Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste som imponerer med 7850 og 7870 er strømforbruk, temperatur og støy. Ytelsen er vell rett under GTX560 TI 448 cores.

Ikke noe revolusjonerende i mine øyne...

hææ?? kan du lese tester?? 7870 ligger rundt samme ytelse +/- som gtx580!!

Ja, pløyet gjennom 3 stk. Guru3D blant annet. Burde vell gjerne nevnt at jeg mente 7850. Men regnte så klart med at folk skjønte det.

Endret av Lakrisbåt
Lenke til kommentar

Hvilket Radeon 7970 er det beste med tanke på overklokking?

Jeg skal prøve et 7970 nå, men gidder ikke crossfire og problemene så følger med der, så jeg vil ha et jeg kan klokke til minimum 1200MHz.

Ser hardocp.com har klart å klokke et Gigabyte 7970 til 1305MHz på GPU (http://www.hardocp.com/article/2012/02/08/gigabyte_radeon_hd_7970_oc_video_card_review/3), så dette ligger nærmest.

Noen andre gode tips?

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar

Noen andre enn meg som har lagt merke til hvordan 7870 kan yte bedre enn 7970 i enkelte tester og i andre tilfeller ligger nesten 33% bak?

Legger ved to bilder fra techpowerups test

Jeg tror dette kommer av at spill som Crysis 2 er ekstremt tungt på geometri og flaskehalsen dermed ligger på ROP eller Geometry Engines, Metro 2033 er kjent for å være ekstremt shadertungt og dermed ligger 7870 et godt hakk bak toppmodellene.

Lenke til kommentar

Når man skriver feil kan man ikke "regne med" at folk skjønner det. Man endrer det, slik at det blir åpenbart.

Jeg skrev absolutt ikke feil. Jeg burde legge inn bittelitt informasjon til så det var null prosent kjangs for å misforstå innlegget mitt. Jeg regner med at dem som henger på denne tråden er godt over middels interessert og skjønner at det var 7850 jeg sammenlignet 560 ti 448 med og ikke 7870. Fra nå av skal jeg regne med at folk er retarda :)

Kan du spesifisere hvor jeg tar feil i stedet for å komme med usannheter?

Endret av Lakrisbåt
Lenke til kommentar

Hvilket Radeon 7970 er det beste med tanke på overklokking?

Jeg skal prøve et 7970 nå, men gidder ikke crossfire og problemene så følger med der, så jeg vil ha et jeg kan klokke til minimum 1200MHz.

Ser hardocp.com har klart å klokke et Gigabyte 7970 til 1305MHz på GPU (http://www.hardocp.com/article/2012/02/08/gigabyte_radeon_hd_7970_oc_video_card_review/3), så dette ligger nærmest.

Noen andre gode tips?

Flaks er din beste venn her. De fleste stopper på 1100-1150 MHz på 1175mV, mens noen heldige kommer over 1200MHz på 1175mV (jeg har en slik brikke.)

For å få 1300MHz stabilt må jeg dog opp i ~1270mV på Core, som gir en VDroop til 1.200 eller noe slikt. Det er da med en ganske heldig brikke etter hva jeg har forstått i tillegg til at den er vannkjølt.

Lenke til kommentar

Når man skriver feil kan man ikke "regne med" at folk skjønner det. Man endrer det, slik at det blir åpenbart.

Jeg skrev absolutt ikke feil. Jeg burde legge inn bittelitt informasjon til så det var null prosent kjangs for å misforstå innlegget mitt. Jeg regner med at dem som henger på denne tråden er godt over middels interessert og skjønner at det var 7850 jeg sammenlignet 560 ti 448 med og ikke 7870. Fra nå av skal jeg regne med at folk er retarda :)

Nytter ikke at man selv er over middels interessert, med så mange noobs er det ikke godt å vite hva folk mener...

Det heller du som er retard som ikke greier å skrive hva du mener. Er ikke så vanskelig å trykke "edit" :!:

edit. HER tar du feil: "Ytelsen er vell rett under GTX560 TI 448 cores.

Ikke noe revolusjonerende i mine øyne..." :roll:post-97480-0-81392600-1330952749_thumb.jpg

Endret av Kent -amdme-
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Her: Eneste som imponerer med 7850 og 7870 er strømforbruk, temperatur og støy. Ytelsen er vell rett under GTX560 TI 448 cores.

Lenke til kommentar

Kunne lagt opp en hel haug med grafer som viser hvordan 7850 yter i forhold til GTX 560 ti 448, men jeg gidder ikke.

Får det bekreftet gang på gang at hver eneste mulighet folk har for å kunne misforstå et innlegg så lar de ikke muligheten gå fra dem :)

tofagerl: ro ro ro ;)

Edit.

Jeg legger ballen død.

Er ikke ute etter å tilgrise tråden som forøvrig er veldig fin :)

Jeg har innrømmet at jeg ikke var presis nok når jeg skrev mitt første innlegg. Det retter jeg raskt opp i og presiserte hva jeg mente. Brukte attpåtil skriftstørrelse 3 og rød skrift slik at en lett kan se hva som var "feil".

Er heller ikke ute etter å provosere, men blir provosert når hver minste skrivefeil skal påpekes i det vide og det brede når folk egentlig skjønner hva som menes.

Det at folk heller ikke er villig til å godta at jeg presiserer at innlegget mitt var utydelig og svarer med fjortiss bilder gjør vell heller ikke ting bedre.

Endret av Lakrisbåt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kunne lagt opp en hel haug med grafer som viser hvordan 7850 yter i forhold til GTX 560 ti 448, men jeg gidder ikke.

Får det bekreftet gang på gang at hver eneste mulighet folk har for å kunne misforstå et innlegg så lar de ikke muligheten gå fra dem :)

Hva faen? Går du inn for å provosere? Du sier rett ut at du sammenligner begge kortene med 560 448, og så kommer du i ettertid og sier at "alle burde forstått" at du bare mente det ene?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Har ingenting imot deg personlig, blir bare litt provosert når du kaller folk retard pga at DU skriver/uttrykker deg feil eller utydelig ;)

NOK "OT" FRA MEG :ph34r:

Endret av Kent -amdme-
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Arni90: Må være forskjellige driver revisjoner i den testen der. I guru3d sin test så slår ikke 7870 7970 i Crysis 2. Virker også som en umulighet når man ser på spesifikasjonen side om side.

32ROPs + 2 Geometry Engines @ 1000MHz > 32 ROPs + 2 Geometry Engines @ 925 MHz > 32 ROPs + 2 Geometry Engines @ 800MHz

Hvis Crysis 2 avhenger 95% av ROP-ytelse er det fullt mulig at 7870 slår 7970. Du har dog helt rett angående drivere.

EDIT:

Ro ned på kranglinga her er dere greie, bare tull å holde på slik.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Noen andre enn meg som har lagt merke til hvordan 7870 kan yte bedre enn 7970 i enkelte tester og i andre tilfeller ligger nesten 33% bak?

Legger ved to bilder fra techpowerups test

Jeg tror dette kommer av at spill som Crysis 2 er ekstremt tungt på geometri og flaskehalsen dermed ligger på ROP eller Geometry Engines, Metro 2033 er kjent for å være ekstremt shadertungt og dermed ligger 7870 et godt hakk bak toppmodellene.

Interesant observasjon :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Skulle ikke tro at 75mhz har så mye å si, men har kanskje det. Det betyr jo at begge kort på 1000mhz bør yte dønn likt da?

Teoretisk maksimum antall polygoner for 7970, 7950, 7870 og 7850 på 1000MHz er likt ;)

At man sjelden når teoreetiske maksimumstall i praksis kommer av at ingenting er perfekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...