverre. Jeg personlig ville ha solgt bilen og satset på noe med mer kvalitet. Aldri likt Ford selv, aldri kommer jeg til å eie en Ford så lenge jeg lever når jeg hører at det der. Og at de verkstedfolka sier at en 04 mod er en GAMMEL BIL?! Er de spikk helvete gale? Den er jo bare en bil som såvidt er kommet seg til skolen fra barnehagen. Som sagt, klag så mye du kan. Være skikkelig drittsekk og krev erstatning. Send formelle brev til de og krev erstatning. Og en ting til. Den feilkoden du venter på. Det tar de ikke mer enn 5 minutter å plugge til OBD2 kontakten til du har svar. Teoretisk ihvertfall. Praksis er noe dritt. Nesten så jeg vil komme ned å ta en feilkodesjekk med utstyret mitt her. Dette er tragisk! Jeg ønsker deg lykke til med å få orden på dette igjen, dette er ikke noe gøy. Ser vel deg i VG hvis dette går bra Lenke til kommentar
hakonjj Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Her har du en link til forbrukerportalen som har en guide til hva du skal skrive til de når du skal kreve erstatning. Ta også kontakt med de på mail hvis du trenger hjelp til å ta folka. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 11. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2012 Skal sende inn klage osv, takker til den linken der ettersom den hadde ikke jeg funnet ut via dem sine sider . Er det noen andre som har mening om saken? Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 13. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2012 Ingen andre? Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 25. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2012 (endret) Skal nå få scannet arkene å legge de på pc'n for å så sende de til vg osv, deretter håper jeg får dne j**** feilkoden min. Endelig fått fikset bremselyset bak ettersom fant ut hva som var feil, var at alle pærene var ødelagte. MEn fy flate så mye som må ut for å fikse :o. Glemte å nevne at de har skrevet på papiret at motoren mangler plate under motoren, når vi snakket med delelageret skulle ikke bilen min ha en sånn motorplate og jeg måtte kjøpe en plate som jeg måtte kutte osv til selv. ** ** Årsak til at bil trekker til V er at kaliper bak er defekt er dette som står og skulle rette min feil. Endret 25. januar 2012 av Andzel Lenke til kommentar
Solosuper Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Litt offtopic 04 ford er ikke kvalitet pg ting som holder. Harden i tillegg gått over 3 hundre tusen er og blir den en utgiftspost. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 27. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2012 Selvsagt veit jeg det er en utgidtpost men når de ikke finner noen feil og de viste om denne feilen fra første gang jeg nevnte til de. Men siste gang jeg hentet bilen så var han fyren med å kjørte bilen også plutselig forsto han hva jeg mente og da ville han ha mer penger osv, er ikke min feil at han ikke forsto hva jeg mente med engang?! Dette var etter de hadde fikset de andre tingene. Er irriterende å fikse bilen for 14 tusen også er samme feil der. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 26. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2012 (endret) Ser ut som mekonomen har funnet feilen. En VELDIG slitt bærekule på det hjulet jeg synes har vært mest ute av stilling.. Er bare denne som gjør at bilen går til v ettersom den er slitt og da hjelper det lite med fire hjulskontroller som flere verksteder har sagt. Noen av spm jeg skal spørre sjefen på mandag så får vi se hvordan dette går enn. FIKK OGSÅ VITE AT DET PLUTSELIG IKKE VAR NOE FEILKODER PÅ BILEN MIN PLUTSELIG HELLER.. wTf Hvorfor kaller du meg en løygner? Vært innom flere dekkforhandler som poengtere at vinterdekkene mine ikke har noe å si at bilen drar til venstre. Som, dekkmann, western bilgummi Ac kompressoren mistenkt defekt, ble det egentlig sjekket om det var tomt for gass da? Mangler plate under motor, det er feil min bil SKAL ikke ha motorplate under motoren hvorfor skriver dere dette da? Ifølge Delelageret ditt. Endret 26. februar 2012 av Andzel Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 En venn av meg kjøpte seg mondeo ettersom han likte min, han hadde har jo registerkjede men ringer til et ford verskted så prøver de lure han ettersom de sier det er intervaller på kjeden osv. Registerkjeder har intervaller de og, de varer ikke evig. riktig nok er det vanlig å kalle dette et inspeksjonsintervall, men ut ifra det lille du skriver om akkurat dette så er det vanskelig å si noe om situasjonen. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 26. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2012 (endret) En venn av meg kjøpte seg mondeo ettersom han likte min, han hadde har jo registerkjede men ringer til et ford verskted så prøver de lure han ettersom de sier det er intervaller på kjeden osv. Registerkjeder har intervaller de og, de varer ikke evig. riktig nok er det vanlig å kalle dette et inspeksjonsintervall, men ut ifra det lille du skriver om akkurat dette så er det vanskelig å si noe om situasjonen. Ja men ikke på 60 K O.o.Pluss at han bekjente ringte til samme bedrift etterpå og da var det noen andre som tok telefonen og fikk vite det ikke var noe intervaller osv. Så noe tull er det jo ^^. Uansett så venter jeg til i morgen for å se om han sjefen er seriøst og gidder å prate. Endret 26. februar 2012 av Andzel Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 27. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2012 Da fikk jeg tilbakemelding når jeg var der nede og de skal fikse og ordne på deres regning! Det er bra, uansett veldig rart de plutselig endrer mening. Men jeg er veldig fornøyd så! Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 23. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2012 (endret) Postet på et annet forum den 14.03.12 00:42. Da var bilen min fikset .Kverneland sto for ny firehjulskontroll og bytting av bærearmen. Bærearmen skulle de bytte i løpet av dagen i går (06) men ble ikke ferdig før (07). Ettersom var en del rust og de måtte bruke ekstra tid' date=' det er ikke mitt problem ettersom de sa de skulle ta det på dem sin regning. Dermed så måtte jeg betale 1300,- sa de. Endte med at jeg sto på bakbeina og ble ikke noe betaling ifra min side. Hvorfor skal jeg betale noe de sier de skal dekke? De skulle ihvertfall sagt ifra at jeg måtte betale når jeg var i kontakt med de en halvtime før de stengte og viste om problemet. Så endte med litt krangling og måtte ikke betale, prøver da bilen på prøvetur. Rattet er ikke rett, utrolig så skal dra å si ifra ettersom mekanikeren sa rattet var rett når bilen gikk rett noe som var feil ettersom da gikk bilen til høyre. O.o Skulle klage og ventet på fyr, han fyren bak disken spør hvorfor vi bruker Kverneland?!?! Idiotisk spørsmål og han henter sjefen. Forklarer det meste til sjefen, mekanikeren blir med ut for å være med på prøvetur. Han er enig og tar bilen opp til ny firehjulskontroll og alt er perfekt etterpå! Reddet av sjefen og mekanikeren! Mekanikeren var en UTROLIG snill fyr! HOLDT DERE SÅ LANGT UNNA KVERNELAND SOM MULIG SIER JEG! Bra de tapte penger på meg nå har jeg holdt på med denne saken før septemer rundt august tidene![/quote'] Etter litt under en mnd finner jeg dette røret :O. Lurer på hvor fort den rusten har spist igjennom røret! PS: Bilen ble ofte vasket! Da hadde de gått over bilen igjen! Endret 23. mai 2012 av Andzel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå