Gå til innhold

Laptop 8-9k ? verdt og vente på nye cpu's?


Anbefalte innlegg

tenkte da jeg skulle få meg en laptop pga jeg bskal være ganske portable i noen months framover med lans :)

 

så har litt tid og vente kanskje 1 månede ellernoe , men aner ikke når de nye cpu'ene kommer ut og om det er verdt og vente :)

 

laptopen skal brukes til ganske hard gaming av sc2 , spiller på low settings så det er ikke nødvendig med noe syke saker for kanskje 15k som min desktop , men atm så har det vært ganske stress og måtte kjøre rundt med den dumme stasjonære pc'n min. og jeg ser ikke noe poeng i SSD'er ( pga jeg er en gamer ) og vil helst ha Amd skjermkort ;) og intel cpu.

 

bruksområder:

sc2 nolagg (veldig viktig)

 

kanskje litt fps spill som Css ( vil helst ikke ha noe lagg her men det regner jeg med at de fleste pc'er tåler )

 

vil nok spille mest på laptopen , og vil helst ha en skjerm som ikke er utdatert :) 1920/1080 Resolution full hd ( 1080p )

 

Budsjett: 8-9k men har nok av penger visst det er verdt og smelle in 1k til eller 3 for den saks skyld så må jeg vell det :) men kun visst det er veldigt nødvendig.

 

hjelp og svar tas imot med en fin liten online takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ikke komme med spesifikt forslag til laptop siden jeg ikke føler meg oppdatert på market på det akkurat nå - men i forhold til å vente på nye CPUer så tsja...

 

Ytelsesmessig er det lite å hente på det - men for batteritiden så vil det utvilsomt komme godt med. krympinger resulterer alltid i betydelig bedre strømeffektivet (ergo bedre batteritid, mindre varme, mindre støy), så om batteritiden er veldig viktig for deg så er det kanskje verdt å vente. Du får balansere ddet opp mot om du vil ha maskinen med en gang. Jeg ville på ingne måte si at du gjør noen tabbe ved å ikke vente dog. Nåværende generasjon er rimelig effektive allerede.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Hvis jeg skulle lagt 9000kr i en laptop, hadde jeg uten tvil gått for denne; http://www.dustinhome.no/asus-g53sx-ci7-22-8gb-500-gtx560m-high-res-156-w7hp/product/5010610279?intcmp=searchProvider_dacsa

 

En som er hakket billigere, men også ganske god er denne; http://www.dustinhome.no/asus-n53sn-ci7-22-8gb-750-gt550m-156-w7hp/product/5010610277?intcmp=searchProvider_dacsa

 

Uansett hvem av de du velger så vil du kjøre SC2 etc smertefritt.

 

- Knutsen92

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...