Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon

Anbefalte innlegg

Er vel noen avinstallasjons apps som fjerner nøkkelen i registeret, også har ikke denne betaen denne som vanlig.. Legger man inn 12.4 opencl driveren, så får man denne, avisntallerer man så med AMD manager så beholder man denne nøkkelen. Men man trenger den jo ikke akkurat :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig du sliter med feilkorrigering på minnet pga. for høy frekvens, da faller scoren.. Ellers kjørte jeg på 1200/1850 og 4.5ghz på CPU, ikke 1100/1850 som på bildet, som er 24/7 innstillingene, sorry om det forårsaket en panikktilstand hos noen :eek: ... Bildene fra CCC var ment som fyi ang. driverversjoner og at xcl funket, på 1100/1850 scorer jeg ~P9800... :fun:

Endret av Ourasi
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mulig du sliter med feilkorrigering på minnet pga. for høy frekvens, da faller scoren.. Ellers kjørte jeg på 1200/1850 og 4.5ghz på CPU, ikke 1100/1850 som på bildet, som er 24/7 innstillingene, sorry om det forårsaket en panikktilstand hos noen :eek: ... Bildene fra CCC var ment som fyi ang. driverversjoner og at xcl funket, på 1100/1850 scorer jeg ~P9800... :fun:

Skal prøve med 1200@1850 bare for å sjekke:) Sånn btw, hvor mye mV må du gi kortetpå den klokken?

Lenke til kommentar

1250mV, kortet mitt trenger alltid 50mV mer enn klokken på høy klokk, enkelt sånn... Tapte vel littegrann på å ikke kjøre høyere CPU klokk, men alltid gøyest å se bedre score pga. drivere når man har lavere CPU klokk enn ved forrige driver, liksom i pose og sekk feeling...

Lenke til kommentar

Ang. den nye driveren ved "custom install".

"Application profiles" er ikke valgt som standard ved installasjon og den sier "current version not installed". Betyr dette at den inneholder 12.4-CAP1 eller 12.3-CAP2? Jeg har vel 12.3-CAP1 installert fra før.

Valgte dere å velge med denne?

post-38451-0-59235700-1335259782_thumb.png

EDIT:

Fant dette i guru3d tråden:

http://forums.guru3d...d.php?p=4300145

EDIT: Yeah it has a newer version number but what do I know.

(12.3 CAP1 is called 2.0.4469.34733 and this one is 2.0.4491.38420 and there's just 7 KB difference in installed size reported but again what do I know.)

Virker som man må velge custom install og velge den spesifikt for å få den med.

Samt for driveren:

Performance its the same as 12.4 march15 for me.
IQ is great, the same as the last few drivers.

BF3 performs really well with this set too!

Idle Clocks are fixed for me, second GPU finally is really idle when it should be

Crysis 2 and Rage run nicely too

but they still did not fix Skyrim's crossfire flickering for me.

Yet I'm happy about this drivers as it won't burn my GPU and at least I can play BF3 in higher settings

Noen sier dog at BF3 ble dårligere med CF.

Samt en interessant observasjon:

Idle bug is looking to come from Firefox acceleration. ( not tested with other browser ).. FF settings &--#62; advanced &--#62; disable acceleration.

its not flash, it will pop up at the moment FF is running.

Men nå vet vi vel at browsere med GPU aksellerasjon forårsaker flere rariteter når de kjører.

Hvis CCC ikke virker med denne:

Yeah, CCC startup issue is only fixed in the 12.3 WHQLs. Weird that it's not fixed in a "12.5 beta". Thanks for the tip on custom installing the 12.3's CCC over top of this. Works like a charm
Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte et HD7950 i starten av februar. Fikk en del 0x116 bluescreens med kortet, så sendte tilbake til komplett. Fikk et nytt kort i retur, men får 0x116 med dette også! Jeg har Catalyst 12.3 installert. Med mitt gamle HD4870 fungerer pc'n knirkefritt. Det må da være et driverproblem? Har Corsair AX750 PSU.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte et HD7950 i starten av februar. Fikk en del 0x116 bluescreens med kortet, så sendte tilbake til komplett. Fikk et nytt kort i retur, men får 0x116 med dette også! Jeg har Catalyst 12.3 installert. Med mitt gamle HD4870 fungerer pc'n knirkefritt. Det må da være et driverproblem? Har Corsair AX750 PSU.

Prøv de nye 8.97-driverne og/eller 12.4 beta. 0x116 kommer ofte av manglende kopiering av filer til system32 som har vært et problem med enkelte Catalyst-utgaver.

Lenke til kommentar

Hadde holdt meg under 1200mV på luftkjøling, og 1250mV på vann. Men det er nok rimelig konservative estimater, viktig å huske på at man stresser VRM ganske hardt når man øker spenningen og temperaturene her kan være høyere. Sjekk med HWinfo64 hvor høyt VRM-tempsa dine ligger før du bestemmer deg for en gitt spenning.

Husket å aktivere powertune +20% forresten?

Ved 1250 mV på core kommer VRM opp i 62 grader. Dette må vel være grei temp? Bruker custom under viftestyring i afterburner, og har denne satt opp til 80% på 60 grader. Core går aldri over 60grader.

Lenke til kommentar

Hadde holdt meg under 1200mV på luftkjøling, og 1250mV på vann. Men det er nok rimelig konservative estimater, viktig å huske på at man stresser VRM ganske hardt når man øker spenningen og temperaturene her kan være høyere. Sjekk med HWinfo64 hvor høyt VRM-tempsa dine ligger før du bestemmer deg for en gitt spenning.

Ved 1250 mV på core kommer VRM opp i 62 grader. Dette må vel være grei temp? Bruker custom under viftestyring i afterburner, og har denne satt opp til 80% på 60 grader. Core går aldri over 60grader.

Var voldsomt lave temperaturer for luft å være?

Ville fortsatt være noe forsiktig med spenning, men det er ditt valg.

Husk å overvåke klokkefrekvensen i GPU-Z når du overklokker, går du for hardt til verks får du throttling.

Lenke til kommentar

Var voldsomt lave temperaturer for luft å være?

Ville fortsatt være noe forsiktig med spenning, men det er ditt valg.

Husk å overvåke klokkefrekvensen i GPU-Z når du overklokker, går du for hardt til verks får du throttling.

Har verandadør på kontoret, så åpner den, samt tar av kabinettdøren når jeg prøver maksklokk. Her er foreløpig highscore/maksklokk :) Men Windforce 3X kjølerer til Gigabyte kjøler utrolig bra syns jeg. Knapt hørbar ved vanlig desktop-jobbing, men bråker endel ved 100% load.

post-79472-0-84948500-1335269401_thumb.png

Lenke til kommentar

Jeg er overrasket over hvor bra ett stykk 7970 @ 1305Mhz gjør det i BF3 maxet ut!

Er virkelig skuff at 7970 crossfire gir så "lite" ekstra performance i BF3 som, det gjør

How, nice klokk! Hvor mye får du i 3dmark med den klokken? Ligger på i FPS i BF3 på alt på max?

Lenke til kommentar

Jeg er overrasket over hvor bra ett stykk 7970 @ 1305Mhz gjør det i BF3 maxet ut!

Er virkelig skuff at 7970 crossfire gir så "lite" ekstra performance i BF3 som, det gjør

How, nice klokk! Hvor mye får du i 3dmark med den klokken? Ligger på i FPS i BF3 på alt på max?

Overall Score : P10101

Graphics Score : P10622

I crossfire @ 1250 (kunne sikkert klart høyere klokk om jeg hadde fått endret volt på det ene kortet...

Overall Score : P14538

Graphics Score: P20339

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Ny Driver. 8.97 18th April

http://forums.guru3d...ad.php?t=361892

Edit: Anbefaler de med 7970 Crossfire som spiller mye BF3 å prøve denne, virker veldig bra. uten tvil den beste driveren jeg har prøvd så langt!

Hvorfor har det seg slik at man ikke får lastet ned disse driverne fra AMD sin egen side?

De forrige driverne jeg fikk anbefalt, var også linket fra en annen nettside.

Ser ut til å ta flere timer å laste ned disse driverne..

Lenke til kommentar

Ny Driver. 8.97 18th April

http://forums.guru3d...ad.php?t=361892

Edit: Anbefaler de med 7970 Crossfire som spiller mye BF3 å prøve denne, virker veldig bra. uten tvil den beste driveren jeg har prøvd så langt!

Hvorfor har det seg slik at man ikke får lastet ned disse driverne fra AMD sin egen side?

De forrige driverne jeg fikk anbefalt, var også linket fra en annen nettside.

Ser ut til å ta flere timer å laste ned disse driverne..

BETA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...