Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sliter med å finne årsaker til å ikke kjøpe referanse 7970!

 

Nå har vi sett 2 andre kjøletyper og de begge lager like mye støy. Altså Gigabyte og XFX sin. Den eneste åraken jeg klarer å finne er at det er langt kjøligere under load og klokking. Hele poenget mitt med å vente var for å kjøpe et med mindre støy.

 

 

Det ser også ut til at 7950 ikke vil yte bra nok. Hvis 7970 ligger på 60fps i BF3. Kan noen her fortelle meg hvordan deres fps i BF3 er? Tenker da på 1920x1080/1200 alt på high og uten MSAA.

 

Ville dere kjøpt et 7970 og mest sannsynlig ikke fått råd til å kjøpe et til! Eller ville dere kjøpt et 7950 nå og et stk til senere?

Endret av Akando
Lenke til kommentar

Min erfaring er at 7970 støyer mer enn alle Nvidia kortene jeg har hatt.

Alt fra GTX8800-GTX295, GTX580 Sli. Men samtidig så kjøler det faktisk veldig mye bedre. Altså du ser tempen bare laver ned nærmest :p

 

 

Det var et uønsket svar :p

Endret av Akando
Lenke til kommentar

Min erfaring er at 7970 støyer mer enn alle Nvidia kortene jeg har hatt.

Alt fra GTX8800-GTX295, GTX580 Sli. Men samtidig så kjøler det faktisk veldig mye bedre. Altså du ser tempen bare laver ned nærmest :p

 

 

Det var et uønsket svar :p

 

Ja, om jeg skulle hoppet på ATI nå haddet jeg passet på en tredjeparts kjøler som her:http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=660801 . 590 Gtx er som fløyelsmyk belgisk lunka sjokolade i ørene i forhold til Dual Ati kortene også ).

Lenke til kommentar

Den fra XFX er verken mer støysvak eller utpreget bedre på kjøling.

 

Dette hadde jeg mega tro på http://www.hardware.no/artikler/gigabyte_er_klar_med_eget_hd_7970-kort/105576

 

Men det støyer ikke mindre det heller. Så da tenker jeg at det er pokker meg likegreit å kjøpe referanse og slippe ventetid.

 

Tja for meg går det på type støy ogaå, referangse kjøleren til ATI har en slik iriterendet lys støvsuger lyd, mens de åpne har en litt mer behagelig vifte lyd etter min erfaring. Men en kjekk ting med referangse kjøleren er at den dytter varm luft ut da...

Lenke til kommentar

Dem som er ute etter et kort som støyer mindre må over på vann nå eller vente til ASUS og MSI slipper sine kort ut, dem er jo kjent for å senke støynivået ganske så mye pluss at dem er enda bedre til å overklokke på.

 

Tipper man vil se disse kortene i butikken om en 2 mnd tid, kanskje før også :)

Lenke til kommentar

Jeg er solgt. Fullcover, here i come!

 

Må bare finne en måte å få plass til en tykk 240mm rad uten å fjerne H100.. :ermm: Skal se man angrer på at man ikke gikk for 700/800D :cry:

Selg H100 og kjør full custom-loop ;)

 

Du trenger ikke en tykk 240mm for dette kortet. Jeg har en tynn 240 + tykk 120 og det holder i massevis.

Hvor mye koster komplett vannkjølig til kort som f.eks. 7970/7950.

Vil gjerne ha en meget stille pc selv når jeg får i havn nytt skjermkort, men er helt blank på vannkjøling.

Hvor mye er du villig til å legge ut ;)

Fullcover blokk kostet meg 800 kr

CPU-blokk koster 400-500 kr

Pumpe koster 400

Tank koster 100-500 kr

360rad får du for 500 kr

fittings, slange og annet koster 3-400 kr om du kjøper alt rett.

 

Så 2500-3000 kr for et fullt sett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...