Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon

Anbefalte innlegg

bruker ikke ccc i det hele tatt. Har satt alt på max, testet benchmark flere ganger, omtrent samme resultat hver gang.

Edit: Da fant jeg ut at jeg hadde normalt på shadow. Kan du(Marius) ta en runde med shadow på normal istedenfor ultra.

Skal gjøre det..

Om det fortsatt er merkelig høyt så får vi teste Valley Benchmark eller noe sånn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

yup, hvordan skal jeg sette innstillingene? maks på 1080p?

Skal velge extreme hd, kjøre med 1125/1575 så det blir lettere å sammenligne.

gpuload var mellom 93% og 97% under valley

Du slo meg faktisk. Satte selv klokken til 1125/1575.

Var ganske marginalt da men..

post-77625-0-33229900-1363727348_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hva må jeg gjøre for å være sikker på at jeg får økt vcore med disse kortene?

Har ref. kort som er flshet med en MSI Lightning bios og det ser ut til at vcore ligger på 1,15V og med vdropp så havner jeg på 1,1V.

post-152551-0-98694500-1363728481_thumb.jpg

Har forsøkt med Afterburner 2.2.3 og TriXX men det ser ikke ut til å funke.

Endret av Minhund
Lenke til kommentar

Hva må jeg gjøre for å være sikker på at jeg får økt vcore med disse kortene?

Har ref. kort som er flshet med en MSI Lightning bios og det ser ut til at vcore ligger på 1,15V og med vdropp så havner jeg på 1,1V.

post-152551-0-98694500-1363728481_thumb.jpg

Har forsøkt med Afterburner 2.2.3 og TriXX men det ser ikke ut til å funke.

Siden du har flashet til MSI bios på begge kortene (113-C3862000-X01 BIOS update by AMD to flash reference design HD 7970 to GHz Edition), da er det mulig at afterburner leter etter en vrm kontroller som ikke finnes på referansekortene dine. Du kan se om det nytter å fjerne MSIAfterburner.oem filen i fra afterburner, som inneholder alle MSI non referance PCB. Hvis ikke det nytter, da kan du prøve Asus Gpu tweak eller en annen bios som feks http://www.techpowerup.com/vgabios/116917/MSI.HD7970.3072.120106.html

Endret av Albatraum
Lenke til kommentar

Siden du har flashet til MSI bios på begge kortene (113-C3862000-X01 BIOS update by AMD to flash reference design HD 7970 to GHz Edition), da er det mulig at afterburner leter etter en vrm kontroller som ikke finnes på referansekortene dine. Du kan se om det nytter å fjerne MSIAfterburner.oem filen i fra afterburner, som inneholder alle MSI non referance PCB. Hvis ikke det nytter, da kan du prøve Asus Gpu tweak eller en annen bios som feks http://www.techpower...072.120106.html

MSIAfterburner.oem finner jeg ikke :hmm:

Jeg har kjøpt disse to kortene de siste 2 ukene og de er vel begge av "gammel" type.

Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5

XFX Radeon HD 7970 3GB GDDR5 Black Edition

Når jeg kjører AB så får jeg kun temps og vcore på det ene kortet, får ikke det andre kortet opp som valg under monitoring på annet enn GPU load etc.

Begge kortene kjører nå 1150/1500 men jeg skulle gjerne ha dratt de høyere

Endret av Minhund
Lenke til kommentar

Hadde samme "problemet" jeg la inn CC på nytt å kjørte ny bios på mine kort å da kom det opp som det skulle.

Da får jeg forsøke å legge inn CCC på nytt, skulle gjerne ha får kortene opp til 1200-1300 på core men da trenger jeg vel mer enn 1,15V. Temps er ikke noe problem siden begge kortene er vannkjølt og load temps ligger på ~35C, dette er 100% load 24/7 ved tallknusing. :p

Endret av Minhund
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...