Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon

Anbefalte innlegg

Ser etter ny pc, og har da satt av rundt 2000 til sjermkort, og da faller vel 7950 som et narturlig valg. Det jeg lurer litt på er hvor mye forskjell er det på kjøleløsningen til de forskjellige kortene, menst med tanke på støy.?

Ser det er mange ulike kjølepatenter med både 1 og 2 vifter, og radial vifter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva kan man ta for et par ubrukte HD6950-2GB som fint lar seg låse opp fra 1408 til 1536 SPs? Kjøpte 3stk for et par år siden men pga. at andre ting har tatt all oppmerksomhet ble kun 1 av disse 3 brukt og nå som jeg rydder er jeg lei av å se disse 2 ligge ubrukt. Hadde den gang planer om å returnere 2 av disse 3 siden jeg kun pakket opp 1, men det ble liggende og glemt.

Dette er således ingen salgsannonse men mer for å få tips om hva slags pris jeg kan legge ut på bruktmarkedet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Da blir dem muligens liggende i hylla alikevel. Too much hassle to sell for pocketmoney.

Med mindre jeg fikk solgt alle 3 for 1500,- at once.

Får se om jeg gidder sprette dem opp og leke litt Tri-CFX som var planen når jeg kjøpte dem. Har bare ikke giddet bytte tilbake fra X58 Sabertooth hovedkortet til P6T6 WS Revolution HKet som også støver ned i esken etter jeg fikk et nytt i RMA fra Netshop.

Kanskje selge 3xHD6950+P6T6 hvor alt utenom 1 skjermkort er ubrukt. Får de tak i en god brukt CPU til det så har de en god maskin lenge ennå. Har alltids noe 8-12GB Ram slengende i forpakning som kan slenges med i den pakka. Har tom. et godt ubrukt Fractal R2 kabinett å slenge med. :hmm: Mange planer her som ble liggende å støve hehe.

Gir nyeste drivere bedre CFX også på HD6950? Med tanke på "kraften" som er selv i neste generasjons konsoller så skulle det nok holde noen år til.

På den annen side har jeg blitt helt fullstendig avhengig av den herlige lyden i mitt Asus Xonar Essence STX som det ant. ikke blir plass til med 3 skjermkort selv i P6T6.

EDIT:

What would be your advice on the matter? Gidde å lage en annonse kanskje og se om det er noen med peiling som vet hva det kan gi med en god CPU?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Marius:

Jeg tenkte høyt og generelt rundt at selv så gammel maskinvare med en god CPU vil gi maskinen lang levetid. Eks. en brukt 980x til en god pris som vil gi en X58 maskin mange gode år ennå. Det er allerede spill som nyter godt av flere enn 4-kjerne. Selv kjører jeg W3520@4GHz som nok holder i lange baner og i dag får man vel noe slikt for slikk og ingenting i tillegg. Kan få en god allround+gamingrigg for en billig penge.

Ellers:

http://www.eurogamer...-hd-7950-review

Why the arrival of next-gen console makes a year-old graphics card a worthy contender.

EDIT:

Det jeg lurte på var om det var noen vits å lage en annonse for disse 3xHD6950, P6T6 WS-R, Fractal R2, 8-12GB eller om man får så lite igjen for det nå at man heller kan la det ligge å støve. For den rette kjøper som enten har en god 1366 CPU eller kan skaffe seg en billig en er det en billig inngang til en god rigg.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Kjøpte nylig et 7970 ghz og er meget fornøyd med ytelsen! Eneste som irriterer meg er at windforce kjøleren til gigabyte bråker mer enn jeg liker.

Testa nettopp 13.6 beta og det går så det griner i BF3. Har faktisk mye bedre fps på ultra enn jeg hadde med 6950 på low i bf3. Utrolig stor forskjell.

Lenke til kommentar

6950 var unlocked 840 mhz core og 1325 minne. I windows 8 nekter 6950 å funke med 3dje parts program som trixx/afterburner og lignende.

Kan bare si at mitt 6950 var uspillbart på server med 64 stk med high instillinger uten AA. Medium var så vidt det funka og low gikk greit. sannsynligvis en rundt 35 - 40 fps med low.

På ultra med mitt 7970 ghz så ligger jeg på alt fra 60 til 100 fps på 64 server. Ligger som regel rundt 70 - 80 fps. Dette er med 1170/1600 mhz klokk. Orginalt er 1100/1500 på akkurat det kortet.

Lenke til kommentar

Spilte noe BF3 med mitt unlocka- single HD6950 i starten av BF3 (gikk fort lei av spillet) med en god klokk på referansekort. Spilte på High med AA og hadde helt akseptabel og godt fungerende FPS (uten at jeg husker nøyaktig tall nå, målte med FRAPS) på Win7. Jeg ville ikke oppgradert gamingriggen til Win8 ennå. Det var med W3520@4GHz, samt G2@R0.

Jeg tror ikke den erfaringen nødvendigvis er representativ for HD6950 generelt, om det var poenget.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ja i starten av bf3 gikk det meget smooth på high med meg også, da fikk jeg overklokket til 950/1360. Det gikk til og med steike smooth med en E8500 CPU på 3,4 ghz. Men etter noen patcher er det nesten uspillbart med den prosessoren i BF3. Dette var også på Win 7.

I starten var BF3 veldig GPU avhengig i forhold til prosessor men det er nå endret seg en del.

Lenke til kommentar

Noen som vet hva som skaper dette problemet? Det skjer bare i 3d og det dukker plutselig opp. 7970 kortene mine er overklokket og når det først har kommet, så nytter det ikke å bytte spill, benchmark, gi maskinen en hvilepause i 2d eller sette skjermkortene tilbake til default clock, men problemet forsvinner når jeg restart maskinen.

yXCEf.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...