Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon

Anbefalte innlegg

...

Prøv de nye 8.97-driverne og/eller 12.4 beta. 0x116 kommer ofte av manglende kopiering av filer til system32 som har vært et problem med enkelte Catalyst-utgaver.

Takk! Tester den driveren! :)

Ny Driver. 8.97 18th April

http://forums.guru3d...ad.php?t=361892

Edit: Anbefaler de med 7970 Crossfire som spiller mye BF3 å prøve denne, virker veldig bra. uten tvil den beste driveren jeg har prøvd så langt!

Hvorfor har det seg slik at man ikke får lastet ned disse driverne fra AMD sin egen side?

De forrige driverne jeg fikk anbefalt, var også linket fra en annen nettside.

Ser ut til å ta flere timer å laste ned disse driverne..

Fant noen andre linker!

http://www2.zippyshare.com/v/61260914/file.html

or

http://jumbofiles.com/bwhr1wxz5b85/8.97-120418a.7z.html

or

http://remixshare.com/dl/wm857/8.97-120418a.7z

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ny Driver. 8.97 18th April

http://forums.guru3d...ad.php?t=361892

Edit: Anbefaler de med 7970 Crossfire som spiller mye BF3 å prøve denne, virker veldig bra. uten tvil den beste driveren jeg har prøvd så langt!

Hvorfor har det seg slik at man ikke får lastet ned disse driverne fra AMD sin egen side?

De forrige driverne jeg fikk anbefalt, var også linket fra en annen nettside.

Ser ut til å ta flere timer å laste ned disse driverne..

BETA

Nvidia har jo beta driverne sine på nettsiden sin, men da forstår jeg det som at AMD ikke har det.

Vel vel, fikk nå hvertfall lastet ned driverne :)

*Edit*

Er det en fast side som det lønner seg å følge med på ang beta drivere til AMD?

Endret av Sending!
Lenke til kommentar

Ourasi linket til driveren her i tråden med nedlasting direkte fra diskusjon.no forumserver (kan legge til filer opptil 200MB), bare å laste ned herfra i god hastighet.

Link i dette innlegget:

Litt sprekere ytelse med 8.97 driverne, høyere score selv med lavere CPU frekvens, og xcl funker som vanlig (for enkelte av oss vel og merke):

*Edit*

Er det en fast side som det lønner seg å følge med på ang beta drivere til AMD?

Som regel Guru3D.

EDIT:

Eller verdt å nevne at alt av innstillinger i CCC blir resatt med denne driveren (ikke uventet med beta driver) samt at alle preset profilene sluttet å virke og jeg har så langt ikke fått veksling mellom nye preset profiler til å virke heller så jeg avventer det til WHQL. Bruker disse en del pga. flerskjerm med forskjellige innstillinger til ymse situasjoner.

Fikk også en feilmelding etter installasjon som jeg ikke er helt sikker på hva antydet. (mulig jeg ikke leser den godt nok).

post-38451-0-04171600-1335299807_thumb.pngpost-38451-0-86286300-1335299782_thumb.png

Ellers vises versjonsnummeret greit etter installasjon. (installerte rett over 12.3)

post-38451-0-27242400-1335299916_thumb.png

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

EDIT:

Eller verdt å nevne at alt av innstillinger i CCC blir resatt med denne driveren (ikke uventet med beta driver) samt at alle preset profilene sluttet å virke og jeg har så langt ikke fått veksling mellom nye preset profiler til å virke heller så jeg avventer det til WHQL. Bruker disse en del pga. flerskjerm med forskjellige innstillinger til ymse situasjoner.

Fikk også en feilmelding etter installasjon som jeg ikke er helt sikker på hva antydet. (mulig jeg ikke leser den godt nok).

Ellers vises versjonsnummeret greit etter installasjon. (installerte rett over 12.3)

Den husket alt hos meg...

Feilmeldingen er nok kun at enkelte pakker mangler i denne driveren, og at den rapporterer feil ved at den forsøker å finne disse.. AMD install manager mangler blant annet, og har selv avinstallert CCC fra denne og lagt inn den fra 12.3 whql, siden denne ikke har buggen med at den ikke starter korrekt etter boot. La da også inn install manager i samme slengen..

Lenke til kommentar

Det er første gang innstillinger har blitt resatt hos meg og leste vel også at noen andre opplevde det samme. Før med beta og preview har jeg en sjelden gang kun opplevd at presets sluttet å fungere men ived WHQL har jeg vel aldri opplevd noen av delene såvidt jeg kan huske. Men dette er vel første gang alle innstillinger ble resatt for min del.

Dog ikke noe stress da jeg ikke hadde så mye, kun slått av alt billedetterbehandling i video samt sørget for full-rgb og pixelformat for TV/HDMI.

Dette er slik jeg vanligvis har det (rop ut om noe er out of order)

MY DIGITAL FLAT PANELS

Denne ble satt til øverste valget, endret til det som vises.

post-38451-0-07245800-1335333342_thumb.png

Underscan for TVen ble resatt så jeg måtte skyve den til 0 igjen:

post-38451-0-38783500-1335333521_thumb.png

Husker ikke helt hvordan disse var før men tror ikke de var på: (latt de være urørt forløpig).

post-38451-0-30596000-1335333682_thumb.pngpost-38451-0-09108900-1335333694_thumb.png

VIDEO

"Dynamic Range" var fjernet og jeg måtte sette den tilbake til "Full". Ellers var alt avslått slik som jeg ønsket det.

post-38451-0-47881100-1335333938_thumb.png

"Use video player settings" ble stående slik jeg hadde satt den før.

post-38451-0-02065200-1335334080_thumb.png

"Enforce smooth video playback" var slått på og jeg fjernet den

post-38451-0-08174200-1335334200_thumb.png

Presets har jeg fått til å virke igjen ved å lage de på nytt for andre gang, men det er nå en liten "bug" (som ikke har vært der før) ved at U2711 ikke blir fullscreen i 1920x1080 før jeg velger 60Hz manuelt en gang til selv om den står lagret med det i preset. GPU scaling er slått av og håndteres av skjermen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Stort sett har jeg kun opplevd dette ved for høyt klokket minne, eller defekt minne, pick your poison..

Hei.

Ja får prøve meg fram, men her er et bilde av gpu-z mens jeg kjørte Heaven. Ser dette riktig ut? Det første bilde er da med stock clock. Bilde nr 2 en liten OC

post-187653-0-59612700-1335344877_thumb.png

post-187653-0-60079000-1335345426_thumb.png

Endret av boarderxtrem
Lenke til kommentar

Supert! Merket også en raritet til med 12.5/4 beta eller hva den tilsvarer ved at TVen tilkoblet HDMI slår seg av etter rundt 5-10 min. mens jeg ser på video på eks. anandtech/youtube og må røre på musa for å få den på igjen. (intervju rundt de nye asus kortene og apropo som en bisetning. Veldig spennende å høre at asus skal implementere Intel NIC på de nye kortene sine og servergrade Intel NIC på WS serien. Nydelig).

EDIT:

Installerte 12.4 WHQL over betaen, vet ikke hvor mye den gjorde siden installasjonen gikk uvanlig raskt. Håper den skrev over betafilene.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hmm, hvor ble det av CPU overdrive da? Jeg kuttet helt ut overklokkingen i BIOS etter at Overdrive ble integrert i Catalyst, fungerte så fint med automatisk klokking mellom 800MHz-3400MHz (Phenom II 720 med 4 kjerner aktivert). Men nå var plutselig den menyen borte.

Lenke til kommentar

Jau, tullete test, spesiellt siden trifire+eyeinfinity ikke er støttet før 12.5 eller en beta av denne, noe de selv refererer til. I det hele tatt teste dette på RC11 er skivebom. Om de absolutt vil skryte av nV, så var det vel bare å teste triSLI alene da vel.. FPS limiter er farlige greier å lære seg, man må visst få ting servert med driveren for å få gode resultater, for folk som vanligvis velger tre kort kan jo ingenting selv (ironi)..

@Nizzen:

Er ikke 3.0 enablet hos nV enda, snodig..

@Fiveline:

Gjelder bare nvidia 680..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...