Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo men jeg kan vel fint ta av hvertfalt 10fps pga at jeg døde. Men jo fungerer bedre og bedre!

 

EDIT: Tatt fra Overclock.net :

 

Here's an interesting little something AMD's Dave Baumann said:

 

Actually, it does the opposite! We scale the voltage based on leakage, so the higher leakage parts use lower voltage and the lower leakage parts use a higher voltage - what this is does narrow the entire TDP range of the product.

 

Everything is qualified at worst case anyway; all the TDP calcs and the fan settings are completed on the worst case for the product range.

 

 

Dette kan forklare hvorfor jeg har ganske mye høyre temp. enn alle dere andre.

 

post-14194-0-39471000-1327811888_thumb.jpg

 

 

Kommer oppi 90 (!) grader under 3dmark vantage med skjermkort @ 1050/1575, som forøverig gir meg p:31.k poeng. Dette er med åpent kabinett i et rom med t-skjorte tempratur ~25 grader.

Dette øker selvfølgelig støynivået også betraktelig sammenlignet med et "vanlig kort" med lav ASIC quality :nei:

 

 

Den 31.01.12 kan ikke komme fort nok så jeg kan få bestilt meg Accelero Xtreme 7970

 

 

Hilsen Erlend

Lenke til kommentar

Blir litt forvirra av det ASIC greiene. Er det liksom lavt som er bra nå plutselig?

 

Jeg har 2stk 7970 med ASIC på 60 og 61%, klokket til 1125/1575 uten voltendring, og maxtemp har så langt vært 75 grader på det øverste kortet ved romtemp på 23 grader. det andre kortet er kjøligere, pleier å ligge 5 grader under det andre, sånn ca.

Lenke til kommentar

Blir litt forvirra av det ASIC greiene. Er det liksom lavt som er bra nå plutselig?

 

Jeg har 2stk 7970 med ASIC på 60 og 61%, klokket til 1125/1575 uten voltendring, og maxtemp har så langt vært 75 grader på det øverste kortet ved romtemp på 23 grader. det andre kortet er kjøligere, pleier å ligge 5 grader under det andre, sånn ca.

 

Jeg har 86.6% ASIC og har kunnet klokke til 1065//1455 ca. Vet ikke med minne, men er ustabilt med veldig mye mere på GPUen. Alt stock ofc.

 

Meh, og jeg som trodde jeg var heldig med kortet da jeg leste ASIC..

 

EDIT: Har sapphire kort, så kanskje bios ikke er helt optimal? Har ikke kjørt noe annet enn stock alt.

Endret av Taake89
Lenke til kommentar

Tror dere det stemmer at komplett ikke får inn de nye Asus kortene før 31mars? Tenker siden de har release nå straks.

 

Har de ikke vært inne og blitt utsolgt allerede a? De Dircet CU korta

 

 

 

Det tviler jeg sterkt på siden jeg har sjekke opptil flere ganger daglig og la inn order så fort jeg så de.

 

Det stod på "bestilles ved ordre" første dagen når jeg la inn min ordre så får ringe imorgen å høre om det er bestilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...