efikkan Skrevet 8. mai 2013 Del Skrevet 8. mai 2013 Hvis det er noe hold i disse tegningene så håper jeg at SPUene i det minste er i stand til å styre rendering på GPUen og at ulike SPU-threads kan bruke sine andeler av PCM, og er i stand til å gjennomføre kommunikasjon ut til f.eks. IO-enheter (disk/SSD). 1 Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Om disse tallene stemmer snakker vi nok om ca 9 milliarder transistorer for dette monsteret. På SPUene virker det som de har et Bulldozer-lignende layout med to kjerner per FPU, mest sannsynlig er det en eller annen form for CPU som skal kunne takle mer CPU-lignende oppgaver. Det som virkelig er spennende er hvor tett knyttet opp til resten av GPUen disse blir, om de blir avanserte nok er det ikke umulig at de vil kunne hjelpe på ytelsen i spill. Ser mer ut som en APU. Trolig fake. Jeg tviler uansett på at vi vil se 20nm GPU i år, langt mindre en 20nm mammut GPU. En 512-bit minnebuss er derimot rart, ettersom det vil ta opp masse plass, og ifølge spesifikasjonene burde brikka havne på omtrent samme størrelse som Tahiti XT. Et annet spørsmål er hvordan dette monsteret skal få nok minnebåndbredde, 33% videre minnebuss og en 25% økning i frekvens (hvis vi ser på 5870 til 7970 GHz) vil bare gi 67% mer minnebåndbredde for potensielt 100% økning i regnekraft. Dette må ikke skaleres linært, noe det ofte heller ikke gjør. Rå minnebåndbredde er en ting, men hvor bra GPU'en håndterer eller rette sagt sparer båndbredde er også kritisk. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2013 Dette må ikke skaleres linært, noe det ofte heller ikke gjør. Rå minnebåndbredde er en ting, men hvor bra GPU'en håndterer eller rette sagt sparer båndbredde er også kritisk. Selvfølgelig kommer det forbedringer for hver generasjon, men jeg hadde heller forventet at AMD skulle introdusere GDDR6 som igjen mest sannsynlig hadde klart seg med en 256-bit minnebuss. Det virker noe urealistisk at AMD skal gå for en 512-bit minnebuss når Tahiti XTs 384-bit minnebuss kostet såpass mye varme, transistorer og penger. Jeg er helt enig i at det virker urealistisk ja, 28nm skulle jo være en langvarig node og da virker det merkelig å snakke om 20nm allerede. Jeg er ikke så sikker på at dette hadde blitt en mammut strengt tatt, på 20nm kunne vi nok forventet mindre enn 400mm^2, men det er jo fortsatt rimelig stort for en ny node. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Hvilken driver fungerer best med single HD6950 om dagen? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2013 Her er en litt mer realistisk spinn på bildet som er kommet ut: http://www.xbitlabs.com/news/other/display/20130508194707_Unknown_AMD_SoC_Features_8_Bulldozer_Modules_1024_Stream_Processors_512_Bit_Memory_Bus.html Om det er en SoC gir det litt mer mening, men hvor skal et slikt monster brukes? Lenke til kommentar
Madr1dista Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Noen andre her som har hatt problemer med Far Cry 3? Jeg har 7970 GHz Vapor-X, og spillet er uspillbart på selv de laveste innstillingene på grunn av stuttering. Har prøvd alt av innstillinger og drivere, men ingenting hjelper. Alle andre spill fungerer helt fint. Lenke til kommentar
ZentiX Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Noen andre her som har hatt problemer med Far Cry 3? Jeg har 7970 GHz Vapor-X, og spillet er uspillbart på selv de laveste innstillingene på grunn av stuttering. Har prøvd alt av innstillinger og drivere, men ingenting hjelper. Alle andre spill fungerer helt fint. Driver bruker du? Og annen maskinvare kan være kjekt å skrive opp vis man trenger hjelp Lenke til kommentar
Madr1dista Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Den er grei. Var vel kanskje litt feil å spørre i denne tråden i utgangspunktet, men uansett: Driver: 13.5 Beta (har prøvd alle fra 12.10 og oppover) CPU: 3570k PSU: SP-S850M HDD: Seagate 1 TB HK: P8Z77 RAM: Corsair Vengeance 8 GB Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Den er grei. Var vel kanskje litt feil å spørre i denne tråden i utgangspunktet, men uansett: Driver: 13.5 Beta (har prøvd alle fra 12.10 og oppover) CPU: 3570k PSU: SP-S850M HDD: Seagate 1 TB HK: P8Z77 RAM: Corsair Vengeance 8 GB Stuttering som i lav fps eller stuttering selv om du har høy fps? Lenke til kommentar
Madr1dista Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Stuttering selv om jeg har høy fps. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Stuttering selv om jeg har høy fps. Har du det i andre spill eller er det bare i farcry 3? Lenke til kommentar
Madr1dista Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 (endret) Som sagt ovenfor så skjer det bare i FC3. Endret 10. mai 2013 av Madr1dista Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Som sagt ovenfor så skjer det bare i FC3. Både dx9 og 11? Lenke til kommentar
Madr1dista Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Jepp, både dx 9 og 11. Har prøvd alt av innstillinger in-game, uten at det hjalp noe særlig. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2013 Jepp, både dx 9 og 11. Har prøvd alt av innstillinger in-game, uten at det hjalp noe særlig. Du har ikke satt flip queue til 0 eller 1 Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Jepp, både dx 9 og 11. Har prøvd alt av innstillinger in-game, uten at det hjalp noe særlig. Har du prøvd å endre på "gpu max buffered frames"? Hjalp for meg. Lenke til kommentar
Albatraum Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Her er en litt mer realistisk spinn på bildet som er kommet ut: http://www.xbitlabs....Memory_Bus.html Om det er en SoC gir det litt mer mening, men hvor skal et slikt monster brukes? 1024SP høres mer realistisk ut, men er ikke GCN bygd opp av computational units, satt opp i en array på 4? Det ser ut som det er 16 CU arrays eller 64 CU på det bildet. De må i så fall telt firkanter som stream prosessorer(64*16). Med 1024SP, kan det være en konkurrent til Xeon Phi? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2013 1024SP høres mer realistisk ut, men er ikke GCN bygd opp av computational units, satt opp i en array på 4? Det ser ut som det er 16 CU arrays eller 64 CU på det bildet. De må i så fall telt firkanter som stream prosessorer(64*16). Med 1024SP, kan det være en konkurrent til Xeon Phi? Hvis det er en SoC, så er den nok ment for servere ja. Virker rart å ha en 512-bit DDR3-kontroller, en skulle da tro det var mer praktisk med GDDR5 da? Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Har du prøvd å endre på "gpu max buffered frames"? Hjalp for meg. Man må dempe til 1, helst 0 Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Om jeg ikke husker feil, funker det best på 1 hos meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå