Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det lurt å legge inn 13.5 CAP1 sammen med 13.8 Beta V2 driveren?

Er forøvrig på 1x7970.

Det er ingen grunn til å installere CAP med mindre den er fra samme eller nyere måned enn driveren.

Får ikke åpnet linken?

Iallefall, jeg kjører ett 7970 på en Phenom 9950 :D

Ikke alle liker å bruke 3000 kr på skjermkort når de hadde fått samme ytelse for 1500 kr, men det er sikkert en spennende kombinasjon i enkelte spill :p

Lenke til kommentar

Det er ingen grunn til å installere CAP med mindre den er fra samme eller nyere måned enn driveren.

Ikke alle liker å bruke 3000 kr på skjermkort når de hadde fått samme ytelse for 1500 kr, men det er sikkert en spennende kombinasjon i enkelte spill :p

Hehe, Ny hardware er på tur i posten ^^ Men ja, enkelte spill kan jeg peise på ultra, mens noen spill som f.eks BeamNG må jeg ha på low, da det er veldig cpu avhengig.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Hehe, Ny hardware er på tur i posten ^^ Men ja, enkelte spill kan jeg peise på ultra, mens noen spill som f.eks BeamNG må jeg ha på low, da det er veldig cpu avhengig.

Nå er ikke Phenom 9950 en særlig god prosessor i dag, og den har aldri vært det heller. Alt for lav single-thread-ytelse og lite rom for overklokking.

Lenke til kommentar

Nå er ikke Phenom 9950 en særlig god prosessor i dag, og den har aldri vært det heller. Alt for lav single-thread-ytelse og lite rom for overklokking.

Overclocking ga jeg opp rimelig kjapt, fikk den ikke stabil uansett :p

Blir godt med haswell og en D14 nå.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Virker som jeg har ett dårlig eksemplar av 7970.. Klarer knapt å komme over ghz før jeg får artifacts :/

Det var da ekstremt lite, hvilken 7970-modell har du?

Hvor lav er stock-spenningen? Kan du øke kjernespenningen?

Har du rørt minnefrekvensene?

Har du økt Powertune-limit?

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Det var da ekstremt lite, hvilken 7970-modell har du?

Hvor lav er stock-spenningen? Kan du øke kjernespenningen?

Har du rørt minnefrekvensene?

Har du økt Powertune-limit?

Har stock "core" kortet som kom ved release.

Har bare skrudd opp i CCC. Har en kollega med samme kort som sa at man bare kunne skru alt på maks der, å bruke Trixx for å clocke ytterliggere, men fikk meg en fargerik opplevelse med å skru opp alt i CCC.. :p

Skal teste litt mere i dag.

Edit: fikk clocka meg helt opp til maks med Heaven Benchmark uten artifacts, men ble fargerikt når jeg fyrte opp 3dmark igjen..

på 1100/1500 får jeg kjørt 3dmark uten artifacts, men skjermdrivern kræsjer etter noen minutter.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Og du har prøvd å øke til 20% power i ccc.?

Jepp, den står på +20%

Hva er ASIC kvaliteten din?

Huh?

Merket at jeg fikk lavere ytelse i 3dmark jo mere clock jeg kjørte og (men høyere i Heaven) Merkelige saker. Får best score i 3dmark på ca 1010/1350.

Den svelger jo unna alt av spill på ultra, så skal absolutt ikke klage, men irriterende likevell :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...