Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Adobe Premiere CC (+media encoder etc.) og AMD HD6950.

Noe her som har erfaring med hvordan man får aktivert GPU aksellerasjon på rendering og encoding i ovenstående programpakke? Forløpig er det CPU som tar hele lasten. Må jeg installere en OpenCL pakke for å kunne aktivere noe en plass? Adobe selv informerer om at de støtter mitt kort og selv også flere kort samtidig (spennende), men jeg finner ingen fremgangsmåte.

Helt fersk på videoredigering.

EDIT:

post-38451-0-93096900-1375631518_thumb.png

GPU (OpenCL) er aktivert, så da er det muligens en bug en eller annen plass eller at jeg må aktivere det i hver støtteapplikasjon som eks. media encoder etc.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

BF3 frøs for meg i går, men jeg har hatt frys på andre drivere også.

Men det som irriterer meg, er att selv om 13.8 driveren virker mye bedre ved lavere fps, så har jeg faktisk flere fps drop med ALLE driverne etter 12.8 inkl 13.8, jeg skjønner ikke att en et år gammel driver fremdeles skal være best ytelsesmessig. Jeg har også prøvd en clean windows install tidligere, så det er 100% driver relatert.

Sett i ren ytelse for 7970 CFX og BF3, er fremdeles 12.8 best.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Når ble BF3 lansert? ;) Har du også forsøkt å verifisere med 12.8 driveren nå? BF3 er ikke som det var når 12.8 kom.

Jeg har brukt 12.8 helt til nå, i mellomtiden har jeg prøvd absolutt alle driverne som har kommet ut etter 12.8, men endt opp med å gå tilbake.

Jeg merker det godt, att jeg får fps drop der jeg vanligvis ikke får det med 12.8, og ved å sjekke på et fast punkt på et krevende map (tv tower sharqi) så ser jeg att 12.8 ligger 10-15 fps høyere enn de andre driverne.

Dette gjelder da kun CFX. På singelkort, så fikk jo BF3 en boost med 12.11 driveren.

Lenke til kommentar

Forundrer meg at prisen på 79xx ikke har falt mer. Hvor gamle er disse produktene nå?

januar til mars 2012 var lanseringen.

Det er altså rimelig gammelt :p

Over 1.5 år tenker jeg, og enda så har de ikkje en veldig bra crossfire driver :(

8800GTX er 6.5 år gammelt og har en langt verre SLI-driver

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan yter 7870 CF ? og er driverne brukbare? :hmm: . Tenker på å oppgradere fra singel kort.

Ca dobbelt så bra som et enkelt 7870 i framerate, opplevelsen vil nok ikke være like god.

Driverne er brukbare, og har vært det i over et år.

Om du skal oppgradere til CFX bør du vente til 9000-serien eller se etter brukte 7870.

At prisen ikke har falt mer kan vel bare bety at Nvidia ikke gir særlig konkuranse for tiden ;)

Eller at prisene på 28nm ikke har falt noe særlig de siste månedene.

Eller at Nvidia og AMD er mer interesserte i å øke profitten per kort framfor å gi forbrukerne lavere priser.

7990 fikk jo et kraftig priskutt denne uka da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...