Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter en del BF3 spilling, kan jeg si att 2 stk 7970 @ 1080/1500 ikke er nok til å holde 120fps i store maps med 32/64 spillere :roll: , da spiller jeg med alt på High ikke ultra, alt makset ellers men MSAA skrudd av. Men det var vel sikkert flere klar over, og kansje ikke overaskende. på mindre maps som metro f.eks med mindre spillere går det greit å holde 120fps. så med 120Hz skjerm så blir det laggete bilde når fps synker ned til 70-60.

Håper på mer ytelse i drivere, men det går jo uansett fint å spille, men BF3 er utrolig krevende når det er store maps, mange spillere og mye kjøretøy, så jeg vil nå si att 7970 @ Crossfire ikke er noe som helst overkill om man har tenkt å spille BF3 og har 120Hz skjerm.

Høres ut som en CPU-flaskehals. Lignende ytelse som jeg fikk med 6950 CFX det der.

EDIT:

Kan man skru på f.eks 20% power i amd overdrive, og i tillegg bruke afterburner til å endre på alt annet? Vil ikke de 2 programmene "kræsje" med hverandre i innstillinger?

Derfor man aktiverer Unofficial Overclocking mode = 2 for å skru av powertune

Du vil ikke merke stort til det i praksis, men det er greit å vite.

Endret av arni90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Høres ut som en CPU-flaskehals. Lignende ytelse som jeg fikk med 6950 CFX det der.

2600K @ 4.5Ghz er det jeg har, hvis du hadde lignende ytelse med 6950cfx, hva slags frekvens kjørte du CPU på da? 8ghz?

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Etter en del BF3 spilling, kan jeg si att 2 stk 7970 @ 1080/1500 ikke er nok til å holde 120fps i store maps med 32/64 spillere :roll: , da spiller jeg med alt på High ikke ultra, alt makset ellers men MSAA skrudd av. Men det var vel sikkert flere klar over, og kansje ikke overaskende. på mindre maps som metro f.eks med mindre spillere går det greit å holde 120fps. så med 120Hz skjerm så blir det laggete bilde når fps synker ned til 70-60.

Håper på mer ytelse i drivere, men det går jo uansett fint å spille, men BF3 er utrolig krevende når det er store maps, mange spillere og mye kjøretøy, så jeg vil nå si att 7970 @ Crossfire ikke er noe som helst overkill om man har tenkt å spille BF3 og har 120Hz skjerm.

EDIT:

Kan man skru på f.eks 20% power i amd overdrive, og i tillegg bruke afterburner til å endre på alt annet? Vil ikke de 2 programmene "kræsje" med hverandre i innstillinger?

Derfor man aktiverer Unofficial Overclocking mode = 2 for å skru av powertune

Du vil ikke merke stort til det i praksis, men det er greit å vite.

Er det best og ha powertune av? :dontgetit: Har satt det på +20 selv :p

Lenke til kommentar

PowerTune kranglet mye med Trixx, Afterburner og GPU Tweak når jeg prøvde det. Endte opp med å skru overdrive helt av, og heller disable ULPS i Trixx. Det gjør samme nytten og lot meg klokke langt mer enn jeg fikk til med PowerTune.

Dette er forøverig også med Sapphire kort men flashet med ASUS Bios for å ha tilgang til høyere frekvenser.

Lenke til kommentar

med litt overklokking fikk jeg P9045 :)

ligger på 73 grader når jeg spiller BF3. og 60! grader når jeg kun er i skrivebordet.. er ikke dette veldig mye?

60 grader er nok mere enn normalt. Hvordan er luftflyten i kabinettet? Temp i rommet? Står vifteinnstillinger på manuelt eller auto?

Lenke til kommentar

2600K @ 4.5Ghz er det jeg har, hvis du hadde lignende ytelse med 6950cfx, hva slags frekvens kjørte du CPU på da? 8ghz?

2600k uten HTT @4.8 var det jeg spilte med. Så typisk at GPU Usage gikk opp og ned en god del med gjennomsnitt på 90%, 100-120 fps med alt unntatt teksturer (ultra) på high og Post-processing AA.

Er det best og ha powertune av? :dontgetit: Har satt det på +20 selv :p

I teorien kan det forhindre en veldig overklokk siden du ikke har nok effekt tilgjengelig for å kjøre spenningen og strømsuget en klokkefrekvens gir. Om du møter på det i praksis kommer an på kjøling og klokkefrekvens.

73 grader i BF3 er ganske greit. Mitt ligger på 73 etter 20-30 min i OCCT!

Ligger på rundt 68 i BF3. Rundt 40-50 Idle.

OCCT er et typisk program der et 7970 vil stoppes av Powertune, som gjør det totalt meningsløst å bruke uten å skru av Powertune.

Lenke til kommentar
2600k uten HTT @4.8 var det jeg spilte med. Så typisk at GPU Usage gikk opp og ned en god del med gjennomsnitt på 90%, 100-120 fps med alt unntatt teksturer (ultra) på high og Post-processing AA.

Ok, vil ikke tro att min skal være noe flaskehals.

FPS dropper LETT ned i 70-80 hvis det skjer mye på skjermen på de store banene, skjer det lite så er den stabil på 120, men det går veldig å pendler opp og ned. Det er ikke noe bedre med et kort, der dropper den lett ned i 50. kjører som sagt uten MSAA..

Jeg er visst ikke alene iflg en på Guru3D, vil tro problemet ligger i drivere..

Hva dere andre her inne med 7970, fungerer BF3 greit? hvordan oppfører FPS seg?

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Ok, vil ikke tro att min skal være noe flaskehals.

FPS dropper LETT ned i 70-80 hvis det skjer mye på skjermen på de store banene, skjer det lite så er den stabil på 120, men det går veldig å pendler opp og ned. Det er ikke noe bedre med et kort, der dropper den lett ned i 50. kjører som sagt uten MSAA..

Jeg er visst ikke alene iflg en på Guru3D, vil tro problemet ligger i drivere..

Hva dere andre her inne med 7970, fungerer BF3 greit? hvordan oppfører FPS seg?

En enkel måte å sjekke om CPU er flaskehalsen på er å teste med Ultra i 5-10 minutter. Går ytelsen drastisk ned er det drivere/ytelsesflaskehals, går ikke ytelsen stort ned er det en flaskehals på CPU-siden som forårsaker drops i ytelse. Hadde også drop nede i 70 fps med 6950 CFX, men ikke noe lavere enn det.

EDIT:

Vil ikke overraske meg om det er den typiske CPU-flaskehalsen for spill i dag: Draw-calls.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

hei.

Driver å leker med Msi afterburner beta 11. http://downloads.guru3d.com/download.php?det=2842 Men i Trixx kan jeg slå av ulps. Får jeg gjort det med msi? eller må jeg i Regedit å fikse det? Enable UNOFFICIAL overclocking mode er gjort, men jeg får jo satt 20% på det første kortet uansett i CCC, men ikke de andre. Kan vel ikke kjøre Trixx sammen med Afterburner bare får å få slått av ULPS

hilsen meg

Endret av boarderxtrem
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...