Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke satt meg fullstendig inn i problemstillingen, men første spørsmål er vel om Komplett er med i Never Settle Reloaded-kampanjen.

Ut i fra AMD´s hjemmesider kan det se ut som de ikke er det.

OBS! Se også øvre fane for 7800serien..

http://sites.amd.com/us/promo/never-settle/Pages/nsreloaded.aspx

"Offer* valid through participating retailers during promotional period only.

A list of participating retailers can be found on www.amd.com/neversettle and www.amd.com/neversettlereloaded

For further inquiries please contact the retailer you purchased your card from or refer to full terms and conditions."

http://sites.amd.com/us/Documents/Never_Settle_Reloaded_Terms_Conditions.pdf

Hvis det likevel skulle vise seg at infoen her er mangelfull og Komplett er med så ligger øvrig informasjon om hvordan man går fram for å få spillene her: http://www.amd4u.com/neversettlereloaded/index.html

Lenke til kommentar

Update:

Komplett svarer på Facern at de er med i Reloaded-kampanjen og bidrar med denne linken, merk at det bare er kort fra XFX og Sapphire listet her.

Jeg venter svar fra Komplett på om de ikke gir med koder for de andre produsentene.

http://www.komplett....cf.aspx?id=9451

OBS. Det står klart i terms and conditions at forhandlerne står fritt til bestemme hvilke kort de vil ha med i kampanjen. Slik jeg forstår det kommer enkelte kort bundlet med koder fra produsent. På de som ikke gjør det gis det ut koder og instruksjoner om hvordan man skal gå fram for å aktivere dem fra forhandlerne via mail eller lignende.

"Prior to purchasing, confirm that your retailer is participating in the Promotion and that the product qualifies for the Promotion."

"Participant should refer to the participating retailer for instructions regarding

obtaining AMD Unique ID before purchase. As examples only, a participating retailer may require you to request AMD Unique ID from the cashier upon purchasing the Eligible AMD Product(s); a voucher with the AMD Unique ID may be inserted into the shipping box; AMD Unique ID may be emailed to you after the participating retailer confirms your online purchase; or a participating retailer may require you to fill out an online request form after

your purchase demonstrating that you purchased the Eligible AMD Product(s) from that participating retailer during the Promotion Period. The AMD Unique ID may be given to you on a physical coupon voucher or it may beprovided to you electronically."

@PettersenPer

Du refererer til Never Settle kampanjen - det vi snakker om her er den nye Never Settle-Reloaded. Den startet 4.februar 2013 og varer til 31 desember 2013 eller så langt lageret rekker. Alle koder må være innløst 31 januar 2014 - etter dette er de ugyldige.

Med mindre du kjøpte kortet etter 4.feb får du eventuelt undersøke med Komplett om du "har krav på" noen av spillene i den første "NeverSettle" kampanjen. For 7970 gjaldt det Far Cry 3, Sleeping Dogs og Hitman: Absolution.

SISTE OPPDATERING: Her er Kompletts svar: "Dette gjelder kun utvalgte produsenter og leverandører så kun XFX og Sapphire kort dette gjelder."

Legger til at jeg ikke greier å se at dette er en begrensning satt av AMD, men noe Komplett synes å ha valgt å gjøre av en eller annen grunn. (kan man mistenke at XFX og Sapphire shipper med koder i pakken, mens de andre må vedlegges koder/instruksjoner og i så måte skape mye "ekstra bry" for forhandlern?)

Men jeg ser at mange andre utenlandske leverandører også bare kjører utvalgte produsenter/kort, mens noen av de riktig store har kampanje på hele røkla av 78/79xx serien. Svenske Inet har flere leverandører/kort med fra både 7900 serien og 7800 serien.

Endret av lystfiskern
Lenke til kommentar

Veldig bra informasjon der :) Ble litt klokere. Synes likevel det er rart, at de svarte meg med den linken. Om kortet mitt ikke var "valid" i den promotasjonen. Spesielt siden de burde ha sjekket orderen som jeg sendte ved. Kanskje jeg bør ta kontakt med AMD og ta et bilde av mitt gigabyte kort sammen med kvittering på kjøp, der jeg "ydmykt" spør om jeg vær så snill kan få kode til crysis og bioshock :)

Lenke til kommentar

Fikk nettopp "Sapphire Radeon HD 7850 1GB GDDR5 PCI-Express 3.0, with BioShock: Infinite and Tomb Raider" fra Komplett.no

Det var som erstatning for et 6850 som røk.

Veldig fornøyd med erstatningen, men kan bekrefte at jeg ikke har fått noe spill eller kode selv om ordreseddelen sa "with BioShock: Infinite and Tomb Raider"

Småkjipt, men jeg har jo strengt tatt ikke kjøpt noe nytt. Hadde vel egentlig ventet at koden lå inne i esken fra produsent siden det stod på produktbeskrivelsen.

Lenke til kommentar

Fikk nettopp "Sapphire Radeon HD 7850 1GB GDDR5 PCI-Express 3.0, with BioShock: Infinite and Tomb Raider" fra Komplett.no

Det var som erstatning for et 6850 som røk.

Veldig fornøyd med erstatningen, men kan bekrefte at jeg ikke har fått noe spill eller kode selv om ordreseddelen sa "with BioShock: Infinite and Tomb Raider"

Småkjipt, men jeg har jo strengt tatt ikke kjøpt noe nytt. Hadde vel egentlig ventet at koden lå inne i esken fra produsent siden det stod på produktbeskrivelsen.

Du kan jo sende mail til komplett slik jeg gjorde :)

Lenke til kommentar

Da har jeg fått montert mitt andre 7970 fra Sapphire i dag :grin: Spent på hva dette egentlig gir meg altså...

Halla!

Ser du har samme 7970 GHz kort som meg! Lurer på, hvordan var forskjellen før og etter du kjørte Crossfire? Hvordan er temperaturer, osv(hvis du kjører på luft?).

Jeg kjører:

Hovedkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3 rev. 1.3

Prosessor: Intel i7 2600K (stock clock) + Antec Kühler H20 620

Skjermkort: Sapphire HD 7970 GHz Edition 3GB

RAM: 8GB Corsair Vengeance 1600MHz

SSD: Corsair Force GT 120GB

Case: Fractal Design Define R3

Strøm: Silverpower 750W modulær

Skjermer: Crossover 27QD-P @ 2560x1440 + Asus VH242H @ 1920x1080

Siden jeg kun har 750W, så lurer jeg på om CPU blir for stor flaskehals på stock clock. Da må jeg kanskje bytte ut strømforsyninga også, for å ha nok å gå på hvis jeg skal overklokke CPU'en med 7970 crossfire..

EDIT: Kanskje litt Off topic i denne tråden, men hvordan øker strømforbruket under overklokking av Intel 2600K?

Endret av iNtensimilla
Lenke til kommentar

Halla!

Ser du har samme 7970 GHz kort som meg! Lurer på, hvordan var forskjellen før og etter du kjørte Crossfire? Hvordan er temperaturer, osv(hvis du kjører på luft?).

Jeg kjører:

Hovedkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3 rev. 1.3

Prosessor: Intel i7 2600K (stock clock) + Antec Kühler H20 620

Skjermkort: Sapphire HD 7970 GHz Edition 3GB

RAM: 8GB Corsair Vengeance 1600MHz

SSD: Corsair Force GT 120GB

Case: Fractal Design Define R3

Strøm: Silverpower 750W modulær

Skjermer: Crossover 27QD-P @ 2560x1440 + Asus VH242H @ 1920x1080

Siden jeg kun har 750W, så lurer jeg på om CPU blir for stor flaskehals på stock clock. Da må jeg kanskje bytte ut strømforsyninga også, for å ha nok å gå på hvis jeg skal overklokke CPU'en med 7970 crossfire..

EDIT: Kanskje litt Off topic i denne tråden, men hvordan øker strømforbruket under overklokking av Intel 2600K?

Hva gjelder temperaturer, så kjører jeg per nå 1200/1600 OC, og ved idle ligger den på 30-33c, og ved full load 65-70c.

Når det kommer til ytelse, så avhenger jo det av andre komponenter også, men generelt skalerer CFX bra etter mitt inntrykk. Har ikke opplevd noe særlig til microstuttering - so far!

Kan egentlig ikke annet enn å anbefale å kjøre disse i CFX, da jeg per nå kun har utelukkende positive opplevelser. Har selv en 850w, og er nok litt i grenseland, så om du skal oppgradere PSU, så er det nok like greit å bare kline til med 1000w+

Ved OC av 2600K'en din, så kan du ta en titt her, hvor det er gjort en test av nettopp strøforbruk ved OC.

Lykke til :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...