N o r e n g Skrevet 25. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2012 Egentlig ikkje så skuffende. Er det ikkje i banen av eller bedre enn forgjengere helst? Skuffende i form av at skaleringen i praksis er på omtrent 65% i Metro 2033. du kjører også 10% høyere gpuklokk enn han. 10% lavere klokk med to kort og han har bare 50-55% mer ytelse i Metro 2033 som er et av de tyngste spillene på skjermkort noengang laget. Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Jeg sliter skikkelig med feilmeldinger etter at jeg tok i bruk 7970. Har oppdatert alle drivere, og bruker driver som jeg fant i denne tråden. Noen som kan hjelpe? Takk for svar Lenke til kommentar
otl Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Blir vel ingen støtte for 7900 serien i catalyst 12.2 heller... Men vi klarer å vente til 12.3 vi, intet problem det Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 25. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2012 Jeg sliter skikkelig med feilmeldinger etter at jeg tok i bruk 7970. Har oppdatert alle drivere, og bruker driver som jeg fant i denne tråden. Noen som kan hjelpe? Takk for svar Fikk samme feil når jeg overklokket for langt, er det på desktop eller i spill? Ville uansett prøvd å klokke ned kortet. Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 (endret) overklokker ikke, ihvertfall ikke med vilje. Skru av overdrive da? (har ikke slått den på selv) Det er både i desktop og i spill, men faktisk mest i desktop Endret 25. januar 2012 av indomitable Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 overklokker ikke, ihvertfall ikke med vilje. Skru av overdrive da? (har ikke slått den på selv) Det er både i desktop og i spill, men faktisk mest i desktop Mulig fix: Alter TDR in registry set to 0 http://www.microsoft.com/whdc/device/display/wddm_timeout.mspx Look for unsupported monitor d-word change to 0 (Should still be under HKLM\System\CurrentControlSet\Control\GraphicsDrivers ) 1 Lenke til kommentar
BoarderXtrem Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 (endret) Hello. Det kommer vel noen drivere til 7970 snart? Uansett er jeg veldig fornøyd med mine i quadfire. Alt går som det skal. Har jo hatt noen prob med -trixx tool, men ellers er alt ok. BF3 går alt smud. når jeg har benket der har jeg jo drevet å løpt rundt i gater å jorder. har ikke benket inne i bygninger. jeg får sikkert testet mere senere, men BF3 sliter med noe om dagen så man blir sparket ut av punkbuster ellernoe. Håper de fikser det snart. Har jo lyst på å kjøpe Rampage IV extreme med 3960x også, men vet bare ikke om jeg gidder. kommer det en Rampage IV extreme BE?. Hadde jo vært moro å testet det støy må vel være helt vanvittig med disse i samme kasse? Hei. Om det bråker ja hehe. Viftene på 75%+. når jeg spiller er det på custom vifte profil i Trixx. Nå er jo ikke lyd så farlig når jeg benker, men når jeg spiller har jeg jo på Headset så hører jo ikke noe selv om viftene er på 50%. Endret 25. januar 2012 av boarderxtrem Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Får garantert GPU blokkene, radiatoren, pumpa og resten imorra bortsett fra 2 fittings som jeg glemte og bestille... Er jeg heldig kommer de og imorra Kan ikke vente til og få vekk de bråkete viftene. Må finne på hvordan jeg skal ha H100 imens jeg venter på CPU blokken som jeg regner med kommer neste uke! 1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Diamond 7970 på vei. Mini-itx gamer systemet mitt er straks komplett Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Nvidia slenger med kjeften her Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2012 Nvidia slenger med kjeften her Nvidia hadde sannsynligvis Tahiti XT i testlaben sin lenge før vi så noen anmeldelser av den. At noen påstår at de ble overrasket over ytelsen tror jeg ikke, disse firmaene må vite hva motstanderen finner på og lager produkter for å møte dem med litt bedre ytelse. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 (endret) Må nvidia snakke møkk om konkurrenten for å prøve å fremheve sitt eget produkt, som muligens er måneder fra lansering? I mine øyne litt desperat Edit: Er på trappene til å bestille et Gigabyte 7970, men jeg er usikker på Gigabyte som skjermkort produsent. Har aldri hatt kort fra dem før. har på følelsen at de bruker dårlige komponeneter, og klokker dårlig. Men de leverer vel kun referansekort med eget klistremerke enda? Noen som kan tale varmt om gigabyte her? Jeg får kortet for under 4k, og til den prisen er det intressant for meg. Endret 26. januar 2012 av lucky666 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2012 Gigabyte-kortene jeg har hatt som ikke er referanse har vært de stilleste av alle jeg har hatt. Windforce-designet deres er helt vanvittig bra, og klokkepotensialet var også bra. Akkurat nå er det jo kun referanse-PCBer ute til salg, så da er det rimelig unødvendig å vurdere om en produsent har et bra rykte eller ikke uansett siden det er Norge og 5 år reklamasjonsrett uansett Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Lurer på om jeg kansje har gjort noe dumt. Jeg har et PCIe lydkort i den nederste sloten, altså 4X sloten, vil dette påvirke Crossfireytelsen? Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Det skulle vel bare mangle om ikke Nvidia slo 7970 når de har hatt 6 mnd lengre på seg til å få den ut? Lenke til kommentar
incom1337 Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Er det noen andre her som har opplevd problemer med skjermflimmer og skjerm"frys" à : ? Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Er det noen andre her som har opplevd problemer med skjermflimmer og skjerm"frys" à : ? Wuhu dota 2 =D Har det samme selv, det kommer å går. Tror ikke jeg har det så mye ingame, men på desktop så hender det innimellom. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Eg har ikkje opplevd det, og det minner helst om ein dårlig overklokk i forbifarten det der. o_o Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Eg har ikkje opplevd det, og det minner helst om ein dårlig overklokk i forbifarten det der. o_o Mitt kjører alt på stock nå, og enda så skjer det. Har lekt meg litt med oc, men har ikke rørt volten, så skulle vel bli overraska om det har skadet noe. Temp har også ikke vært noe særlig over 80c Lenke til kommentar
incom1337 Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Har ikke prøvd overklokking i det heletatt, men jeg har AMD overdrive aktivert i control center. Kan det ha noe med saken å gjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå