Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon

Anbefalte innlegg

Dere må huske å skrike høyt i tråden hvis det kommer knalltilbud på 7950 ol. i påsken. Selv om jeg har en W3520@4GHz så vil jeg tro at å ppgradere fra HD6950 til HD7950/7970 vil ha noe for seg i 2560x1440? Eller bør man heller vente.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere må huske å skrike høyt i tråden hvis det kommer knalltilbud på 7950 ol. i påsken. Selv om jeg har en W3520@4GHz så vil jeg tro at å ppgradere fra HD6950 til HD7950/7970 vil ha noe for seg i 2560x1440? Eller bør man heller vente.

1 x 7970 = ca 40 fps i BF:3 @Ultra/1440p

2 x 7970 ville gjort susen i 1440p ;)

Lenke til kommentar

referanse kjøler bråker mer, men den er mer effektiv til å dytte varme lufta ut av kabinettet. Toxic vil spytte varmen inni kabinettet. Da trenger man god resirkulasjon av lufta i kabinettet. Hadde 7970 crossfire med lignende kjølere, måtte ha sidedøra oppe for å få nok luft. Hadde et chenbro gaming bomb 2 kabinett før.

Lenke til kommentar

En interessant artikkel på anandtech angående stuttering, måling av dette, og hva som gjøres for å fikse dette på AMDs side: http://www.anandtech...r-roadmap-fraps

Takk for linken :).

"Multi-GPU stuttering has become an important issue for AMD just as single-GPU stuttering has, and AMD is working on a resolution for it. That resolution will come in or around a July driver drop, at which point AMD will introduce some new driver options to control how their cards deal with the issue."

Høres ut som en Juli lansering for Malta.

Lenke til kommentar

finn ut hvor mange % høyere toxickortene sin kjernehastighet er, og du har svaret ditt ;)

referanse kjøler bråker mer, men den er mer effektiv til å dytte varme lufta ut av kabinettet. Toxic vil spytte varmen inni kabinettet. Da trenger man god resirkulasjon av lufta i kabinettet. Hadde 7970 crossfire med lignende kjølere, måtte ha sidedøra oppe for å få nok luft. Hadde et chenbro gaming bomb 2 kabinett før.

Tanken er å sette dem under vann :) men noe jeg glemte å legge til er at Toxic kortene er jo 6GB å ikke 3GB som di vanlige.

Lenke til kommentar

@samye83

Kjører du 3D11 med eller uten Tesselation?

Jeg ser at de fleste top 20 scorene med 7970 CFX på HWbot er uten Tesselation men de er jo ikke godkjent av Futuremark vel?

Jeg har ikke pro versjonen av 3dmark11, så jeg får ikke valgt så mye der. Eneste jeg kan velge er om jeg skal kjøre alt, eller kun benchinga.

Jeg vil tro at tesselation er på som standard?

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Tror du vil slite med å finne vannblokk til toxic kortet. Og når du allikevel skal vannkjøle gpu, så gå for referanse, selvom det ikke har 6gb vram. 3 gb holder til det meste, selv med eyefinity/nvidia surround/høy oppløsning.

Fikk bare en mulighet å kjøpe slike kort, å testet for moro skyld Crysis 3 med alt satt til Max å det gikk ikke så bra :p ikke det at jeg trenger å spille på Max, men kunne vært moro med bedre maskinvare som taklet det ;) 2stk HD 7970 med Ghz bios klarte ikke jobben :)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke pro versjonen av 3dmark11, så jeg får ikke valgt så mye der. Eneste jeg kan velge er om jeg skal kjøre alt, eller kun benchinga.

Jeg vil tro at tesselation er på som standard?

Det er det men du kan lett skru den av i CCC og det gir en boost på 2-3000 poeng med CFX skulle jeg tro.

Lenke til kommentar

Hadde jeg kjøpt et kort med 6gb vram, så ville jeg ha spart for 2xTitan. 15k er egentlig ikke så mye hvis man tenker litt på det. Er så mye annet vi brenner bort penga våres på også.

Det er det men du kan lett skru den av i CCC og det gir en boost på 2-3000 poeng med CFX skulle jeg tro.

Det visste ikke jeg, hehe. Men da jukser man litt da. Blir litt feil å sammenligne poengsum uten tesselation. Endret av samye83
Lenke til kommentar

Hadde jeg kjøpt et kort med 6gb vram, så ville jeg ha spart for 2xTitan. 15k er egentlig ikke så mye hvis man tenker litt på det. Er så mye annet vi brenner bort penga våres på også.

Det visste ikke jeg, hehe. Men da jukser man litt da. Blir litt feil å sammenligne poengsum uten tesselation.

Forskjell på 6 å 15 tusen ;)

Lenke til kommentar

Ved å slå av tesselation, så vil du få invalid result ved visning i nettleseren av resultatet.

Forsøkte nå å ta en benchmark med og uten tesselation:

Med Tesselation

post-96570-0-90610800-1364332612_thumb.jpg

Uten Tesselation

post-96570-0-26830900-1364332617_thumb.jpg

Mye å hente ved å deaktivere (naturligvis), men som det er sagt, så er det å regne som "juks" ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...