Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om man har referanse-PCBen til 7970 vil jeg anbefale Extreme OC-BIOSet jeg har brukt siden februar i fjor. Stock clocks på 925/1375 og muligens litt lavere minnefrekvenser enn GHz Edition-BIOSet, men man slipper å fikle med extended clock range og unofficial overclocking mode for å overvolte.

Lenke til kommentar

Så det nå.

Trodde ikke det var mulig jeg..

Hvor lenge hadde den stått på full load?

Er det samme temperatur i alle spill etter x antall minutter/timer?

Den har stått og kjørt i 9 dager nå, maks temp er på 39C i løpet av disse dagene men da hadde sola stått rett på kabinettet i 5 timer. Kjører med 280+240 rad og 1800rpm vifter med shroud.

Om man har referanse-PCBen til 7970 vil jeg anbefale Extreme OC-BIOSet jeg har brukt siden februar i fjor. Stock clocks på 925/1375 og muligens litt lavere minnefrekvenser enn GHz Edition-BIOSet, men man slipper å fikle med extended clock range og unofficial overclocking mode for å overvolte.

Har du link til biosen?

Funker det å sette feks 1,2-1,3V med den biosen?

Hvilke klokk kjører du med til daglig og hva er maks klokk?

Spør mye men 155 sider her er litt mye å lese igjennom :p

Endret av Minhund
Lenke til kommentar

Den har stått og kjørt i 9 dager nå, maks temp er på 39C i løpet av disse dagene men da hadde sola stått rett på kabinettet i 5 timer. Kjører med 280+240 rad og 1800rpm vifter med shroud.

Har du hatt ett spill gående i 9 dager eller eller har pc'n bare stått på?

Kan hende jeg er litt treig med å forstå hva du mener? :p

Edit: For du har vel ikke 100% load på gpu om ikke det er noe spill eller noe

som kjører?

Endret av MariusSR
Lenke til kommentar

Har du hatt ett spill gående i 9 dager eller eller har pc'n bare stått på?

Kan hende jeg er litt treig med å forstå hva du mener? :p

Edit: For du har vel ikke 100% load på gpu om ikke det er noe spill eller noe

som kjører?

Både ja og nei, jeg kjører WCG(World community grid) noe i samme gate som Folding at home.

Da belastes core mye men ikke så mye på ram.

Lenke til kommentar

Har du link til biosen?

Funker det å sette feks 1,2-1,3V med den biosen?

Hvilke klokk kjører du med til daglig og hva er maks klokk?

Spør mye men 155 sider her er litt mye å lese igjennom :p

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=359021

Det funker å sette 1.3V, men det er fortsatt VDroop og maks +125mV over stock som med alle andre BIOS.

Jeg kjører 1200/1700 MHz til daglig med 1200mV, men det er fordi det ene kortet mitt ikke er så klokkevillig. Det første kortet jeg fikk taklet 1250/1750 på 1149mV og makset på 1350MHz med 1.3V i MSI Afterburner, skulle jammen ønske det andre kortet var i nærheten av det :p

Lenke til kommentar

http://forums.guru3d...ad.php?t=359021

Det funker å sette 1.3V, men det er fortsatt VDroop og maks +125mV over stock som med alle andre BIOS.

Jeg kjører 1200/1700 MHz til daglig med 1200mV, men det er fordi det ene kortet mitt ikke er så klokkevillig. Det første kortet jeg fikk taklet 1250/1750 på 1149mV og makset på 1350MHz med 1.3V i MSI Afterburner, skulle jammen ønske det andre kortet var i nærheten av det

Takker arni90

Da skal jeg flashe kortene når jeg kommer hjem og teste hvor langt jeg kan presse kortene.

Hvilken AB er best å bruke for å få med extended clocks og volt kontroll, bruker 2.2.3 nå?

Da skjønner jeg.

Og temperaturen er den samme om du kjører et spill?

Nå har jeg bare spillt BF3 og der var tempen den samme, romtemp ligger normalt på 22C.

Endret av Minhund
Lenke til kommentar

Takker arni90

Da skal jeg flashe kortene når jeg kommer hjem og teste hvor langt jeg kan presse kortene.

Hvilken AB er best å bruke for å få med extended clocks og volt kontroll, bruker 2.2.3 nå?

Nå har jeg bare spillt BF3 og der var tempen den samme, romtemp ligger normalt på 22C.

Det høres bra ut.

Forresten.. Skal du bruke du atiflash eller winflash til å flashe kortene dine?

Skal hjelpe en kamerat med det senere, men husker ikke selv hva jeg brukte.

Er lenge siden.. :hmm:

Eller om det er noen andre som vet?

Endret av MariusSR
Lenke til kommentar

Det høres bra ut.

Forresten.. Skal du bruke du atiflash eller winflash til å flashe kortene dine?

Skal hjelpe en kamerat med det senere, men husker ikke selv hva jeg brukte.

Er lenge siden.. :hmm:

Eller om det er noen andre som vet?

Jeg bruker ATI Winflash som jeg kjører via dos(CMD)-vindu i Win.

Jeg la mappa rett på C-disken.

så da ble kommandoene lette.

Lenke til kommentar

Jeg fikk skrudd av det når jeg brukte sapphire trixx. Hvis man ikke bruker den, så må man nesten en tur innom register.

Har installert TriXX og skrudd av ULPS men avinstallerte den da jeg ikke fikk volt kontrollen til å funke :p

Regner med at ULPS fortsatt da er av eller?

Lenke til kommentar

Jeg hadde iallfall ikke skrudd av ulps i register da jeg kjørte crossfire. Huka av i trixx og ting det funket veldig bra selv etter avinstallering av trixx. Er det kun sapphire ref kort som går an å regulere spenning med trixx? Med msi AF så må jeg sette på den unofficial clocking mode, men det får skjermen til å hoppe og dukke opp streker på skjermen. Blir tvunget til å klokke med trixx.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...