Malvado Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Vet ikke om noen har fått med seg denne, men Tomshardware oppdaterer nå hvordan det skal testes fremover. Det blir også enklere å se hvilket skjermkort som passer for enhver med tanke på GPGPU for eksempel. Dette er jo en plass hvor Amd kortene kommer til å gjøre det bedre enn Nvidia sitt haleklippede 680 kort med tanke på GPGPU. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Jeg sliter med screentearing så fort FPS faller under 120FPS (120Hz skjerm), skal det være slik? jeg trodde 90FPS på en 120Hz skjerm skulle fungere bra? har cappet fps til 90 i BF3, og det er ikke spesielt behagelig å sitte å se på. Det er ikke behagelig å spille før det er 120FPS med v-sync på, selv da er det en liten antydning.. Kjører Crossfire, og det er det samme med 1 eller 2 kort, jeg ser flere klager over screentearing på 7970 på diverse forum, er det flere her som sliter med samme? eller er det bare slik? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 3. april 2012 Forfatter Del Skrevet 3. april 2012 Sikker på at du kjører 120Hz på skjermen? Har ingen problemer med tearing, men så pleier jeg heller ikke se etter slikt. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Kan ikke si jeg har opplevd stort til tearing heller. Har 7970 Crossfire Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 (endret) Sikker på at du kjører 120Hz på skjermen? Jepp. Kan ikke si jeg har opplevd stort til tearing heller.Har 7970 Crossfire Har du 120Hz? Det er ingen flyt i bilder lenger så fort fps faller under 120.. Endret 3. april 2012 av FiveInline Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Sikker på at du kjører 120Hz på skjermen? Jepp. Kan ikke si jeg har opplevd stort til tearing heller.Har 7970 Crossfire Har du 120Hz? Det er ingen flyt i bilder lenger så fort fps faller under 120.. Jepp har 120hz S27A950D Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 i5 2500K @ 4,7ghz bottlenecker? GPU usage 95% max Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 4. april 2012 Forfatter Del Skrevet 4. april 2012 i5 2500K @ 4,7ghz bottlenecker? GPU usage 95% max Kommer an på oppløsning det. For 1920x1080 og 2x 7970 eller mer vil du se en flaskehals i de fleste spill Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Så bra En god grunn til og kjøpe 3930K! eller vente på Ivy Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 4. april 2012 Forfatter Del Skrevet 4. april 2012 Så bra En god grunn til og kjøpe 3930K! eller vente på Ivy Hjelper lite med flere kjerner når problemet er at du har for lav enkelttrådytelse. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 (endret) Kan ikke si jeg har opplevd stort til tearing heller. Har 7970 Crossfire Da må jeg spørre å grave litt.. Hva slags driver bruker du? har capped fps? hva slags innstillinger bruker du i Catalyst og har du gjort noen tweaks i BF3? (user.cfg, f.eks) Bildet mitt flyter helt fint på 120fps, men alt under dette, så blir flyten borte, jævla irriterende igrunn, og under 90fps er det direkte ubehagelig å spille.. Endret 4. april 2012 av FiveInline Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 (endret) Formaterte just PCen får jeg sliter så med og få clean install av driverene. Men jeg kjører dem som ligger på AMD hjemmeside + CAP. Spiller det på Ultra ( med hbao ,msaa etc) uten tweaks i CCC Min i5 2500k vil ikke gå særlig høyere enn 4,7ghz... 3930K @ 4,5ghz burde vel ikke bottlenecke med 7970 crossfire? Endret 4. april 2012 av BMWcoupeftw Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 4. april 2012 Forfatter Del Skrevet 4. april 2012 Formaterte just PCen får jeg sliter så med og få clean install av driverene. Men jeg kjører dem som ligger på AMD hjemmeside + CAP. Spiller det på Ultra ( med hbao ,msaa etc) uten tweaks i CCC Min i5 2500k vil ikke gå særlig høyere enn 4,7ghz... 3930K @ 4,5ghz burde vel ikke bottlenecke med 7970 crossfire? I BF3, F1 2011, Dirt 3 og Shogun 2 vil det hjelpe. I alle andre spill vil du gå ned i ytelse. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Gå ned? Neppe. Husk at Ivy er raskere per cycle enn Sandy. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 4. april 2012 Forfatter Del Skrevet 4. april 2012 Gå ned? Neppe. Husk at Ivy er raskere per cycle enn Sandy. 3930K er Sandy Bridge-E, som har høyere latencies internt enn Sandy Bridge. Ivy Bridge blir sannsynligvis raskere per cycle grunnet muligheten til å trimme latencies litt ekstra pga kortere avstand mellom hver transistor. Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Når ble 3930K en Ivy? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Ah, jeg trodde 2xxx var sandy og 3xxx var ivy. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 (endret) pga kortere avstand mellom hver transistor. For de som tror at dette ikke er viktig i forhold til andre faktorer som klokkefrekvens og og antall kjerner, regn ut hvor mange sykler en maskin går gjennom i løpet av den tiden lyset bruker på å strekke seg over 10 cm (fra prosessoren til minne, f eks) gitt en 3 GHz prosessor. Del så dette med ca 2/3, for å ta hensyn til at det er elektriske signaler og ikke lys. For å sette sykler i sammenheng--en addisjonsinstruksjon kan utføres på én syklus (og mindre i praksis pga pipelining). Dette er grunnen til at man har caching som ligger stadig nærmere kjernen, og også grunnen til at vi nå får stadig flere prosessorer med flere kjerner i stedet for kjerner med større kjernefrekvens--det spiller ingen rolle om en prosessor kan regne ut summen av to tall på 1e-12 sekunder (1 THz prosessor) når det tar over 60000x mer tid å hente de tallene fra minne (og enda 60000x mer tid å lagre de til minne). Dette er en av de største tingene som setter begrensninger i prosessorverdenen, lyset er rett og slett for treigt. Endret 6. april 2012 av LostOblivion 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. april 2012 Forfatter Del Skrevet 6. april 2012 For ikke å glemme at man ikke kan oppnå lyshastighet i en krets heller såvidt jeg vet Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 (endret) Del så dette med ca 2/3, for å ta hensyn til at det er elektriske signaler og ikke lys.Som sagt, men ja. Endret 6. april 2012 av LostOblivion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå