N o r e n g Skrevet 15. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2012 (endret) Med mindre du spiller på veldig lav oppløsning store skjermer så trenger du vel strengt talt ikke mere enn 4xMSAA MLAA/FXAA? Fixed Endret 15. januar 2012 av arni90 Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 15. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2012 Med mindre du spiller på veldig lav oppløsning så trenger du vel strengt talt ikke mere enn 4xMSAA? Med høyere oppløsninger så kommer også gjerne større skjermer, slik at vinninga går opp i spinninga i så måte. Avhengig av spillet kan det være en nokså merkbar forskjell fra 4xMSAA til 8xMSAA, ihvertfall i mine øyne. MSAA tar også bare kantene på polygonene, så man må uansett ha noe i tillegg for at det virkelig skal bli bra. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 15. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2012 Med mindre du spiller på veldig lav oppløsning så trenger du vel strengt talt ikke mere enn 4xMSAA MLAA/FXAA? Fixed MLAA og FXAA fungerer ikke så bra på små geometri detaljer, spesielt når ting kommer på avstand så trengs det subsample presisjon. Høy grad MSAA og høy grad FXAA eller MLAA gir gjerne veldig bra resultater. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2012 (endret) MLAA og FXAA fungerer ikke så bra på små geometri detaljer, spesielt når ting kommer på avstand så trengs det subsample presisjon. Høy grad MSAA og høy grad FXAA eller MLAA gir gjerne veldig bra resultater. Sant det, den beste løsningen er dessverre den mest kostbare. Uansett er min oppfatning at det som gir best resultat mot ytelse er FXAA/MLAA, så MSAA, så TRSSAA (NV) eller AAA (AMD), så SSAA som er et stort hopp. Endret 15. januar 2012 av arni90 Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 15. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2012 Sant det, den beste løsningen er dessverre den mest kostbare. Uansett er min oppfatning at det som gir best resultat mot ytelse er FXAA/MLAA, så MSAA, så TRSSAA (NV) eller AAA (AMD), så SSAA som er et stort hopp. AAA og TRSSAA er en tilleggløsning til standard MSAA for å ta alpha teksturer (TRMSAA er vel også mer kostnadseffektivt). SSAA fungerer dessverre ikke i DX10/11 (så fremst det ikke finnes noen verktøy nå man kan tvinge det på i DX10/11?), men så ville det som oftes ikke være brukenes i nyere spill mtp ytelsetapet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå