Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter å ha testa noen timer i BF3 av og på kan jeg konstatere følgende:


  •  
  • BF3 måtte ha mer spenning enn noe annet spill jeg har testet hittil.
  • 7970 @ 1337 MHz er nok til å kjøre spillet på High uten Deferred Antialiasing i 120 fps med 120 fps cap, laveste jeg så i gameplay var 115 fps.
  • 6950 CFX var ikke i nærheten av like bra.

1 eller 2 kort?

Lenke til kommentar

Over 100fps på 1920x1080 med alt på high bortsett fra MSAA & AA?

Det er ganske bra :p GTX580 er ikke i nærheten for og si det sånn :dribble:

Det er nå en rimelig heftig overklokk også da ;)

 

1 eller 2 kort?

1 kort, skal aldri igjen kjøre flere skjermkort.

 

Prøvd Crysis Warhead?

Mine kan godt kjøre BF3 fint, men Crysis.... Nei da får jag artifacts... :p

Lenke til kommentar

Prøvd Crysis Warhead?

Mine kan godt kjøre BF3 fint, men Crysis.... Nei da får jag artifacts... :p

Så lenge jeg husker å øke vitehastigheten så vanntemperaturen ikke stiger over 35°C er det ikke et problem.

 

Mer problematisk er da kanskje at GPU Usage i spillet ligger regelrett godt under 70% når jeg får 10-15 fiender opp.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Etter å ha testa noen timer i BF3 av og på kan jeg konstatere følgende:


  •  
  • BF3 måtte ha mer spenning enn noe annet spill jeg har testet hittil.
  • 7970 @ 1337 MHz er nok til å kjøre spillet på High uten Deferred Antialiasing i 120 fps med 120 fps cap, laveste jeg så i gameplay var 115 fps.
  • 6950 CFX var ikke i nærheten av like bra.

 

115fps min? kan ikke stemme.. hvilket map? metro og du lå stille inne i et tog?

 

EDIT: arni90: hva er ASIC på kortet ditt?

Endret av **dp**
  • Liker 1
Lenke til kommentar

115fps min? kan ikke stemme.. hvilket map? metro og du lå stille inne i et tog?

 

EDIT: arni90: hva er ASIC på kortet ditt?

Gulf of Oman

Strike At Karkand

Sharqi Peninsula

 

Spilte Assault og var generelt på toppen av lista mens jeg spilte, typisk 2.5K-3K poeng per runde. Så absolutt ikke passivt spill inne i et tog på Metro.

 

ASIC Quality er på 77.3%

Om denne er så fryktelig relevant i praksis er jeg noe skeptisk til, virker heller som om en kombinasjon av kulde, spills sensitivitet og flaks har mest å si på klokkinga.

 

EDIT:

32 player server, men det skal ikke ha så mye å si for annet enn CPU har jeg opplevd tidligere.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

115fps min? kan ikke stemme.. hvilket map? metro og du lå stille inne i et tog?

 

EDIT: arni90: hva er ASIC på kortet ditt?

Gulf of Oman

Strike At Karkand

Sharqi Peninsula

 

Spilte Assault og var generelt på toppen av lista mens jeg spilte, typisk 2.5K-3K poeng per runde. Så absolutt ikke passivt spill inne i et tog på Metro.

 

ASIC Quality er på 77.3%

Om denne er så fryktelig relevant i praksis er jeg noe skeptisk til, virker heller som om en kombinasjon av kulde, spills sensitivitet og flaks har mest å si på klokkinga.

 

jeg sliter med å tro på 115fps minimum online på de mappene.. kan dog være at jeg er uviten.

 

EDIT: spilte i 10min ish nå, laveste med HIGH settings (den låste high) var 81fps med GTX590, 32players. Strike at karkand.

Endret av **dp**
Lenke til kommentar

Datorhandlaren Alina avslöjar pris och specifikationer för ett kommande grafikkort, inget mindre än ett ännu olanserat Radeon HD 7950 från Sapphire.

Alina läcker Radeon HD 7950

 

prisen på ASUS 7970 CUII blir spennende, får håpe den blir lik som referansekortene - noe de forsåvidt har sagt den skal være..

 

alle CUII kortene burde klare 1250Mhz med nok volt.

Ja det blir absolutt et spennende kort :yes: Kanskje man da kan greie seg med ett kort@ultra og høy oppløsning i bf3 :D

Lenke til kommentar

jeg sliter med å tro på 115fps minimum online på de mappene.. kan dog være at jeg er uviten.

 

EDIT: spilte i 10min ish nå, laveste med HIGH settings (den låste high) var 81fps med GTX590, 32players. Strike at karkand.

1337/1750 klokker kan ha "litt" å si på resultatet som sagt ;)

 

EDIT:

Det slo meg at jeg nå sitter med en GPU som har over det dobbelte av din kjernefrekvens, OG jeg slipper CFX/SLI-problematikken ;)

Endret av arni90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

115fps min? kan ikke stemme.. hvilket map? metro og du lå stille inne i et tog?

 

EDIT: arni90: hva er ASIC på kortet ditt?

Gulf of Oman

Strike At Karkand

Sharqi Peninsula

 

Spilte Assault og var generelt på toppen av lista mens jeg spilte, typisk 2.5K-3K poeng per runde. Så absolutt ikke passivt spill inne i et tog på Metro.

 

ASIC Quality er på 77.3%

Om denne er så fryktelig relevant i praksis er jeg noe skeptisk til, virker heller som om en kombinasjon av kulde, spills sensitivitet og flaks har mest å si på klokkinga.

 

jeg sliter med å tro på 115fps minimum online på de mappene.. kan dog være at jeg er uviten.

 

EDIT: spilte i 10min ish nå, laveste med HIGH settings (den låste high) var 81fps med GTX590, 32players. Strike at karkand.

1337/1750 klokker kan ha "litt" å si på resultatet som sagt ;)

har vel ALT å si, hehe :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...