Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg går inn på amd.com og skal finne siste drivere til 7970 så får jeg opp en dns feilmelding.

Legger inn verdiene som stemmer for mitt kort men får feilmeldinge når følgende adresse brukes:

http://support-auth.amd.com/us/kbarticles/Pages/RC11Driver.aspx

"Network Error (dns_server_failure)

Your request could not be processed because an error occurred contacting the DNS server.

The DNS server may be temporarily unavailable, or there could be a network problem."

Denne feilmeldingen får jeg både på jobb og hjemme.

Har reinstallert pcen i dag etter å ha kjøpt ny SSD disk, og skulle gjerne hatt siste driver.

Takk for svar

Lenke til kommentar

7950 er vel ikke lansert enda? Jeg har iallefall ikke sett verken tester eller sett dem i noen butikker. Jeg vil tippe en måned eller 2 til iallefall.

Haha...du tenker vell på 7990 du eller?

/950 har det kome mange testar av, og trur den har release i morgo. Men når kan ein vente å sjå den i norske butikkar?

Var det ikke 17 februar?

Uansett, for drivere og lignende er det veldig nyttig å følge selveste CatalystCreator på twitter! Har ikke twitter account selv, sjekker innom en gang i blandt for å se etter updates ;)

Skal bestille HD 7970 på komplett no, men kas av dei som ligger ute på komplett.no er best?? :)

ASUS DCII

ASUS DCII TOP

Forskjellen er at TOP er overklokket fra starten av. Men 100,- ekstra i 4500++ området er veldig lite, så jeg hadde likesågodt kjøpt TOP versjonen :)

edit: oooh, skrivefeilur..

Endret av ZeeAlmighty
Lenke til kommentar

/950 har det kome mange testar av, og trur den har release i morgo. Men når kan ein vente å sjå den i norske butikkar?

Nei jeg skreiv 7950 og det var den jeg mente. Har ikke sett en eneste test av den enda jeg iallefall, men masse spekulasjoner. Hvis den har release i morgen, så kommer den vel i butikker ganske snart.

Lenke til kommentar

7950 er vel ikke lansert enda? Jeg har iallefall ikke sett verken tester eller sett dem i noen butikker. Jeg vil tippe en måned eller 2 til iallefall.

Var det ikke 17 februar?

Uansett, for drivere og lignende er det veldig nyttig å følge selveste CatalystCreator på twitter! Har ikke twitter account selv, sjekker innom en gang i blandt for å se etter updates ;)

Skal bestille HD 7970 på komplett no, men kas av dei som ligger ute på komplett.no er best?? :)

ASUS DCII

ASUS DCII TOP

Forskjellen er at TOP er overklokket fra starten av. Men 100,- ekstra i 4500++ området er veldig lite, så jeg hadde likesågodt kjøpt TOP versjonen :)

edit: oooh, skrivefeilur..

okai, takk :)

Lenke til kommentar

Link?

Så vidt jeg har sett har det ikke kommet noe annet enn to forumtester av folk som har fått kortet tidlig uten skikkelige drivere. Ytelsen disse har hintet om er rett under GTX 580, PCB-designet virker å være fullstendig opp til Sapphire, MSI, GB, ASUS og lignende med lav kvalitet jevnt over hittil.

Ærlig talt virker ikke 7950 som et godt kjøp:

7970 har en PCB som takler overklokking, kommer med betydelig høyere ytelse stock er betydelig bedre enn sine likt prisede kort. At det ikke finnes referansedesign for PCBen betyr at vannblokker blir sjelden vare og det er også betydelig lavere kvalitetskrav til komponentene.

Med mindre vi får en prislapp på rundt 3000 kr for 7950 hadde jeg like greit gått for 7970 eller lavere prisede kort.

Lenke til kommentar

Ærlig talt virker ikke 7950 som et godt kjøp:

7970 har en PCB som takler overklokking...

Hva er det med 7950 PCB som ikke takler overklokking?

Ellers en merkelig avgjørelse at de denne gangen ikke kommer med noe referansedesign for Pro.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

7000-serien skuffer meg så langt, bringer på ingen måte noe banebrytende teknologi med seg, og ytelsen er så som så kontra pris.

For meg virker det ut som 6970 til 2500,- (eventuelt tilsvarende fra Nvidia) er og blir et godt kjøp en god stund fremover.

Konklusjon, prisen må ned før jeg i hele tatt gidder å vurdere et 7970 :thumbdown:

Spiller du dog over flere skjermer kan 7970 være et verdig kjøp.

Lenke til kommentar

Greit at du meiner det, Henrik. Personlig syns eg det ikkje er nødvendig med "banebrytende" så lenge ytelsen er verdt tida. :B

Einaste som plager meg er helst at prisnivået egentlig er litt høyere enn eg liker. Men prisen ligger omtrent på samme som GTX 580 3GB og med bedre ytelse, så då er forsåvidt eg fornøyd også.

Men hadde vært mer interessant å sjå litt meir konkuranse i prisene. :roll:

Lenke til kommentar

7000-serien skuffer meg så langt, bringer på ingen måte noe banebrytende teknologi med seg, og ytelsen er så som så kontra pris.

For meg virker det ut som 6970 til 2500,- (eventuelt tilsvarende fra Nvidia) er og blir et godt kjøp en god stund fremover.

Konklusjon, prisen må ned før jeg i hele tatt gidder å vurdere et 7970 :thumbdown:

Spiller du dog over flere skjermer kan 7970 være et verdig kjøp.

Noe motvilling må jeg si meg delvis enig.

Er skuffet av 7970 og angrer på at jeg kjøpte det.

Men mine erfaringer går ikke på ytelse. For meg er det driverkræsj og generell ustabilitet som er kilden til skuffelsen.

Hadde 6970 før 7970 og opplevde ingen av de problemene jeg har nå. Vurderer fremdeles å sette inn 6970 igjen, er lei kræsj.

(jada, har prøvd det meste, overklokker ikke, har bytta ssd disk bare for å eliminere. Min HW er up to date. Problemet er 7970. (eller elendige drivere)

Lenke til kommentar

Har man ustabiliteter som krasj o.l., i en friskmeldt PC som ingen andre har, mao. ikke driverfeil, så er kortet defekt, merkelig hvor mange som skal forbanne et produkt fordi de ikke returnerer det når det er defekt...

Endret av Ourasi
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...