Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon


Anbefalte innlegg

Litt mer legit fps med 7970 crossfireX 1050/1450 stock volt. 3x 5min hvor 2 av de klarte jeg og ikke dø på (de med lavest Avg:P)! Map: Strike at Karkand, 64/64 players. Alt på max + HBAO

 

Min Max Avg

55 154 102

58 176 107

57 170 110.5

 

Satser på at vis jeg får overklokket dem til minimum 1200mhz, helst 1300 så blir det 110fps Avg lett!

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg sliter med å tro på 115fps minimum online på de mappene.. kan dog være at jeg er uviten.

 

EDIT: spilte i 10min ish nå, laveste med HIGH settings (den låste high) var 81fps med GTX590, 32players. Strike at karkand.

1337/1750 klokker kan ha "litt" å si på resultatet som sagt ;)

 

EDIT:

Det slo meg at jeg nå sitter med en GPU som har over det dobbelte av din kjernefrekvens, OG jeg slipper CFX/SLI-problematikken ;)

that is one leet clock you got yourself there! :tease:

Lenke til kommentar

jeg sliter med å tro på 115fps minimum online på de mappene.. kan dog være at jeg er uviten.

 

EDIT: spilte i 10min ish nå, laveste med HIGH settings (den låste high) var 81fps med GTX590, 32players. Strike at karkand.

1337/1750 klokker kan ha "litt" å si på resultatet som sagt ;)

 

EDIT:

Det slo meg at jeg nå sitter med en GPU som har over det dobbelte av din kjernefrekvens, OG jeg slipper CFX/SLI-problematikken ;)

 

kjør benchmark med fraps i bakgrunnen som logger fpsene dine? 15min gjennomsnitt er vel ok. strike at karkand 32 players.

Lenke til kommentar

kjør benchmark med fraps i bakgrunnen som logger fpsene dine? 15min gjennomsnitt er vel ok. strike at karkand 32 players.

Orker ikke å installere FRAPS og logge i 15 minutter, sjansene for at jeg dør og fps går drastisk ned er også stor da.

 

Fikk aktivert hardware monitoring logen i MSI Afterburner, skal kjøre gjennom Strike At Karkand i 15 minutter senere i kveld.

 

En ting jeg helt har glemt og spørre :ohmy:

Hvordan er det med AMD + CrossfireX + forskjellig OC?

Er dette No good eller er det ikke noe problem?

Eller er det bare noe Nvidia greier med at du må ha lik clock? :p

Null poeng vil jeg tro siden det er snakk om annethvert bilde, resultatet blir vel at det ene kortet går mer på tomgang enn det andre.

 

MSI Afterburner kan dog tulle en del med power states og CFX, så der er det anbefalt å bruke Trixxx om du ønsker spenningsjustering. Å overklokke 6950 CFX med spenningsjustering kunne til tider være en smule irriterende.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

kjør benchmark med fraps i bakgrunnen som logger fpsene dine? 15min gjennomsnitt er vel ok. strike at karkand 32 players.

Orker ikke å installere FRAPS og logge i 15 minutter, sjansene for at jeg dør og fps går drastisk ned er også stor da.

 

Fikk aktivert hardware monitoring logen i MSI Afterburner, skal kjøre gjennom Strike At Karkand i 15 minutter senere i kveld.

 

En ting jeg helt har glemt og spørre :ohmy:

Hvordan er det med AMD + CrossfireX + forskjellig OC?

Er dette No good eller er det ikke noe problem?

Eller er det bare noe Nvidia greier med at du må ha lik clock? :p

Null poeng vil jeg tro siden det er snakk om annethvert bilde, resultatet blir vel at det ene kortet går mer på tomgang enn det andre.

 

MSI Afterburner kan dog tulle en del med power states og CFX, så der er det anbefalt å bruke Trixxx om du ønsker spenningsjustering. Å overklokke 6950 CFX med spenningsjustering kunne til tider være en smule irriterende.

 

Ja jeg merket at med AB så fikk jeg BSOD og greier ved unofficialoverclockingmode 1, prøvde 2 og men da blir jo Volten konstant!.

 

Så det har ingen ting og si om det ene kortet er 1200 og andre 1100?

Det er ikke slik som på Nvidia hvor kortet vil klokke seg ned til samme klokk som det andre kortet? :p

Lenke til kommentar

Hvorfor blir det jeg klokker i catalyst satt tilbake til stock hele tiden? det skjer ved enkelte restarter eller når jeg skru på pc "dagen etter"

 

irriterende greier. Er det fordi MSI AB er installert? konflikt?

 

Bruker catalyst til å klokke med, da jeg foreløbig ikke har planer om å gå over 1125/1575.

Lenke til kommentar

Orker ikke å installere FRAPS og logge i 15 minutter, sjansene for at jeg dør og fps går drastisk ned er også stor da. laugh.gif

Jeg er ingen stor BF3-spiller, har logget 30 timer i Battlelog og har en SPM på ~250 om jeg husker rett, for å spille akseptabelt må jeg konsentrere meg for å ikke feile hardt. Av FPS foretrekker jeg mer arkade-stil fps framfor militærspill som prøver å være "realistiske," problemet er at få slike spill lanseres nå for tida.

Lenke til kommentar

jeg ligger på ca 89fps avg i BF3. testet nå 3 x 5min med gjennomsnitt på strike at karkand.

 

2 x 89 og 1 x 85 var fasiten... at du ligger på 115 minimum er bare helt UTROLIG, og jeg kan faktisk ikke fatte det.

 

34% mer ytelse i BF3 over stock GTX590....? neeeeeeeeeeeeeeeeh.

 

EDIT: så vi er enige om settings tok jeg en printscreen.

post-88790-0-72456400-1327360303_thumb.png

Endret av **dp**
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, skulle kanskje fått klokket mitt 7970 også..Får ikke over 100fps utendørs iallefall (bf3).

 

Men mulig det er pga CPUen min uklokket i7 930? Får iallefall vannkjøling til den imorgen (Corsair H100), så kan vel klokke den en smule da. :)

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Tok FPS Avg test med Fraps i Bf3 nå på Wake Island og Gulf of Oman.

3x 5min.

 

Frames, Time (ms), Min, Max, Avg

17061, 300000, 33, 146, 56.870

 

Frames, Time (ms), Min, Max, Avg

20912, 300000, 35, 139, 69.707

 

Frames, Time (ms), Min, Max, Avg

24060, 300000, 8, 198, 80.200

 

Det var med følgende settings:

24January_Tuesday_5im5k6-thumbnail.jpg

 

Sapphire 7970 (uklokket) + i7 930 2.8 Ghz Quad (uklokket).

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

jeg ligger på ca 89fps avg i BF3. testet nå 3 x 5min med gjennomsnitt på strike at karkand.

 

2 x 89 og 1 x 85 var fasiten... at du ligger på 115 minimum er bare helt UTROLIG, og jeg kan faktisk ikke fatte det.

 

34% mer ytelse i BF3 over stock GTX590....? neeeeeeeeeeeeeeeeh.

 

EDIT: så vi er enige om settings tok jeg en printscreen.

Ok, jeg satte på high preset, det aktiverte da HBAO istedet for SSAO og Motion Blur (ugh). Det kostet meg tydeligvis en del, for nå ligger jeg plutselig kun på 90 fps.

 

har du BF3? vist du har hva er FPS med alt på max 1920*1080?

Å spille med quadfire pleier vanligvis å være helt håpløst, men det kan hende dette er unntaket.

Lenke til kommentar

Test av 7950 hos Overclockers.co.uk! De klarte å klokke opp kortet til 1180Mhz core / 7200Mhz mem etter de byttet til Asus-bios (fra 810/6000!), men lyktes visst ikke med å unlocke shaders. Det kan se ut som ATI ikke gjør den "tabben" igjen... :hm:

 

Ved max OC på begge kort, Heaven-benchmark 1920x1080, 4xAA fikk:

7950: avg.fps på 76.9, score på 1936.

7970: avg.fps på 82.3, score på 2073.

 

Til sammenligning fikk et max OC gtx580 3GB kun avg.fps på 51.4 og score på 1294! Dette ser veldig lovende ut, 7950 blir et veldig godt kjøp, selv om prisen ser ut til å bli ganske lik gtx580 1.5GB! Eneste ulempe ser ut til å være at referansekjøleren er en god del dårligere enn den som sitter på 7970'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...