bandreas Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Hei Har i lengre tid trent godt, men ikke seriøst. Det endrer seg 2012 da trenings, kostholds, og dagsplan skal være spikret sammen før mandag 16.01.2012. Men jeg "sliter" litt med å komme i land med kostholdsplanen. Rettere sagt er jeg ikke fornøyd med den. Jeg er inntollerent mot laktose, egg, diverse drikker som ikke er nøytrale (all form for juice for å nevne et eksempel) og det meste av frukt. Dette er vel de mest gjeldene allergiene. For å ta kort hva jeg faktisk kan spise, så blir det kjøtt stekt i olivenolje, all fisk, ren kylling, alle grønnsaker, ris, knekkebrød (sorten som heter Hvete fra Wasa), brød (tror jeg, men har testet meg og fikk et uklart svar tilbake. Av erfaring virker det ikke som om brød (glukose) er utslagsgivende). Det er laktoseallergien som er værst, men alt gir meg en reaksjon som spenner seg mellom bare masse tarmgass til voldelig diare. Og styrketrening + dårlige mage = dårlig trening. Hvis du ikke har skjønt det, så er det variasjonen som mangler. Det hele blir svært ensformig i lengden. Tar imot gode mattips i åpne armer. Lurer også på om noen har noen gode forslag til bruk av bars? Ser litt rundt nå, men er usikker på hva som egner seg for meg da hverken jeg eller venner har noen erfaring med dem. Er 194cm høy, tipper jeg veier 95~ kg (Har ikke vekt). Målet frem til høsten er å ta av et par % i fett, mens jeg øker litt muskelmasse. Dagene går ca sånn her: Skole -> Trening -> Jobb -> Hjem hvor jeg spiser mellom slagene. Maten er som regel: Frokost - knekkebrød med leverpostei (jeg må ha jern). Mellommåltid - Boks tunfisk (noen ganger med pesto eller sweet chili saus)x2. Middag - Svinekjøtt/fisk/kylling + grønnsaker + 1dl ris. Kveldsmat - brødskiver med peanutsmør/leverpostei. Proteinshake etter trening. Ps. Ser også etter et nytt kosttilskudd. Tenker på denne, da laktoseinnholdet virker lavt (4,5g per 100g). Men vil en bestilling på 8kg gå ut på dato før jeg får brukt det opp? Så.. ja? Tips og forslag anyone? Lenke til kommentar
Samara Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Jeg syns igrunnen du har lagt ting opp fint allerede Har levd litt sammen med et par som har både laktose-, gluten- og diverse andre allergier, i varierende alvorlighetsgrad, men igrunnen har jeg ikke så mye å komme med (akkurat nå i alle fall, da jeg ikke er så satt inn i alt). Men jeg tenkte jeg skulle tipse om Allergikokken.no og Allergimat.com. Her er også en oversikt over bøker om matallergier/matintoleranser. Disse kan du jo f.eks låne på biblioteket og kikke litt i. 1 Lenke til kommentar
bandreas Skrevet 10. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2012 Hei Flotte forslag. Tusen hjertlig takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå