Simkin Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 (endret) Ja, har CAP3, får også 1000 poeng mindre i Vantage med nyeste driver, kontra forrige med CAP2. Nesten så jeg vurderer å benytte meg av angreretten å vente på Kepler, greit nok att kortet er nytt, men så lav å ustabil ytelse med CF hadde jeg ikke forestilt meg.. Endret 21. januar 2012 av FiveInline 1 Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Hva er greia med disse CAPene? Er det noe jeg bør laste ned? Jeg personelig kommer nok til og gå Keplar også når dem kommer ut. Jeg vil tro Nvidia sine kort vil være bedre. Med mindre noe mystisk har skjedd Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 (endret) CAP er vel for å forbedre CF ytelse, om jeg ikke tar feil. Betale over 9000kr, å få SÅ rævva ytelse, det er totalt uakseptabelt. Endret 21. januar 2012 av FiveInline 1 Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 (endret) CAP er vel for å forbedre CF ytelse, om jeg ikek tar feil. Betale over 9000kr, å få SÅ rævva ytelse, det er totalt uakseptabelt. Ja jeg må innrømme at for en pris på 4500kr bør man ha drivere fikset før release. Det blir som om man skulle selge en Ferrari 458 Italia med sykkel dekk. Vis ikke kortet får bedre performance (hallo, 3% bedre i bf3!!!) så kan jeg hvertfalt si at jeg er meget skuffet. Endret 21. januar 2012 av BMWcoupeftw Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 (endret) har hatt X1900XT, 2900XT Crossfire og 4870X2 og vært fornøyd, jeg burde kansje være mer tolmodig, og jeg vet CF/SLi er kjent for å ha diverse problemer, men jeg blir småforbanna av å sitte å spille med en FPS som konstant går å pendler mellom 120 og 50FPS på de store banene, jeg har jo 120Hz skjerm, så det er LITE gunstig å spille med. Vurderer sterkt kepler nå. Endret 21. januar 2012 av FiveInline Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Svarte på innlegget ditt på guru3d: http://forums.guru3d.com/showpost.php?p=4225752&postcount=5 Kepler vil du måtte vente lenge på, og det er svært lite som tyder på at førstemann ut av disse er noen kanon, uansett er disse vaporware pr. nuh... Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 (endret) noen som kjører disse under vann med maks spenning tillatt? hvis ja, hva klokker kortene til? og hvilke temps? Det er vel en her inne med 1337mhz på core og vann, og tror ikke det er maxet på volt... http://www.diskusjon...post&p=18856875 http://3dmark.com/3dm11/2581021 Temps : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1406975&view=findpost&p=18852077 Endret 21. januar 2012 av Ourasi Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 (endret) Svarte på innlegget ditt på guru3d: http://forums.guru3d.com/showpost.php?p=4225752&postcount=5 Kepler vil du måtte vente lenge på, og det er svært lite som tyder på at førstemann ut av disse er noen kanon, uansett er disse vaporware pr. nuh... Det som er litt rart, er att i Singleplayer så har jeg ganske nøyaktig dobbelt så høy FPS med to kort kontra et. mens i multliplayer så er minimums fps ikke så veldig ulik, med to kort så er max fps mye høyere, men med to kort dropper det altfor drastisk, det er ikke langt unna lik ytelse på min-fps med et kort og CF. Endret 21. januar 2012 av FiveInline Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Hmm, jeg tok og formaterte PCen for og starte helt fresht med AMD. Nå får jeg masse problemer med DX11 etc i BF3! Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Fresh betyr vel at du mangler en hau av directx oppdateringer blant annet........ Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Fresh betyr vel at du mangler en hau av directx oppdateringer blant annet........ Hvordan bør jeg få tak i disse da? Har aldri installert DX11 på en sånn måte før Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Svarte på innlegget ditt på guru3d: http://forums.guru3d...752&postcount=5 Kepler vil du måtte vente lenge på, og det er svært lite som tyder på at førstemann ut av disse er noen kanon, uansett er disse vaporware pr. nuh... Det som er litt rart, er att i Singleplayer så har jeg ganske nøyaktig dobbelt så høy FPS med to kort kontra et. mens i multliplayer så er minimums fps ikke så veldig ulik, med to kort så er max fps mye høyere, men med to kort dropper det altfor drastisk, det er ikke langt unna lik ytelse på min-fps med et kort og CF. AMD sleit hensynsløst med frostbyte+CFX i BC2, de fikk kanongod skalering med en driver, og alle gråt gledestårer, så kom neste måneds relase og alt var bare sorgen igjen... Dette holdt de på med i lange tider... Vent til en WHQL offisiell driver med topp skalering kommer, ikke oppdater denne før du ser at neste er like god eller bedre på BF3, så slipper du broken CFX, alt du trenger å oppdatere er CAP. Satt selv med en "gammel" driver lenge med CFX, og bare testet de nye driverne for å se om CFX var ødelagt i BC2, og returnerte som oftest tilbake til den "gamle".... Akkurat nå har du ikke en driver som er optimal for BF3+CFX, når den kommer, tipper innen 2 uker, så sitt på denne og hver happy til det kommer ytelsesforbedringer i en nyere driver, man MÅ ikke bytte driver hver måned om man spiller mye ett spill og ikke har andre issues i evnt. andre spill man spiller... Akkurat nå har man jo bare betaer, man bør i allefall vente til det har gått et par offisielle driver releases før man kan tenke tanken på å bytte beite... Personlig ville jeg heller vannkjølt ett singel HD7970 og overklokket til det extreme enn å bølle med CFX eller SLI, har god erfaring med begge løsningene, og tar singel toppGPU svineklokket alle dager i uken.. 1 Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Fresh betyr vel at du mangler en hau av directx oppdateringer blant annet........ Hvordan bør jeg få tak i disse da? Har aldri installert DX11 på en sånn måte før Last ned denne: http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=35 dobbeklikk/start filen og la den oppdatere det den selv vil, husk på å huke vekk "Bing Toolbar" i setupvinduet (skamløst søppel).. Lenke til kommentar
PHCTF Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Det tar seg ikke godt ut at driverene til AMD er så jall, selv på releasen. Det er blant annet derfor jeg har holdt meg til Nvidia de siste årene(har også hatt AMD, bare mye driverproblemer). Nvidia tenker litt lengre enn til release virker det som. Uansett, det blir spennende å se prisen og ytelsen på 7950 når den tid kommer. Planlegger CF om det ikke er så vanvittig pris. Nvidias toppmodeller kommer så sent på året, og det vet jeg ikke om jeg vil vente på, med mindre 7950 ikke er store oppgraderingen fra 580. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Fresh betyr vel at du mangler en hau av directx oppdateringer blant annet........ Hvordan bør jeg få tak i disse da? Har aldri installert DX11 på en sånn måte før Last ned denne: http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=35 dobbeklikk/start filen og la den oppdatere det den selv vil, husk på å huke vekk "Bing Toolbar" i setupvinduet (skamløst søppel).. Den sier bare at jeg har den seneste versjonen! Her er forresten error meldingen jeg får: Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Legg inn AMD driveren og alle andre drivere og win7 oppdateringer først. Meldingen du får er mangel på DirecX kompatibelt grafikk kort blant annet, som man får uten rette driveren.. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Legg inn AMD driveren og alle andre drivere og win7 oppdateringer først. Meldingen du får er mangel på DirecX kompatibelt grafikk kort blant annet, som man får uten rette driveren.. Jeg har jo lagt inn den seneste AMD drivers, og kjørt Windows update til det ikke var flere... Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 (endret) Det tar seg ikke godt ut at driverene til AMD er så jall, selv på releasen. Det er blant annet derfor jeg har holdt meg til Nvidia de siste årene(har også hatt AMD, bare mye driverproblemer). Nvidia tenker litt lengre enn til release virker det som. Uansett, det blir spennende å se prisen og ytelsen på 7950 når den tid kommer. Planlegger CF om det ikke er så vanvittig pris. Nvidias toppmodeller kommer så sent på året, og det vet jeg ikke om jeg vil vente på, med mindre 7950 ikke er store oppgraderingen fra 580. Det har hvert topp drivere for singel HD7970 helt fra dag en, problemet er multigpu, og der er Nvidia minst like ille, de har hatt mangel på SLI støtte i et utall titler ved release før de også.. Selv velger jeg det raskeste singelGPU kortet, for å slippe problemene med SLI/CFX, og akkurat nå ville jeg ikke nølt med å handle HD7970, klokket skinnet av det, og hatt det til neste store ytelsesfremskritt, folk får jo 10k+ i 3dm11 med singel GPU, er det spill som ikke går smooth på max settings på dette, kan utviklerne dra til helvete og se langt etter mine penger.... PS: Vente på HD7950 for å oppgradere GTX580 virker jo litt vel håpefullt, det er bare en oppgradering på singelGPU siden til ett GTX580 innen overskuelig fremtid, og det er HD7970... Mitt GTX580 maxklokket får grisebank av et maxklokket HD7970, så er man villig til å dra på en slider, så blir oppgraderingen fra GTX580 til HD7970 betydelig.. Gå for helt ferskt crossfireoppsett med 7950 fremfor å skaffe et 580 til, med sine mer eller mindre end of life drivere med maxytelse i SLI, virker litt snodig, dette er noe man gjør om man ikke har GTX580 fra før... IMHO.. Endret 21. januar 2012 av Ourasi Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 (endret) Legg inn AMD driveren og alle andre drivere og win7 oppdateringer først. Meldingen du får er mangel på DirecX kompatibelt grafikk kort blant annet, som man får uten rette driveren.. Jeg har jo lagt inn den seneste AMD drivers, og kjørt Windows update til det ikke var flere... Har du noen utropstegn eller annet i enhetsbehandling? Lagt inn chipsetdriverne til H/K? Her har du fullversjonen av DX, får du feilmelding på denne er noe screwed, funker den så kjør webupdate etterpå: directx_Jun2010_redist.zip Endret 21. januar 2012 av Ourasi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå