Complexity Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 (endret) Ja, faktisk :/ Men det er en fordel hvis du skal ha den på vann da. Fikk kollegaen min (som lett kan kjøre alt på maks å vell så det med identisk skjermkort) til å skjekke, og han hadde 82%. Så skjønte nesten at jeg hadde lite.. Vann skal jeg nok ikke ha den på, men kjøpte en D14 kjøler til cpu'en, å den clocker veldig godt. Bare kjedelig å ha ett skjermkort som ikke gjør det.. Endret 30. august 2013 av Complexity Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 I værste fall kan du bare uppe volten litt. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. august 2013 Forfatter Del Skrevet 30. august 2013 Fikk kollegaen min (som lett kan kjøre alt på maks å vell så det med identisk skjermkort) til å skjekke, og han hadde 82%. Så skjønte nesten at jeg hadde lite.. Vann skal jeg nok ikke ha den på, men kjøpte en D14 kjøler til cpu'en, å den clocker veldig godt. Bare kjedelig å ha ett skjermkort som ikke gjør det.. Lavere ASIC quality betyr høyere stock voltage, de med høy ASIC quality måtte ofte øke spenningen for å nå 1125/1575 Du er bare veldig uheldig dessverre, sånn er det bare. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 (endret) Så det er ikke umulig for meg å komme høyere? Trenger bare å bumpe spenningen litt? Kjøpte dette kortet hos netshop, som demo. Begynner å skjønne hvorfor vedkommende som kjøpte det først leverte det tilbake Endret 30. august 2013 av Complexity Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Så lenge temperaturen blir holdt i sjakk så kan du fint skru øke spenningen. Det er slik vi andre overklokker, dog noen med litt mere eksotiske kjøleløsninger enn andre. Bedre kjøling = kan kjøre med høyere spenning. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Temperaturen holder seg lavt, og har en vanvittig airflow gjennom kabinettet så det skulle ikke være noe problem. Men vil jeg kunne clocke høyere uten å få artifacts med å øke spenningen? Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 (endret) Ja. Bare pass på temps, det er når man øker spenningen at man kan begynne å ødelegge deler hvis man ikke passer på. Endret 30. august 2013 av Taake89 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Snadder! Skal leke meg litt med spenningen da Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Hvis temps overstiger 95-100c så burde du slappe av litt. Bruk MSI afterburner for overklokking, knall program. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Hvis temps overstiger 95-100c så burde du slappe av litt. Bruk MSI afterburner for overklokking, knall program. Tenkter å teste det ut litt. Har dog en grusom erfaring med MSI som produsent så føler meg litt skeptisk (snakker 4-5 hovedkort på jobb som har streiket for at kjøleren til nordbrua ikke har vært festet skikkelig? samt jumpere for overclocking?!?) Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Afterburner er goto programmet for overklokking av AMD skjermkort, så ikke noe problem der. 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Tenkter å teste det ut litt. Har dog en grusom erfaring med MSI som produsent så føler meg litt skeptisk (snakker 4-5 hovedkort på jobb som har streiket for at kjøleren til nordbrua ikke har vært festet skikkelig? samt jumpere for overclocking?!?) MSI lager gode hovedkort nå uten tvil. For en del år siden var de nok mer tvilsomme, dog var mye av grunnen til dette ganske håpløse nForce chipset. Maskiner ble rett og slett aldri helt stabile. Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 TRIXXXXXXXXXXXXXXXXXX 4 LIFE <3 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 (endret) MSI lager gode hovedkort nå uten tvil. For en del år siden var de nok mer tvilsomme, dog var mye av grunnen til dette ganske håpløse nForce chipset. Maskiner ble rett og slett aldri helt stabile. Mye mulig de har blitt bedre, men kommer ikke til å kjøpe MSI med det første. Samme er det med Kingston RAM. Problemer med nesten alle maskiner på jobb med Kingston RAM. Stabil som bare det med annen RAM. (Samme gjelder forøvrig Kingston minnekort og) Men nok klaging nå. Endret 31. august 2013 av Complexity Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Version 13.20 beta http://station-drivers.com/index.php/10-drivers/59-amd-ati Lenke til kommentar
Fade1 Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 13.20?? 20?? Er ikke 13.8 beta nyeste da? Hvor kommer 13.20 inn i rekka? Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/Pages/radeonaiw_win8-64.aspx#1 13.10 Beta er siste. Lenke til kommentar
ZentiX Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Beta 13.20 er en forbedring av 13.10 som er ubrukelig. Står at den skal gi bedre ytelse i blant annet wow, starter opp wow igjen etter pause siden april. 13.10 gir dårligere ytelse i enkelte spill blant annet Wow. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. september 2013 Forfatter Del Skrevet 7. september 2013 Beta 13.20 er en forbedring av 13.10 som er ubrukelig. Står at den skal gi bedre ytelse i blant annet wow, starter opp wow igjen etter pause siden april. 13.10 gir dårligere ytelse i enkelte spill blant annet Wow. Det er vel stort sett bare for CFX-oppsett at disse nye BETA-driverne skal gi bedre ytelse. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 7. september 2013 Del Skrevet 7. september 2013 Er det noe vits i å legge inn nye drivere egentlig? Sitter på 13.3 og det funker ganske så bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå