Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon

Anbefalte innlegg

Skal ikke si noe jeg :whistle:

Det er jo mye man ikke trenger. Blir jo litt "har man lyst har man lov" Vi sløser jo bare egene penger på dette her hehe. Kan man bruke litt extra på HW så JUST DO IT. Det eneste problemet er at man bare vil ha mere & mere.. :(

Det jeg driver med er jo helt overkill, men moro med benking. Til spilling trenger man jo ikke dette hw her.

Endret av boarderxtrem
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes det bare ikke flyter noe bra med et kort på min 120HZ skjerm i BF3, FPS blir for lav rett å slett ,det er jo nesten så det er for lite med to kort i enkelte situasjoner. Blir noe annet hvis man har 60Hz skjerm.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Jeg har nå fått rask ALT-TAB tilbake, noe jeg mistet etter jeg gikk over fra 6950. FPS merker jeg ikke noe forskjell på. SSAA osv påtvingt på BF3 er fortsatt avslått.

Denne driveren går dritt for meg etter nærmere utprøving på stort 64p map. Halv FPS og kortet blir ikke belastet som det skal, viftene går aldri over idle støy.

Lenke til kommentar

Kunne i utgangspunktet gått å kjøpt meg x79 opsettt i morra + et 7970 kort til, men velger å være fornuftig. Kjører nå bf3 på high. Har spillt det mest på low og syns det ser greit nok ut egentlig. Ble ikke fryktelig imponert av ultra.

Men mulig ultra med 4x msaa på en 120hz skjerm ser super bra ut.

4x 7970 trenger man ikke med mindre man driver med flerskjermsgaming og tilogmed da kan man stille spørsmålstegn.. Men på en annen side, hva skal man eller bruke penga på.

Lenke til kommentar

Jeg synes det bare ikke flyter noe bra med et kort på min 120HZ skjerm i BF3, FPS blir for lav rett å slett ,det er jo nesten så det er for lite med to kort i enkelte situasjoner. Blir noe annet hvis man har 60Hz skjerm.

helt enig. 1 x 7970 er IKKE bra nok til BF3 på Ultra og hvorfor vil jeg kjøre Ultra..? jo, fordi det ser desidert best ut. (jeg testet High når jeg sammenlignet FPS med Arni90 - og det ser kjedelig ut).

Kjører forøvrig 120Hz skjerm, og flyten er bedre med to kort. Could not care less about that inputlaggen of yours! :D (merker det ikke)

• Liker 1
Lenke til kommentar

MSAA innebygd i BF3 er jo søppel, hvem er det som bruker det? Samme med post aliasing.

Bruk inject FXAA/SMAA folkens. 0 tap i ytelse og du opprettholder et skarpt bilde med brukbar utgjevning.

Det er ikke juks og punkbuster bli ikke sint.

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

Har såvidt lest om FXAA, er det noe man legger til? er det forskjell på FXAA/SMAA? kan man bruke begge samtidig?

Info plis =)

Det skal du ikke se bortifra at du kan, jeg foretrekker SMAA, synes FXAA blir litt for skarpt, men den har mange flere justerings muligheter.

FXAA injector:

http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-3-pc/1454675-better-sharper-custom-fxaa-injector.html

SMAA injector:

http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-3-pc/1462822-smaa-injector.html

Er guider der, "pause" knapp for å skru det av og på ingame*

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

Da skal jeg prøve SMAA, filene skal bare legges i BF3 mappa?

EDIT: ser ut som MSAA gjorde BF3 uspillbart, ble helt forferdelig laggete! fjerna filene fra BF3 mappa og ting ble bra igjen..

Hm... prøve FXAA kansje

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Du må skru av MSAA og Post Aliasing innebygd i BF3!

SMAA og FXAA merker du ikke om er på eller av iforhold til FPS.

*Kanskje den ikke liker at du bruker 79xx CFX, men tviler litt.

Og! Skru av Steam også, samt Origin sitt overlay. Disse kan lage tull med injektorer siden de fungerer på en liknende måte.

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

Jeg er også litt plaget av oppgraderingsspøkelset, men er litt usikker på hvor mye et 7970 vil gi meg i forhold til mitt overklokkede GTX580. Kjører BF3 på ultra i 1920X1080 (120Hz). Eneste jeg har skrudd av er MSAA, og ifølge fraps ligger jeg med average på mellom 70 og 80 fps. Synes det flyter veldig fint, men med en gang 4XMSAA aktiveres forsvinner flyten, noe også fraps bekrefter med at jeg ramler ned på 40-50 fps på average.

Dere som kjører et single 7970: har dere målt minimum og average fps med alt på ultra i 1920X1080? Ser noen skriver det ikke holder, men 7970 er jo en god del kraftigere enn mitt GTX580.

Lenke til kommentar

MSAA innebygd i BF3 er jo søppel, hvem er det som bruker det? Samme med post aliasing.

Bruk inject FXAA/SMAA folkens. 0 tap i ytelse og du opprettholder et skarpt bilde med brukbar utgjevning.

Det er ikke juks og punkbuster bli ikke sint.

Hvis det er søppel, hva med bildesammenlikning, så ser vi forskjellen? Det hadde gjort forumet bedre også :thumbup:

Give us some Pr0n :dribble:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er også litt plaget av oppgraderingsspøkelset, men er litt usikker på hvor mye et 7970 vil gi meg i forhold til mitt overklokkede GTX580. Kjører BF3 på ultra i 1920X1080 (120Hz). Eneste jeg har skrudd av er MSAA, og ifølge fraps ligger jeg med average på mellom 70 og 80 fps. Synes det flyter veldig fint, men med en gang 4XMSAA aktiveres forsvinner flyten, noe også fraps bekrefter med at jeg ramler ned på 40-50 fps på average.

Dere som kjører et single 7970: har dere målt minimum og average fps med alt på ultra i 1920X1080? Ser noen skriver det ikke holder, men 7970 er jo en god del kraftigere enn mitt GTX580.

En så liten oppgradering er ikke verdt det. Da hadde jeg heller vurdert SLI eller å vente på kraftigere kort, det går noen rykter om et fabrikklokket 7970 over 1300MHz som burde være en viss oppgradering ;)

MSAA innebygd i BF3 er jo søppel,

Hvis det er søppel, hva med bildesammenlikning, så ser vi forskjellen?

MSAA er den mest "synlige" forskjellen fra High til Ultra i BF3 med låst teksturkvalitet. Det er også en innstilling som drar ytelsen fra 100 fps til <60 fps.

HardOCP testet dette, her har du bildekvalitetssammenligning

Jeg må innrømme at jeg sliter litt med forståelsen på dette med 60 og 120Hz. Er det snakk om mye ytelse å hente hvis jeg setter ned LG'en min fra 120 til 60Hz?

Du får ingen ekstra ytelse fra skjermkortet ved å endre oppdateringsfrekvensen på skjermen din.

Endret av arni90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

@TXD1979:

Nei, fordi 120hz er to "limte" 60hz paneler, der disse oppdaterer annenhver gang, ergo 120hz, eller 60hz pr. øye. Dersom du setter ned til 60hz, så ender du opp med 2x30hz, eller 30hz pr. øye, og det oppfattes ikke bra imho....

Men, 120hz skjerm og ett skjermkort funker fint det, dog 60hz er noe jeg ville foretrukket på tunge spill, men ikke sett 120hz skjermer til 60hz...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...