Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk 1.8 fps og 44 poeng mer med 13.5 beta driveren mot 13.3.

FPS: 62.1

Scores: 1564

Min FPS: 36.7

Max FPS: 120.2

Mode: 2560x1600 fullscreen

Okay, men da brukte du vel den nyeste 13.3-betaen fra før? Etter det jeg forstod er 13.4 driveren en WHQL-godkjent versjon av 13.3-betaen inkludert støtte for 7790 og 7990. Kanskje det største ytelseshoppet var mellom 13.1 og 13.3-betaen?

Det blir litt vanskelig å sammenligne med dine scores siden du kjører testene med 2560x1600 som er en oppløsning som veldig få har, men her er i hvert fall mine sammenligninger basert på de benchmarks jeg tok før og etter jeg byttet driver:

Catalyst 13.1 WHQL, HD7950 @ 1150Mhz

3Dmark11, performance benchmark:

P8176, og graphics score på 8435. Link.

Heaven 2.0, 1920x1200, 4xAA, 4xAF, shaders high, tesselation normal:

post-23390-0-88931500-1367255573_thumb.png

Catalyst 13.5 beta 2, HD7950 @ 1150Mhz

3Dmark11, performance benchmark:

P9399, graphics score på 10296(!!!) Link.

Heaven 2.0, 1920x1200, 4xAA, 4xAF, shaders high, tesselation normal:

post-23390-0-00443000-1367255587_thumb.png

Altså 22% bedre graphics score i 3Dmark11 og 15% høyere gjennomsnittsfps / score i Heaven uten andre endringer! ~10300 poeng i graphics score på 3Dmark11 er jo høyere enn hva et GTX680 får stock?

Er det noe jeg har oversett her...? :green:

Lenke til kommentar

Blir litt vanskelig å sammenligne når oppløsningene er forskjellig. Men i heaven 4.0 kan man velge preset som er forhåndskonfigurert. Om man velger extreme så vil man kjøre med samme innstillingene.

Tror kanskje det var 13.3 beta driveren jeg hadde. Ble usikker nå. Jeg fikk ikke boosten som du fikk, ergelig, hehe.

Lenke til kommentar

Håper dette blir riktig tråd. Jeg har fått et problem med mitt Assus 7970 kort, eller det vil si det er vel driverne. Jeg oppdaget her om dagen at jeg ikke får åpnet avspillingsenheter når jeg høyreklikker på lydikonet på oppgavelinjen. Prøvde meg frem litt og avinstallerte skjermdriverne og installerte alt på nytt uten AMD hdmi driverne. Da fungerte alt som før igjen. Er det noen som har det samme problemet? Jeg bruker nå 13.4 driverne, men det var det samme med 13.5 beta

Lenke til kommentar

Om dette er feil sted for denne posten så unnskyld for det.

Jeg bruker mitt HD7950 til å regne ut data jeg får tilsendt fra diverse prosjekt som nyttegjør kraften, et av de er collatz conjecture. Jeg bruker nå driverversjon 13.4 og Boinc 7.0.64

Men jeg får fortsatt "databehandling feilet" når skjermkortet regner ut units for collatz. har sjekket med gpu-z og driveren støtter opencl.

Jeg har 2 andre pcer med nvidia skjermkort og de har ingen problem med collatz.

Så da lurer jeg på om dette er en feil som ikke kan fikses ?

Lenke til kommentar

For oss med CrossfireX eller som følger med så har AMD sagt at de skal komme med BETA-driveren som fikser problemene med frametime rundt juni/juli

http://techreport.co...-july-timeframe

Dermed har noen hatt "katta i sekken" i 1.5 år :p

Merket liksom ikkje så mye til problemene med cfx 7970 før jeg fikk 2xgtx 680 og merket at det gikk mye glattere i bf3. Og det var tydeligvis ikkje bare at 680 korta fikk et par flere fps heller.

Flott at de fikser dritten, fordi da kan kanskje 3x7970 være helt konge til en billig penge!

Lenke til kommentar

Dermed har noen hatt "katta i sekken" i 1.5 år :p

Merket liksom ikkje så mye til problemene med cfx 7970 før jeg fikk 2xgtx 680 og merket at det gikk mye glattere i bf3. Og det var tydeligvis ikkje bare at 680 korta fikk et par flere fps heller.

Flott at de fikser dritten, fordi da kan kanskje 3x7970 være helt konge til en billig penge!

Må jo bare digge at enkelte definerer tre 7970 som en billig penge :D

Samtidig så er det jo faktisk ett godt poeng - Har EI fiskestang som koster like mye.......

Moralen er at PC er en rimelig hobby!

Blir det artig å se hvilken effekt denne fiksen vil gi på mine low-end kort.

• Liker 2
Lenke til kommentar

AMD gjør mye rett for tiden. Leste for en stund siden at de nå samarbeider med Adobe, slik at neste utgave av premiere pro får full støtte for hardware akselerasjon gjennom OpenCL, både for AMD APU's og GPU's. Kjekt at Adobe innser at Cuda var en blindvei.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Om disse tallene stemmer snakker vi nok om ca 9 milliarder transistorer for dette monsteret.

På SPUene virker det som de har et Bulldozer-lignende layout med to kjerner per FPU, mest sannsynlig er det en eller annen form for CPU som skal kunne takle mer CPU-lignende oppgaver. Det som virkelig er spennende er hvor tett knyttet opp til resten av GPUen disse blir, om de blir avanserte nok er det ikke umulig at de vil kunne hjelpe på ytelsen i spill.

En 512-bit minnebuss er derimot rart, ettersom det vil ta opp masse plass, og ifølge spesifikasjonene burde brikka havne på omtrent samme størrelse som Tahiti XT. Et annet spørsmål er hvordan dette monsteret skal få nok minnebåndbredde, 33% videre minnebuss og en 25% økning i frekvens (hvis vi ser på 5870 til 7970 GHz) vil bare gi 67% mer minnebåndbredde for potensielt 100% økning i regnekraft.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...