Ourasi Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 (endret) Så da jeg endelig hadde fått avinstallert AMD driverne, brukt Driver Sweeper for og få vekk absolutt alt og det andre 7970 kortet var installert, så får jeg fan ikke boote ordentlig... Eller, jeg kommer til logg in menyen, så blir skjermen svart med en slik _ strek i venstre hjørne... Whats this problem? :O Denne blinkende cursor er ofte et tegn på at du har feil port koblet til skjermen/skjermkortet eller bruker feil skjerm ved flere skjermer tilkoblet... Husker ikke helt om det var HDMI eller DVI AMD+Win7 kortene defaulter til uten driver eller med win7 driveren, men alt du trenger å gjøre er å bytte plugg/overgang på skjermen eller slå på en av de andre skjermene koblet til, for med denne blinkende cursoren sitter du med desktop bilde oppe på en annen av utgangene.... Det er fler enn deg som har sittet å klødd seg i hodet av dette, om det er dette som er tilfelle her vel og merke, men uten driver er det win7 standard driveren som regjerer, og den er litt sær, men enten HDMI eller DVI... Endret 20. januar 2012 av Ourasi Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Så da jeg endelig hadde fått avinstallert AMD driverne, brukt Driver Sweeper for og få vekk absolutt alt og det andre 7970 kortet var installert, så får jeg fan ikke boote ordentlig... Eller, jeg kommer til logg in menyen, så blir skjermen svart med en slik _ strek i venstre hjørne... Whats this problem? :O Kan jo tyde på noe driverproblemer.. Sikker på at du fjernet alt? Virker som det skjer når driveren lastes inn eller noe? Jau, den hopper til en annen skjermutgang, som er litt mer detaljert forklart i svaret mitt til posten hans, enkel løsning, men vanskelig å tenke seg til når det surrer mye "dommedagstanker" rundt i hodet... Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Endre rundt på skjermen min og tilbake til DVI hjalp ikke Vad skal jag gjore? Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 (endret) Du byttet fra HDMI til DVI? Eller DP til DVI? Har du flere skjermer koblet til? Ha bare en koblet til, og ta en reboot... Endret 20. januar 2012 av Ourasi Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Åja nå fikk jeg det til! Kobla i HDMI + DVI, så endra jeg til HDMI så du hadde rett. Håper ikke den hopper over til HDMI etter reboot etter jeg har fjernet HDMI kablen... Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 (endret) Nei, etter du har lagt inn driveren på nytt, vil den alltid starte på den skjermen du velger i kontrollpanelet eller den som er koblet til, AMD's driver er litt greiere sånn enn den som win7 laster inn Endret 20. januar 2012 av Ourasi Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 (endret) Men fan i helvettes satan... Det fungerte fan ikke alikevel nei Når jeg aktiverte Xfire så ble alt fuckd igjen.... Okei... Siste forsøk: Reinstallere AMD driver, koble i HDMI + DVI. If fail, fuck it I go 2 bed! Endret 20. januar 2012 av BMWcoupeftw Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 (endret) Jau, når du aktiverer CFX så skal det vel et kort øyeblikk komme en blinkende cursor for så å hoppe til desktop igjen... Tipper win7 har lagt inn en annen savet driver på ett av kortene, så du sitter med forskjellige versjoner, force inn via enhetsbehandling riktig og samme driver som kort nr. 1 på kort nr. 2... Endret 20. januar 2012 av Ourasi Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Fan til helvette og innvikla det skal være og gjøre Xfire med AMD da.... Nå har jeg prøvd og avinstallere drivere via enhetsbehandling på begge korta. Så har jeg prøvd og installere driver på nytt, men alt er bare fuckd... Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 (endret) De fleste opplever det som plug&play, men dersom win7 setter seg til motverge og velger å kuke litt for deg enten fordi den er klar for reinstall eller fenomenal innebygd logikk, ja da er det greit å kunne triksene.. På kort nr. 2, ved avinstallering via enhetsbehandling, så må du velge å fjerne alle driverfilene, dette valget får du som en hake du kan huke på i boksen som dukker opp etter du har valgt å fjerne driveren.. Gjør du ikke dette, legger den inn feil driver ved reboot, og du er like langt... Om du fremdeles sliter etter dette, ville jeg anbefale en ren nyinstallasjon av win7.. Merk at dette er gitt at det ikke er andre ting som skurrer, f.eks. for svakt PSU, eller lignende, det er jo tross alt vrient å se hva som er galt via et forum... Det er nok folk med fungerende CFX oppsettsom kan langt mindre om dette enn deg, irriterende nok.. Endret 20. januar 2012 av Ourasi Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Ja jeg får prøve det da... Av en eller annen grunn så deaktivere CCC Xfire når jeg rebooter... Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 20. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2012 Vet ikke om det er en trøst, men AMD har enda ikke lansert drivere til 7970 med skikkelig støtte for CFX. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Men når jeg skal installere driver igjen da, må jeg drive og installere 2 stykk? Og hva er dette her CAP3 greiene man kan installere? Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Jau, er nok noen forbedringer i vente rett rundt hjørnet, men tipper han har drivermismatch, som sikkert kommer av at win7 synes det er logisk å bruke CD-driveren han installerte på kort nummer to, og nekter å vike fra denne logikken.. Starte enhetsbehandling i "devmode" er kjekt for slike problemer, da får man fjernet slikt helt og win7 har da en tendens til å komme til hektene igjen... Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 20. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2012 Men når jeg skal installere driver igjen da, må jeg drive og installere 2 stykk? Og hva er dette her CAP3 greiene man kan installere? Du skal ikke trenge å installere noe annet enn en Catalyst-driver, CAPs er Catalyst Application Profiles, disse gir støtte for CFX i nyere spill som har kommet ut etter at driveren ble sendt inn til godkjenning av Microsoft. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Men når jeg skal installere driver igjen da, må jeg drive og installere 2 stykk? Og hva er dette her CAP3 greiene man kan installere? Installprogrammet skal klare finne begge kortene og installere riktig på begge, gitt at du er kvitt denne pesky CD-driveren da... Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 (endret) For de som har hatt mange skjermkort på samme OS install, så kan man gjøre dette: Start command promt (ledetekst) i adminmode: Skriv så dette: set devmgr_show_nonpresent_devices=1 Enter. Skriv så dette: devmgmt.msc Enter. Enhetsbehandling dukker opp, på "Vis" menyen huker man på "Vis skjulte enheter". Gå til skjermkort, og fjern alt gammelt rusk og rask, men ikke fjern standard VGA-adapter, og huk på haken ved fjern driverfilene der denne muligheten gis.. Fjerning av gamle skjermkort og drivere er bare sunt, men ikke fjern ting man ikke er sikker på kan fjernes i andre enheter, det kan gi uventede konsekvenser for den dumdristige ... En god gammel OS install kan da se ut som på bildet under: Endret 20. januar 2012 av Ourasi Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 (endret) Bare som generelt tips bør man fjerne skjermer fra HDMI når man skal installere kortet og sørg for at kun 1 skjerm er tilkoblet akkurat ved installasjon. Slik har det vært siden HD58xx for min del (Hadde ikke HD48xx og husker ikke for HD38xx). Endret 20. januar 2012 av Theo343 Lenke til kommentar
freezo Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 (endret) den var en del lengre enn min hd2900xt, 0mm klarering når ej endelig fikk den i, ved a vri den inn på plass. noen som har sett 12.1 preview som passer for 7970? står bare 6000 og 5000 serien på websiden Endret 20. januar 2012 av freezo Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Opplever oftere og oftere følgende feil etter at jeg satte inn 7970 kortet: "Display driver amdkmdap stopped responding and has successfully recovered." Når jeg ser i eventviewer så registrerer jeg at det skjer veldig ofte. Har googlet litt om det, alt ifra driver issue til strøm issue er nevnt. Kortet er sapphire radeon 7970 Resten av hw er helt nytt Noen med andre forslag. Mistenker at kanskje PSU er hakket for liten, 650watt mist, 4 år gammel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå