Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurte på om det var stor forskjell på HD 7970 kontra HD 7970 i CF?

Stort sett vil du få ca doblet framerate, men minste spillbar framerate med CFX aktivert er ca 50% høyere enn den er med enkelt kort i min opplevelse. I praksis kan du typisk gå opp et eller to hakk på AA kontra et enkelt kort.

Du må også spille i fullskjerm for at CFX skal fungere.

Lenke til kommentar

Stort sett vil du få ca doblet framerate, men minste spillbar framerate med CFX aktivert er ca 50% høyere enn den er med enkelt kort i min opplevelse. I praksis kan du typisk gå opp et eller to hakk på AA kontra et enkelt kort.

Du må også spille i fullskjerm for at CFX skal fungere.

Det er noe jeg liker å høre.

Lenke til kommentar

Da skjønte jeg ikke hva som stod der, haha ;p

Kan du forklare det nærmere?

Med et enkelt kort kan jeg akseptere 40 fps i et tregere spill som BF3, med CFX aktivert trenger jeg 60 fps for at det skal være akseptabelt. I BF3 gikk jeg fra å kjøre spillet på High med 4xMSAA på 1920x1080 til å kjøre Ultra med 2xSSAA på 1920x1080, det var en liten forbedring i bildekvalitet.

Mer irriterende er at spillene må kjøres i fullskjerm for at CFX skal fungere, og i nyere spill er det dessverre mye dødtid som får meg til å browse diskusjon.no, youtube, eller lignende.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Med et enkelt kort kan jeg akseptere 40 fps i et tregere spill som BF3, med CFX aktivert trenger jeg 60 fps for at det skal være akseptabelt. I BF3 gikk jeg fra å kjøre spillet på High med 4xMSAA på 1920x1080 til å kjøre Ultra med 2xSSAA på 1920x1080, det var en liten forbedring i bildekvalitet.

Mer irriterende er at spillene må kjøres i fullskjerm for at CFX skal fungere, og i nyere spill er det dessverre mye dødtid som får meg til å browse diskusjon.no, youtube, eller lignende.

I see, I see.

Lenke til kommentar

Må få spørre - hva er inntrykket etter å ha tatt i bruk kortet? :) Hvordan er støyen på det?

Bare fått testet det i noen timer enda, men førsteintrykket er veldig bra. Veldig lite støy, har 4 stk corsair 120mm af silent med low noise adapter på, de overdøver skjermkortet under lett load. Nå har jeg som sagt ikke begitt meg ut på lengre spill seanser enda, men tretti minutter på Bioshock Infinite så hørte jeg fortsatt ikke kortet over viftene.

Ytelsen er heller ikke noe og si på, bytta vekk i fra 2 stk hd7950 så litt lavere fps er det, men det føles på en måte "glattere"? Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, er vel kanskje det som kalles microstuttering?

• Liker 3
Lenke til kommentar

AMD To Fix CrossFire Frame Pacing Issue on July 31st....

endelig kan man anbefale 7970 cfx over gtx 680 sli :p Bare 1,5 år for sent :p

Ja, da er det bare å vente på at nVidia fikser 3.20 driverene sine, også kan ikke klage på drivere lengre :tease:

Lenke til kommentar

Har opplevd litt problemer med mitt 7970 matrix den siste tiden. Driveren krasjer og for så å reparere seg. Utrolig irriterende. Mistet en karakter i path of exile ave dette :.(

Noen som har opplevd noe lignende eller kan si hvilken driver de bruker som ikke har disse problemene?

Lenke til kommentar

Har opplevd litt problemer med mitt 7970 matrix den siste tiden. Driveren krasjer og for så å reparere seg. Utrolig irriterende. Mistet en karakter i path of exile ave dette :.(

Noen som har opplevd noe lignende eller kan si hvilken driver de bruker som ikke har disse problemene?

Høres ut som en ustabil overklokk, det er også mulig at stock-spenning er litt for lav.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...